ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διάρκεια18 μήνες (Πλήρης Φοίτηση)
Δίδακτρα
€9,000 στο σύνολο της φοίτησης
ΓλώσσαΕλληνική
ΠανεπιστημιούποληΛεμεσός
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟΤο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Επιστήμες της Αγωγής: Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία" στοχεύει στην προετοιμασία των εκπαιδευτικών και των ερευνητών έτσι ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την αυξανόμενη πολυπλοκότητα του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος του 21ου αιώνα και να παρέχουν την ευκαιρία ποιοτικών σπουδών σε όλους/ες τους/τις φοιτητές/τριες.
Επιπλέον στόχος του προγράμματος είναι να εξοπλίσει τους/τις φοιτητές/τριες με το απαραίτητο θεωρητικό και πρακτικό επιστημονικό υπόβαθρο στις σύγχρονες τάσεις του αναλυτικού προγράμματος και της διδασκαλίας που υποστηρίζουν τη δημιουργικότητα, την έρευνα, την κοινωνική και εκπαιδευτική ενδυνάμωση και χειραφέτηση των εκπαιδευτικών και την καινοτομία, ώστε οι απόφοιτοι του προγράμματος να μπορούν να εργαστούν ως παραγωγικά στελέχη στον τομέα της εκπαίδευσης και να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες της σημερινής αλλά και της αυριανής κοινωνικής πραγματικότητας.
Για το σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα προσφέρει ένα ισχυρό θεωρητικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο στις σπουδές αναλυτικών προγραμμάτων, καθώς και σε συγκεκριμένους τομείς έμφασης γνωστικού περιεχομένου από τη σκοπιά των Σπουδών Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Ιδιαίτερα, η δομή του προγράμματος "Επιστήμες της Αγωγής: Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία" προσφέρει την ευκαιρία για εξερεύνηση και εμβάθυνση σε παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές και κοινωνικές πτυχές των αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και σε πτυχές που αφορούν την καινοτομία και τη δημιουργικότητα.
Παράλληλα, προσφέρει την ευκαιρία για επικέντρωση των σπουδών του αναλυτικού προγράμματος σε ένα ευρύ φάσμα Γνωστικών Περιοχών και Γνωστικών Περιεχομένων: Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση, Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Εικαστικά και Θέατρο, Μαθηματική Παιδεία, Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της Γλωσσικής Διδασκαλίας.
Το MΕd "Επιστήμες της Αγωγής: Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία" έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη την αυξανόμενη πολυπλοκότητα του επαγγέλματος ενός/μιας εκπαιδευτικού και την ανάγκη για κριτική και περιεκτική εξέταση των εννοιών του αναλυτικού προγράμματος σε μακρο- ή/και μικρο-επίπεδο, της διδασκαλίας, της αξιολόγησης και των αλληλεπιδράσεών τους.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (δημοτική, προσχολική και δευτεροβάθμια εκπαίδευση) και μορφών (τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση), δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά και σε κάθε άτομο που ασχολείται με την εκπαίδευση. Οι πέντε περιοχές έμφασης γνωστικού περιεχομένου του προγράμματος απευθύνονται σε μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τη δημιουργική γραφή στην εκπαίδευση, την εκπαιδευτική τεχνολογία, τις εικαστικές τέχνες και το θέατρο, τη μαθηματική παιδεία και τις κοινωνικοπολιτιστικές όψεις στη διδασκαλία της γλώσσας.
Με το πέρας των σπουδών τους, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
- Απαριθμούν και αναλύουν τα βασικά δομικά στοιχεία κάθε αναλυτικού προγράμματος και την αλληλοσυσχέτισή τους και συζητούν τη φιλοσοφική βάση και τις ιστορικά και κοινωνικά καθορισμένες προοπτικές ενός αναλυτικού προγράμματος.
- Τοποθετούν θεωρητικά με ορθό τρόπο τις αμοιβαίες αλληλεπιδράσεις και σχέσεις ανάμεσα στο αναλυτικό πρόγραμμα, τη διδασκαλία και την αξιολόγηση.
- Απαριθμούν και διακρίνουν πολλαπλές διδακτικές προσεγγίσεις και τις θεωρητικές και πρακτικές τους διαφορές.
- Γνωρίζουν αποτελεσματικές ερευνητικές τεχνικές για την ανάπτυξη αναλυτικών προγραμμάτων από την άποψη της ερευνητικής δεοντολογίας.
- Επιδεικνύουν ανώτερες ερευνητικές δεξιότητες σε θέματα εκπαίδευσης, και αποτελεσματικού σχεδιασμού και ελέγχου παρεμβατικών προγραμμάτων για την αντιμετώπιση προβληματικών εκπαιδευτικών καταστάσεων.
- Διαθέτουν τις αναγκαίες δεξιότητες και γνώση με ένα ευρύ φάσμα ερευνητικών μεθόδων, διδακτικών τεχνικών και μεθοδολογικών προσεγγίσεων για την ενσωμάτων ποικίλων κοινωνικών θεμάτων στην εκπαίδευση και σε συνδυασμό με τυπικές και μη τυπικές μορφές εκπαίδευσης.
- Μελετούν με κριτικό τρόπο την εκπαιδευτική πολιτική, τα αναλυτικά προγράμματα και εκπαιδευτικές ενέργειες.
- Γνωρίζουν και κατανοούν τα σύγχρονα, εξελισσόμενα περιβάλλοντα μάθησης και τις δυνατότητες που ανοίγονται στον μεταμοντέρνο κόσμο της πληροφορίας και της ταχείας προόδου.
- Χρησιμοποιούν και εφαρμόζουν τα ερευνητικά αποτελέσματα στην εκπαίδευση και την κοινωνία γενικότερα.
Ο σχεδιασμός του μεταπτυχιακού προγράμματος έχει ως στόχο να προσφέρει στους/στις εκπαιδευτικούς το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο βασισμένο στα πιο πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα και τις πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες ώστε να καταστούν αποτελεσματικοί επιστήμονες και να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες προκλήσεις του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού.
Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος διαθέτουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για το σχεδιασμό και την παροχή αποτελεσματικής διδασκαλίας ενώπιον διαφορετικών προφίλ μαθητών.
Ως εκ τούτου, οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος μπορούν να εργάζονται ως εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης ή να απασχοληθούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, σε οργανισμούς / ιδρύματα που προσφέρουν εκπαιδευτικά προγράμματα, ημικρατικούς οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Επιπλέον, μπορούν να παρακολουθήσουν μεταπτυχιακές σπουδές σε διδακτορικό επίπεδο.
Τα κριτήρια εισδοχής καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς, αλλά και στον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick.
Ένα πτυχίο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν ή αποδεκτό επαγγελματικό προσόν θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση.
Επιπλέον, η πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντική. Πλεονέκτημα θεωρείται η απόδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).
Οι υποψήφιο/ες φοιτητές/τριες αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά, όπως αντίγραφα των διπλωμάτων τους, αναλυτική βαθμολογία, δύο συστατικές επιστολές από καθηγητές/τριες ή επιβλέποντες/ουσες στο χώρο εργασίας και έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων. Όποτε η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει αναγκαίο, οι υποψήφιοι/ες ενδέχεται να κληθούν για συνέντευξη.
Αναγνώριση προηγούμενης φοίτησης και μεταφορά μαθημάτων
Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή του Προγράμματος αξιολογηθεί τους/τις υποψήφιους/ες φοιτητές/τριες βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως έγγραφα που τεκμηριώνουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, συστατικές επιστολές, ψηφιακό γραμματισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση ελληνικών ή/και αγγλικών κλπ. Οι αποφάσεις της επιτροπής ανακοινώνονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με άλλο τρόπο σε όλους τους υποψηφίους.
Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για αναγνώριση σπουδών που ισχύουν στο Πανεπιστήμιο Frederick.
Υπάρχουν επίσης ειδικοί κανονισμοί και διαδικασίες για την εγγραφή των αποφοίτων σε επαγγελματικές ενώσεις και την αναγνώριση των τίτλων σπουδών και των τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορίζονται από το ΚΥΣΑΤΣ και το ΔΟΑΤΑΠ (Ελληνικό NARIC).
There are no specific examination regulations, assessment and grading methods employed by this Program. The examination regulations, assessment methods and grading system for this Program are the same as the relevant general university regulations.
Graduation Requirements
Students are eligible for graduation after successfully completing 90 ECTS credits in the courses listed in the Program Structure.
Furthermore, a student can graduate only if their CGPA is greater or equal to 5.00 out of 10.00.
Graduating students with a CGPA less than 5.00 might have to take extra courses or repeat a number of courses in order to improve their grades.
Access to Further Studies
The graduates of the Program have access to doctoral programmes (3rd Cycle) in disciplines related with education.
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 70 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | EDU707 | Παιδαγωγική και Έρευνα της Δημιουργικής Γραφής | 10 | 3 |
2 | EDU708 | Παιδική, Νεανική και Διηλικιακή Λογοτεχνία σε Τάξεις Δημιουργικής Γραφής | 10 | 3 |
3 | EDU709 | Εικονογραφημένο Βιβλίο και Δημιουργική Ανάγνωση / Δημιουργική Γραφή | 10 | 3 |
4 | EDU710 | Γράφοντας με Κειμενικούς Τύπους και Είδη | 10 | 3 |
5 | EDU711 | Σχεδιάζοντας Μαθησιακά Περιβάλλοντα και Αναπτύσσοντας Εκπαιδευτικό Υλικό με την Τεχνολογία | 10 | 3 |
6 | EDU712 | Μεικτή, Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην Ψηφιακή Εποχή | 10 | 3 |
7 | EDU713 | Σύγχρονα Θέματα: Ρομποτική, Προγραμματισμός, Makerspaces, Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα | 10 | 3 |
8 | EDU714 | Νέοι Γραμματισμοί: Σχεδιάζοντας Πολυμεσικό Υλικό για Διδασκαλία | 10 | 3 |
9 | EDU715 | Θέατρο/Δράμα για τη Μάθηση και την Ευημερία (Well-being) | 10 | 3 |
10 | EDU716 | Θέατρο για Ανήλικους Θεατές | 10 | 3 |
11 | EDU717 | Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Προγραμμάτων Σπουδών στην Εικαστική Αγωγή | 10 | 3 |
12 | EDU718 | Τέχνη, Ταυτότητα και Κουλτούρα | 10 | 3 |
13 | EDU719 | Ανάπτυξη Αναλυτικού προγράμματος και Μη Τυπική Εκπαίδευση στα Μαθηματικά | 10 | 3 |
14 | EDU720 | Η Ανάπτυξη της Μαθηματικής Σκέψης | 10 | 3 |
15 | EDU721 | Διαδραστικά Περιβάλλοντα Μάθησης και Εκπαιδευτικά Εργαλεία στη Διδασκαλία των Μαθηματικών | 10 | 3 |
16 | EDU722 | Σύγχρονες τάσεις στη Μαθηματική Παιδεία | 10 | 3 |
17 | EDU723 | Η Ελληνική ως 1η και 2η / Ξένη Γλώσσα. Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία | 10 | 3 |
18 | EDU724 | Η Ελληνική Γλώσσα στη Διασπορά | 10 | 3 |
19 | EDU725 | Ανάλυση Σχολικής Διεπίδρασης | 10 | 3 |
20 | EDU726 | Κοινωνιογλωσσολογία και Διδασκαλία της Γλώσσας | 10 | 3 |
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | EDU701 | Μελέτη του Αναλυτικού Προγράμματος | 10 |
2 | EDU702 | Εκπαιδευτική Έρευνα | 10 |
3 | EDU703 | Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | EDU704 | Μοντέλα Ανάπτυξης Αναλυτικών Προγραμμάτων | 10 |
2 | EDU705 | Μεταπτυχιακή Εργασία Ι | 10 |
3 | ΜάΘημα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | EDU706 | Μεταπτυχιακή Εργασία ΙΙ | 20 |
2 | ΜάΘημα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:
Rank | Name |
---|---|
Professor | Prof. Areti Panaoura |
Professor | Dr. Victoria Pavlou |
Associate Professor | Dr. Nicoletta Christodoulou |
Associate Professor | Dr. Andri Constantinou |
Associate Professor | Dr. Nikleia Eteokleous |
Associate Professor - Programme Coordinator | Dr. Katerina Karatasou |
Associate Professor | Dr. Maria Vasiliadou |
Assistant Professor | Dr. Maria Christodoulidou |
Assistant Professor | Dr. Chrysa Nitsiou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Anna Chatzipanagiotidou |