STAFF
PROFILE

Dr. Prokopis Theodoridis
Visiting Associate Prof/Collaborating Acad. Staff

Dr. Prokopis Theodoridis

Department
DL - Business
Post
Email
dlbus.tp at frederick.ac.cy
Short CV

Ο Προκόπης Κ. Θεοδωρίδης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Μάρκετινγκ στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Ξεκίνησε τις σπουδές του από το ΤΕΙ Πειραιά όπου και αποφοίτησε από το Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης των Επιχειρήσεων, συνέχισε τις σπουδές του στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ), στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης των Επιχειρήσεων και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο University of Stirling στην Σκωτία (MSc in Marketing). Είναι Διδάκτορας του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης των Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Υπηρέτησε για 16 συνεχή έτη στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων του Πανεπιστήμιου Πατρών όπου διετέλεσε Προέδρος του Τμήματος και Διευθυντής στο ΠΜΣ «ΜΒΑ Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων» και στο Εργαστήριο «Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Αγροτικού Χώρου». Το ερευνητικό του ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στα πεδία της συμπεριφοράς του καταναλωτή, μάρκετινγκ τροφίμων, στην σχέση του μάρκετινγκ με την βιώσιμη ανάπτυξη, μάρκετινγκ και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, επικοινωνίες μάρκετινγκ και στο εσωτερικό μάρκετινγκ. Έχει παρουσιάσει ερευνητικές μελέτες σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια και συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.) και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (EMAC). Επιπρόσθετα, είναι συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στο Πανεπιστήμιο Frederick στην Κύπρο και διδάσκει εξ αποστάσεως μαθήματα στο πτυχιακό πρόγραμμα σπουδώνBusiness Administration.

Prokopis K. Theodoridis is an Associate Professor of Marketing at the School of Social Sciences of the Hellenic Open University. He holds an MSc in Marketing (University of Stirling, UK) and was awarded a PhD from the Athens University of Economics and Business. His primary research interests include the areas of consumer behaviour, marketing and sustainability/food waste, marketing and AI, food & beverage marketing, marketing communications and internal marketing. He has been a faculty member in the Department of Agricultural and Food Enterprises at the University of Patras from 2013 until the end of 2022. Before that, he taught at the University of Western Greece from 2009 to 2013 and began his academic career at the University of Ioannina, where the department was originally established. During his time there, he served as the Head of the Department from 2020 to 2022, and as the Director of the postgraduate programs "MBA Food Business Administration" and the "Agri-Food Business Management" lab from 2019 to 2022. His research appears in the proceedings of several international conferences in Marketing, as well as in international journals. He has served as a track chair, session chair, reviewer, and member on scientific and organizing committees of international conferences. He is member of the Greek Marketing Academy and of European Marketing Academy. Furthermore, he is a collaborative academic staff at Frederick University in Cyprus and she is teaching distance learning courses at the BA Business Administration program of study.

Go back