STAFF
PROFILE
Collaborating Acad. Staff
Dr. Maria Georgiadi
Department
DL - EducationPost
Short CV
I am qualified educator/psychologist. I hold two Bachelor Degrees, one from the department of Primary Education of the University of Patras and one from the department of Psychology of the University of Crete. I also hold a master’s degree in special education and I have obtained a PhD in Education/Psychology with a specialisation in health psychology and special education. I have taught in several educational contexts (University of Crete, Institute of Professional Development, Seminars of continuous professional development, mbs college, open university) and participated in several research projects. Furthermore, I am a collaborative academic staff at Frederick University in Cyprus, where I teach distance learning courses at the MEd Special Education program of study. My research interests includes children's chronic illnesses and issues related to their psychological wellbeing, students with special educational needs, developmental disorders (autism, mental retardation etc.) and developing intervention programmes for parents, teachers and students.
Είμαι προσοντούχα εκπαιδευτικός/ψυχολόγος. Διαθέτω δύο πτυχία, ένα από το τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών και ένα από το τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κατέχω επίσης μεταπτυχιακό δίπλωμα στην ειδική εκπαίδευση και έχω αποκτήσει διδακτορικό δίπλωμα στην Εκπαίδευση/Ψυχολογία με εξειδίκευση στη ψυχολογία της υγείας και την ειδική εκπαίδευση. Έχω διδάξει σε πολλά εκπαιδευτικά πλαίσια (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ινστιτούτο Επαγγελματικής Ανάπτυξης, Σεμινάρια συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης, Κολέγιο mbs, Ανοικτό Πανεπιστήμιο) και έχω συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά προγράμματα. Επιπλέον, είμαι συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στο Πανεπιστήμιο Frederick στην Κύπρο, όπου διδάσκω μαθήματα εξ' αποστάσεως στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών Ειδικής Αγωγής (MEd). Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τις χρόνιες παθήσεις των παιδιών και τα ζητήματα που σχετίζονται με τη ψυχολογική τους ευημερία, τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τις αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός, νοητική υστέρηση κλπ.) και την ανάπτυξη προγραμμάτων παρέμβασης για γονείς, εκπαιδευτές και μαθητές.