STAFF
PROFILE

Dr. Nayia Stylianidou
Collaborating Acad. Staff

Dr. Nayia Stylianidou

Department
DL - Education
Post
Email
dledu.sn at frederick.ac.cy
Short CV

Dr. Nayia Stylianidou holds a PhD in Inclusive Education from European University Cyprus, an MA in Special Needs from the University of Nottingham, and a BA in History and Archaeology from Aristotle University of Thessaloniki. She is a Collaborating Academic Staff member in the Distance Learning Education unit at Frederick University. She teaches the following postgraduate courses: Special/Inclusive Education - DLSPEN501, Contemporary Issues in Special and Inclusive Education - DLSPEN508, and Evaluation in Special/Inclusive Education – DLSPEN505, at the Distance Learning Unit, Med Special/Inclusive Education. Her research interests include the interconnections of Inclusive Education, Disability Studies, Universal Design for Learning, Creative Writing, Blended Learning, Augmented Reality, Alternate Reality Games, Teacher Professional Development, and Media Literacy. She has participated in projects involving teachers and students in inclusive education, digital technologies, and blended learning technologies, such as "BLENDI project: Blended Learning for Inclusion" and media literacy projects like the European Media Coach Initiative (EMCI) and the European Safe Online Initiative (ESOI). Currently, she is engaged in research and projects related to creative writing, inclusive education, universal design for learning, disability studies, alternate reality games, and teacher professional development.

Η Δρ. Νάγια Στυλιανίδου κατέχει διδακτορικό στην Ενιαία Εκπαίδευση από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, μεταπτυχιακό στις Ειδικές Ανάγκες από το Πανεπιστήμιο του Nottingham και πτυχίο στην Ιστορία και Αρχαιολογία από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είναι μέλος του συνεργαζόμενου ακαδημαϊκού προσωπικού στη μονάδα Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Frederick. Διδάσκει μεταπτυχιακά μαθήματα: Ειδική/Ενιαία Εκπαίδευση (DLSPEN501), Σύγχρονα Θέματα στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση (DLSPEN508), στην Αξιολόγηση στην Ειδική/Ενιαία Εκπαίδευση (DLSPEN505) στο εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακό Ειδικής/Ενιαίας Εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τις συνδέσεις μεταξύ Ενιαίας Εκπαίδευσης, Σπουδών για την Αναπηρία, Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση, Δημιουργικής Γραφής, Μικτής Μάθησης, Επαυξημένης Πραγματικότητας, Παιχνιδιών Εναλλακτικής Πραγματικότητας, Επαγγελματικής Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών και της Παιδείας στα Μέσα. Έχει συμμετάσχει σε έργα που αφορούν εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες, την ενιαία εκπαίδευση, τις ψηφιακές τεχνολογίες και τις τεχνολογίες μικτής μάθησης όπως το έργο "BLENDI: Μικτή Μάθηση για Ένταξη" και έργα σχετικά με την παιδεία στα μέσα, όπως τα Media Coach Initiative (EMCI) και European Safe Online Initiative (ESOI). Αυτή την περίοδο ασχολείται με έρευνες και έργα που αφορούν τη Δημιουργική Γραφή, την Ενιαία εκπαίδευση, τον Καθολικό Σχεδιασμό για τη Μάθηση, τις Σπουδές για την Αναπηρία, τα Παιχνίδια Εναλλακτικής πραγματικότητας και την Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών.

Go back