ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την εξ αποστάσεως μάθηση

Η αποστολή μας

Η αποστολή της εξ αποστάσεως μάθησης είναι να παρέχει πτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση στα άτομα που αδυνατούν, για οποιοδήποτε λόγο, να παρακολουθήσουν ένα συμβατικό πρόγραμμα σπουδών. Ως φοιτητής/τρια της εξ αποστάσεως μάθησης, έχεις τη δυνατότητα να σπουδάζεις στον χώρο και χρόνο επιλογής σου, παράλληλα με την εργασία ή/και άλλες ασχολίες που πιθανόν να έχεις. Η εξ αποστάσεως μάθηση προσφέρεται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου με τη χρήση προσεκτικά επιλεγμένων ψηφιακών τεχνολογιών. Το Πανεπιστήμιο Frederick δίνει τη δυνατότητα σε όλους/ες να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση και υψηλής ποιότητας μάθηση σε σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης, με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

Ο τρόπος λειτουργίας μας

Τα εξ αποστάσεως προγράμματα του Πανεπιστημίου Frederick δεν απαιτούν φυσική παρουσία. Αυτό σημαίνει ότι έχεις τη δυνατότητα να σπουδάζεις στον τόπο της επιλογής σου, στην ώρα και στον ρυθμό που επιθυμείς.

Η παράδοση του υλικού γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα και κυρίως μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης (LMS – Learning Management System). Πρόκειται για το σημαντικότερο εργαλείο στις εξ αποστάσεως σπουδές, τόσο για τους/τις φοιτητές/τριες όσο και για τους/τις διδάσκοντες/ουσες. Ως εκ τούτου, θα έχεις την αναγκαία βοήθεια και υποστήριξη, ώστε να διασφαλιστεί η ορθή χρήση της πλατφόρμας.

H πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης LMS είναι το βασικότερο μέσο παράδοσης υλικού/περιεχομένου αλλά και επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ διδασκόντων/ουσών και διδασκομένων. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιείται για ανάρτηση και παράδοση υλικού (αναγνώσματα, βιβλιογραφικές αναφορές, εκπαιδευτικό υλικό, πολυμεσικό/ψηφιακό υλικό, σημειώσεις μαθήματος) ή οποιουδήποτε άλλου βοηθητικού υλικού (συνδέσεις σε ιστοσελίδες, βίντεο, κ.ά). Η πλατφόρμα παρέχει επίσης δυνατότητες για σύγχρονη (π.χ. ZOOM για τηλεδιασκέψεις) ή/και ασύγχρονη επικοινωνία, συνεργασία και αλληλεπίδραση (discussion forums, chat rooms, wikis) μεταξύ διδασκόντων/ουσών και διδασκομένων, ώστε να ενημερώνεσαι για τις εργασίες σου και τα χρονοδιαγράμματα. Δίνεται επίσης η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής και ανατροφοδότησης εργασιών.

Τα διάφορα εργαλεία που είναι ενσωματωμένα στην πλατφόρμα προσφέρουν ποικίλες δυνατότητες αξιοποίησης της τεχνολογίας στο πλαίσιο της διαδικασίας διδασκαλίας και μάθησης.
Το παιδαγωγικό πλαίσιο το οποίο διέπει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εφαρμογή των εξ αποστάσεως προγραμμάτων σπουδών/μαθημάτων, αναπτύχθηκε λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις και ερευνητικές εξελίξεις σχετικά με τον τρόπο σχεδιασμού και παράδοσης των προγραμμάτων εξ αποστάσεως μάθησης, και τις απαιτήσεις του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙΠΑΕ) και του Κυπριακού Συμβουλίου Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών (ΚΥ.Σ.Α.Τ.Σ.) όσον αφορά τη διαπίστευση των προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τις αναγνωρίσεις πτυχίων που χορηγούνται από τέτοια προγράμματα.

Το Παιδαγωγικό Πλαίσιο αποτελείται από τους ακόλουθους τρεις πυλώνες:
- Καθοδηγούμενη Μάθηση και Ψηφιακό, Πολυμεσικό, Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Υλικό
- Δυναμική διαδικτυακή αλληλεπίδραση, συνεργασία και επικοινωνία
- Αξιολόγηση

Καθοδηγούμενη Μάθηση και Ψηφιακό, Πολυμεσικό, Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Υλικό
Στόχος των δραστηριοτήτων της καθοδηγούμενης μάθησης είναι να εισαγάγει και να εξηγήσει τις βασικές έννοιες για κάθε μάθημα. Οι δραστηριότητες αυτές έχουν ως στόχο να συμμετάσχουν οι φοιτητές/τριες στη μελέτη, ανάγνωση, παρακολούθηση ή ακρόαση περιεχομένου σχετικού με το κάθε μάθημα. Το περιεχόμενο αυτό περιλαμβάνει ηλεκτρονικά βιβλία, διδακτικά εγχειρίδια, βιβλία, κεφάλαια τόμων, άρθρα σε επιστημονικά ή άλλα περιοδικά, εκπαιδευτικό υλικό ανοικτής πρόσβασης, σημειώσεις, αναγνώσεις από ποικίλες πηγές, ψηφιακή βιβλιογραφία, links, open access resources (OERs), eBooks, κ.λπ. Η υποχρεωτική βιβλιογραφία θα πρέπει να είναι διαθέσιμη μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας (νοουμένου ότι τηρούνται οι αρχές για τα πνευματικά δικαιώματα) και όπου υπάρχει ανάγκη για αγορά/δανεισμό βιβλίων από τους/τις φοιτητές/τριες, αυτό γίνεται με φειδώ.
Εκτός από τα πιο πάνω, δίνεται στους/στις φοιτητές/τριες εκπαιδευτικό περιεχόμενο, ή διαφορετικά ψηφιακό/πολυμεσικό/διαδραστικό υλικό το οποίο περιλαμβάνει διαφόρων μορφών παρουσιάσεις: απλές, με σημειώσεις, αφηγηματικές παρουσιάσεις, βιντεομαθήματα, διαδραστικές παρουσιάσεις και διαδραστικά βίντεο, ηχητικά αρχεία, προσομοιώσεις, εικονικά περιβάλλοντα μάθησης, διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια, διαδραστικά σενάρια για λύση προβλήματος, podcasts, ή άλλες πηγές πολυμέσων για την παράδοση υλικού (π.χ. βίντεο, tutorials).
Επίσης, στο ψηφιακό/πολυμεσικό υλικό ανήκουν και οι καταγραφές (recordings) των τηλεσυναντήσεων και τηλεδιαλέξεων που πραγματοποιούνται μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας LMS ή/και άλλα εκπαιδευτικά βίντεο, που ετοιμάζει το διδακτικό προσωπικό της Θεματικής Ενότητας. Το περιεχόμενο που περιλαμβάνεται σε ένα μάθημα είναι πλούσιο και σύγχρονο, δεδομένου ότι παρακολουθείται και επανεξετάζεται συνεχώς από τους/τις δημιουργούς.
Τα περιεχόμενα της καθοδηγούμενης μάθησης διαχωρίζονται σε «υποχρεωτικά», αυτά δηλαδή που πρέπει να μελετηθούν από τους/τις φοιτητές/τριες ή «συμπληρωματικά/προαιρετικά», αυτά τα οποία μπορούν να μελετηθούν σε εθελοντική βάση από φοιτητές/τριες που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις θεματικές ενότητες του μαθήματος. Η συμπληρωματική/προαιρετική βιβλιογραφία δεν αποτελεί αντικείμενο μελέτης για τις εξετάσεις της Θεματικής Ενότητας. Τα μαθήματα όμως σχεδιάζονται προσεκτικά με σκοπό την ενθάρρυνση και την παρακίνηση των φοιτητών/τριών για ανεξάρτητη μελέτη.

Δυναμική Διαδικτυακή Αλληλεπίδραση, Επικοινωνία και Συνεργασία
Οι εβδομαδιαίες δραστηριότητες της δυναμικής διαδικτυακής αλληλεπίδρασης, επικοινωνίας και συνεργασίας έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να παρέχουν στους/στις φοιτητές/τριες ευκαιρίες να συζητήσουν, να αλληλεπιδράσουν, να ανταλλάξουν απόψεις, να προβούν σε κριτική, και να εξετάσουν την κατανόησή τους στις βασικές έννοιες που παρουσιάστηκαν κατά την παράδοση ενός μαθήματος, όπως επίσης και να συνεργαστούν για ανάπτυξη υλικού/εργασιών. Δεν συμβάλλουν όλες άμεσα στην αξιολόγηση.
Οι εξ αποστάσεως διδάσκοντες/ουσες ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν εργαλεία που βρίσκονται στην πλατφόρμα (π.χ. zoom για τηλεδιασκέψεις, φόρουμ συζητήσεων, chat rooms, wikis) καθώς και εργαλεία εκτός της πλατφόρμας (π.χ. ιστολόγια, διαδικτυακά έγγραφα, διαδικτυακοί τοίχοι, wikis). Οι δραστηριότητες αυτές επιτρέπουν στους/στις διδασκόμενους/ες να χτίζουν και να συμμετέχουν σε διαδικτυακές μαθησιακές κοινότητες.

Μέθοδοι Αξιολόγησης
Η μέθοδος αξιολόγησης της απόδοσης των φοιτητών/τριών για κάθε μάθημα, καθώς και η σημασία των διαφορετικών μεθόδων αξιολόγησης για τον υπολογισμό των τελικών βαθμών καθορίζονται στο διάγραμμα του μαθήματος (syllabus) το οποίο δίνεται από τον/τη διδάσκοντα/ουσα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας προσαρμογής (Εβδομάδα 0). Σε κάθε μάθημα, υπάρχουν οι ακόλουθες τρεις μέθοδοι αξιολόγησης: 1) Τελική αξιολόγηση, 2) Αναδιαμορφωτική /Συνεχής αξιολόγηση και 3) Αυτοαξιολόγηση.

1. Τελική αξιολόγηση
Η τελική αξιολόγηση είναι υποχρεωτική για όλα τα μαθήματα εξ αποστάσεως μάθησης και έχει τουλάχιστον 50% βαρύτητα. Η τελική αξιολόγηση βασίζεται στην τελική εξέταση. Η επανάληψη για τις τελικές εξετάσεις πραγματοποιείται την τελευταία εβδομάδα του εξαμήνου (13η βδομάδα) κυρίως μέσω τηλεδιάσκεψης, αλλά και σημειώσεων επανάληψης (revision handouts).

2. Συνεχής αξιολόγηση
Στη συνεχή αξιολόγηση, μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε πρακτική, προκειμένου να εξαχθούν, να ερμηνευθούν και να χρησιμοποιηθούν τα «στοιχεία» για την απόδοση κάθε φοιτητή/τριας. Η μέθοδος αξιολόγησης μπορεί να περιλαμβάνει εργασίες (assignments), quizzes, ενδιάμεσες εξετάσεις (midterms), ερευνητικές εκθέσεις (research reports), προσομοιώσεις (simulations), διαδραστικά σενάρια για λύση προβλήματος (problem solving learning scenarios), εικονικά περιβάλλοντα (virtual environments), εκπαιδευτικά διαδραστικά παιχνίδια, μελέτες περίπτωσης (case studies), ρόλοι (role playing), διαδικτυακές παρουσιάσεις, ανάπτυξη wikis, e-portfolios, συμμετοχή σε φόρουμ συζητήσεων, άλλες μορφές συμμετοχής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης. Η μορφή συνεχούς αξιολόγησης και η βαρύτητα της αξιολόγησης καθορίζονται από τον/τη διδάσκοντα/ουσα στο διάγραμμα του μαθήματος (syllabus).

3. Αυτοαξιολόγηση
Η αυτοαξιολόγηση δεν γίνεται με σκοπό τη βαθμολόγηση των φοιτητών/τριών, αλλά έχει ως στόχο να τους/τις βοηθήσει να αντιληφθούν και να βελτιώσουν το επίπεδο των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους. Η αυτοαξιολόγηση επιτυγχάνεται μέσω μιας ποικιλίας εβδομαδιαίων δραστηριοτήτων, όπως διαδικτυακό κουίζ, διαδικτυακές ασκήσεις πολλαπλής επιλογής, δοκίμια και στοχαστικά ημερολόγια και λίστες ελέγχου οι οποίες δίνονται στους/στις φοιτητές/τριες με την ολοκλήρωση κάθε ενότητας/κεφαλαίου.

Τρόπος Διδασκαλίας
Ο τρόπος διδασκαλίας σε διαδικτυακό περιβάλλον προϋποθέτει την αξιοποίηση των δυνατοτήτων και μεθοδολογιών που παρέχονται από τις νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες αλλά και των σύγχρονων και ασύγχρονων μέσων επικοινωνίας. Είναι απαραίτητο να είναι σαφής η στήριξη και υποστήριξη που παρέχεται σε κάθε φοιτητή/τρια αλλά και η χρήση των μέσων και εργαλείων που θα αξιοποιήσει κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας του. Επιπλέον, είναι μείζονος σημασίας η προώθηση μέσω της διδασκαλίας, της διαδραστικότητας και της ενεργού συμμετοχής των φοιτητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία όπως και η αξιοποίηση του πολυμεσικού υλικού, που είναι εύκολα προσβάσιμο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες των εξ αποστάσεως φοιτητών/τριών.

Επικοινωνία
1. Ασύγχρονη Επικοινωνία
Aσύγχρονη επικοινωνία ορίζεται ως η επικοινωνία που δεν επηρεάζεται από την παράμετρο του χρόνου. Έτσι λαμβάνει χώρα ανά πάσα στιγμή. Η έγκυρη και συνεχής ασύγχρονη επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους/τις εξ αποστάσεως φοιτητές/τριες είναι σημαντική για την επιτυχία του προγράμματος. Η ασύγχρονη επικοινωνία και αλληλεπίδραση επικεντρώνεται στην περαιτέρω συζήτηση των υπό διερεύνηση εννοιών, στην καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου του μαθήματος, στην ανταλλαγή και συζήτηση ιδεών και απόψεων, στη λήψη ανατροφοδότησης, στην απάντηση ερωτήσεων, στην εκπόνηση εργασιών, κ.λπ.
Η ασύγχρονη επικοινωνία και αλληλεπίδραση επιτυγχάνεται μέσω των ακόλουθων εργαλείων: chat rooms, φόρουμ συζητήσεων μέσω αναρτήσεων, blogs, online εγγράφων (π.χ. google docs), wikis, ψηφιακών διαδραστικών πινάκων, e-mail και οποιουδήποτε άλλου συνεργατικού ψηφιακού εργαλείου.

2. Σύγχρονη Επικοινωνία
Σύγχρονη επικοινωνία ορίζεται η επικοινωνία που λαμβάνει χώρα σε πραγματικό χρόνο και όταν ο/η διδάσκοντας/ουσα βρίσκεται στο ίδιο διαδικτυακό περιβάλλον με τους/τις φοιτητές/τριες και μπορεί να επικοινωνήσει την ίδια στιγμή. Η οργάνωση των σύγχρονων συνεδριάσεων επικοινωνίας είναι υποχρεωτική ευθύνη των διδασκόντων/ουσών, αναμένεται να πραγματοποιούνται μόνο μέσω της προσφερόμενης πλατφόρμας (και του ενσωματωμένου εργαλείου ΖΟΟΜ) και πρέπει να είναι διαθέσιμες στους/στις φοιτητές/τριες για ασύγχρονη παρακολούθηση αργότερα (βιντεογραφημένες τηλεδιασκέψεις). Μέσω της σύγχρονης επικοινωνίας, υπάρχει η δυνατότητα για: παράδοση μαθημάτων (διδασκαλία εννοιών και περιεχομένου), απάντηση στα ερωτήματα φοιτητών/τριών, παροχή ανατροφοδότησης, συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών/απόψεων, εργασία σε ομάδες, κ.λπ. Ο/η διδάσκοντας/ουσα υποχρεούται να πραγματοποιήσει κατ’ ελάχιστο 9-10 ώρες σύγχρονης επικοινωνίας κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
Ιδανικά, οι φοιτητές/τριες πρέπει να ενημερώνονται για το πότε θα λάβει χώρα η οργανωμένη σύγχρονη τηλεδιάσκεψη, από την αρχή του εξαμήνου (μέσω του διαγράμματος του μαθήματος) αλλά αν κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, ο χρόνος πραγματοποίησης της συνεδρίας πρέπει να ανακοινώνεται στην πλατφόρμα LMS τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν.

Επικοινωνία με τους/τις διδάσκοντες/ουσες ή/και τον/τη Συντονιστή/τρια του Προγράμματος: Οι φοιτητές/τριες μπορούν να επικοινωνήσουν με τους/τις διδάσκοντές/ουσες τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αλλά και μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Επιπλέον, οι φοιτητές/τριες μπορούν να επικοινωνούν με τους/τις συμφοιτητές/τριες τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των φόρουμ επίλυσης ερωτήσεων/αποριών.
Η πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης (Moodle – LMS) αποτελεί το σημαντικότερο εργαλείο για διδάσκοντες/ουσες και φοιτητές/τριες που εγγράφονται σε προγράμματα εξ αποστάσεως μάθησης. Τόσο οι διδάσκοντες/ουσες όσο και οι φοιτητές/τριες έχουν πρόσβαση σε αυτή την πλατφόρμα καθώς είναι το κύριο μέσο παράδοσης υλικού/περιεχομένου. Είναι επίσης η κύρια μέθοδος σύγχρονης ή/και ασύγχρονης επικοινωνίας, συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ διδασκόντων/ουσών και φοιτητών/φοιτητριών, μεταξύ των φοιτητών/φοιτητριών και μεταξύ των φοιτητών/φοιτητριών και του περιεχομένου.
Τα διάφορα ψηφιακά εργαλεία και μέσα που βρίσκονται στην πλατφόρμα παρέχουν πολλές δυνατότητες για ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης. Συγκεκριμένα, εντός της πλατφόρμας παρέχονται διάφορα εργαλεία και μέσα τα οποία ομαδοποιούνται στις ακόλουθες κατηγορίες: Επικοινωνία (π.χ. ZOOM, chat rooms), Συνεργασία και Αλληλεπίδραση (π.χ. φόρουμ συζήτησης, wikis), Ανταλλαγή Πληροφοριών (Μεταφόρτωση αρχείου/φακέλου, Εισαγωγή σελίδας, ετικέτα, URL για εξωτερικές πηγές, OER, ψηφιακά δωρεάν βιβλία, άρθρα, βίντεο και κοινή χρήση εικόνων), Συγγραφή Ανάπτυξης Περιεχομένου (π.χ. H5P για την ανάπτυξη διαδραστικών παρουσιάσεων και βίντεο) και Αξιολόγηση και Ανατροφοδότηση (Online κουίζ, Ανατροφοδότηση μέσω κειμένου, βίντεο και ήχου και Turn it in). Τέλος, διάφορα άλλα ψηφιακά εργαλεία ενσωματωμένα ή μη στην πλατφόρμα, αξιοποιούνται για την ανάπτυξη υλικού αλλά και την εκτέλεση δραστηριοτήτων.
Το Οργανόγραμμα της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης αποτελείται από την ύπαρξη και συνεργασία τεσσάρων φορέων: της Επιτροπής Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (DLC) που υπάγεται στη Σύγκλητο, της Μονάδας Εξ Αποστάσεως Μάθησης (DLU) που υπάγεται στην Υπηρεσία Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας, της Μονάδας Τεχνικής Υποστήριξης (LSU) που υπάγεται στην Υπηρεσία Πληροφοριακών Συστημάτων και του Κέντρου Καινοτομίας και Αριστείας στη Διδασκαλία (CIET) που λειτουργεί υπό τις οδηγίες και τις κατευθυντήριες γραμμές του DLC και του LSU.

Επιτροπή Εξ Αποστάσεως Μάθησης (Distance Learning Committee – DLC)
- Έχει τη γενικότερη ευθύνη λειτουργίας των εξ αποστάσεως προγραμμάτων σπουδών στο Πανεπιστήμιο, τη διαμόρφωση πολιτικής και τη διασφάλιση της ποιότητας.
- Συντονίζει και ενεργοποιεί μηχανισμούς διασφάλισης ποιότητας όσον αφορά τους/τις διδάσκοντες/ουσες, τις διαδικασίες, τα μαθήματα, κλπ. σε συνεργασία με την Επιτροπή Διασφάλισης Ποιότητας του Πανεπιστημίου.
- Επικοινωνεί και συντονίζει την πολιτική, τις αποφάσεις και τη στρατηγική των εξ
αποστάσεως προγραμμάτων στα αρμόδια όργανα του Πανεπιστημίου.
- Διαχέει πρακτικές ηλεκτρονικής μάθησης σε όλα τα προγράμματα.
- Υποστηρίζει την ανάπτυξη υποδομής των εξ αποστάσεως προγραμμάτων σπουδών σε συνεργασία με τη Μονάδα Τεχνικής Υποστήριξης.
- Επιβλέπει και συντονίζει, σε συνεργασία με το LSU και το CIET, την εκπαίδευση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εξ αποστάσεως διδασκόντων/ουσών και εκπαιδευτικών βοηθών (ΕΚ).
- Καθορίζει ρόλους, καθήκοντα και υποχρεώσεις για μέλη ΔΕΠ & ΣΕΠ και ΕΒ.
- Παρέχει συνεχή υποστήριξη στους/στις Συντονιστές/τριες Μαθημάτων και παρακολουθεί την ανάπτυξη του διδακτικού υλικού.
- Παρακολουθεί και ελέγχει την εφαρμογή του Παιδαγωγικού Πλαισίου Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και παρέχει εκπαίδευση όπου απαιτείται για βελτίωση της ποιότητας των προγραμμάτων σπουδών.

Η Επιτροπή εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας εγγυώνται τους κατάλληλους µηχανισμούς για την ανάπτυξη και υποστήριξη των εξ αποστάσεως προγραμμάτων, υιοθετώντας τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες και παιδαγωγικές θεωρίες.

Η Επιτροπή Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης αποτελείται από:

ΘέσηΌνομαΒαθμίδαΤμήμα
Πρόεδρος Δρ Νίκλεια Ετεοκλέους Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστημών Αγωγής
Μέλος Καθ. Ελένη Χατζηκωνσταντίνου Καθηγήτρια Νομικής και Διοίκησης
Μέλος Κος Μάριος Πελεκάνος Αναπληρωτής Καθηγητής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Μέλος Δρ Αλέξανδρος Αργυριάδης Επίκουρος Καθηγητής Νοσηλευτικής
Μέλος Δρ Μιχάλης Μακρομηνάς Επίκουρος Καθηγητής Εμπορίου και Ναυτιλίας
Μέλος Δρ Νάταλη Λοϊζίδου Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας και Κοινωνικών Επιστημών
Μέλος Δρ Ιωάννης Βουδούρης Επίκουρος Καθηγητής Εμπορίου και Ναυτιλίας / Νομικής
Μέλος Δρ Αχιλλέας Αχιλλέως Λέκτορας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Ηλ. Υπολογιστών και Πληροφορικής
Μέλος Κος Στέφανος Τσοράκης Διευθυντής Υπηρεσίας Πληροφορικών Συστημάτων Υπηρεσία Πληροφορικών Συστημάτων


Μονάδα εξ αποστάσεως
Η Μονάδα εξ αποστάσεως Μάθησης είναι το διοικητικό σώμα του Πανεπιστημίου Frederick και κατέχει τον συντονιστικό ρόλο της διαχείρισης και οργάνωσης των διαδικασιών και λειτουργιών που αφορούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Επιδίωξη της Μονάδας είναι η διαφύλαξη της ποιότητας αλλά και της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας της εξ αποστάσεως διαδικασίας. Αποτελεί τον πυρήνα της εξ αποστάσεως μάθησης του πανεπιστημίου και είναι το σημείο αναφοράς τόσο των εξ αποστάσεως φοιτητών όσο και των μελών του ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού των εξ αποστάσεως προγραμμάτων. Μεταξύ άλλων, η Μονάδα έχει την ευθύνη να εφαρμόζει και να υλοποιεί τις αποφάσεις της ακαδημαϊκής Επιτροπής εξ αποστάσεως Μάθησης, να διαχειρίζεται τεχνικής φύσεως ζητήματα και ερωτήματα, σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Τεχνικής Υποστήριξης και να διασφαλίζει ότι όλες οι υπηρεσίες της Υπηρεσίας Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου παρέχονται ισότιμα σε όλους τους εξ αποστάσεως φοιτητές.

Μονάδα Τεχνικής Υποστήριξης
Η Μονάδα Τεχνικής Υποστήριξης παρέχει πρόσβαση και στήριξη των πληροφορικών συστημάτων που απαιτούνται στην εξ αποστάσεως μάθηση αλλά και στήριξη στους φοιτητές και ακαδημαϊκούς των εξ αποστάσεως προγραμμάτων για τη χρήση των ηλεκτρονικών πλατφορμών και τεχνολογικών εργαλείων. Επιπλέον, η Υπηρεσία είναι υπεύθυνη για την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών πλατφορμών και τεχνολογικών εργαλείων που χρησιμοποιούνται στην εξ αποστάσεως μάθηση και τη βελτίωση της υποστήριξης της τεχνικής υποδομής για την ενίσχυση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης.

Κέντρο Καινοτομίας και Αριστείας στη Διδασκαλία (CIET)
Στόχος του Κέντρου είναι η προώθηση και περαιτέρω ανάπτυξη της ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Frederick και στην κοινωνία γενικότερα, με στόχο τη διάχυση των βασικών παιδαγωγικών αρχών που πρέπει να τη διέπουν, και τη χρήση των κατάλληλων τεχνικών και εργαλείων.

Συγκεκριμένα, στοχεύει :
- Στην εκπαίδευση, επιμόρφωση και υποστήριξη (ερευνητική και ακαδημαϊκή) εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων που εμπλέκονται διδακτικά και μαθησιακά σε περιβάλλοντα ανοιχτής και εξ αποστάσεως μάθησης, μέσω της παιδαγωγικής αξιοποίησης σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων.
- Στην προαγωγή της έρευνας στους τομείς της ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και μάθησης, και στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών.
- Στην προώθηση και συνεχή ανανέωση των μεθόδων της ανοιχτής και εξ αποστάσεως μάθησης στο Πανεπιστήμιο Frederick.
- Στην οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και επιμορφωτικών δράσεων με σκοπό την παιδαγωγική αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και μάθησης.
- Στην υποστήριξη μελών ΔΕΠ, ΣΕΠ, ΕΒ του Πανεπιστημίου Frederick με σκοπό την κατάρτισή τους στην παιδαγωγική αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων εξ αποστάσεως μάθησης.
- Στην ανάπτυξη ποιοτικού εκπαιδευτικού διαδραστικού/ψηφιακού υλικού για χρήση σε εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών πτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου, συμβατικής, μεικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
- Στην παιδαγωγική ενίσχυση των μελών ΔΕΠ, ΣΕΠ, ΕΒ του Πανεπιστημίου Frederick στην ανάπτυξη, διαμόρφωση και εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού/ψηφιακού υλικού και των διαδραστικών δραστηριοτήτων διαμορφωτικής αξιολόγησης, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
- Στην παροχή εργαλείων, μέσων και φυσικού χώρου για τη διεξαγωγή μαθημάτων, εργαστηρίων, σχεδιασμού και ανάπτυξης ψηφιακού/διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού.
- Στην ανάπτυξη και διοργάνωση εργαστηρίων, επιμορφωτικών σεμιναρίων, εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών συνεδρίων σε θέματα ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
- Στην υποστήριξη και παιδαγωγική ενίσχυση της Επιτροπής Εξ αποστάσεως Μάθησης και της Μονάδας Εξ αποστάσεως Μάθησης του Πανεπιστημίου Frederick.
- Στη συλλογή και ανάλυση πληροφοριών και δεδομένων που αξιοποιούνται από τη Μονάδα Εξ αποστάσεως Μάθησης και την ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης με σκοπό:
I. Τη διεξαγωγή έρευνας, διδακτικών παρεμβάσεων και πειραμάτων με σκοπό την
αναβάθμιση των πολιτικών και της μάθησης σε διαδικτυακά περιβάλλοντα.
II. Την ανάπτυξη εκθέσεων σε εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές πρακτικές στην
ανοιχτή και εξ αποστάσεως μάθηση.
III. Τον εντοπισμό αποκλίσεων και προβληματικών καταστάσεων και τη λήψη
διορθωτικών ενεργειών.
- Στην εμπλοκή σε χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα και δράσεις, προγράμματα ERASMUS και η δημιουργία ερευνητικών εκθέσεων για παρουσίαση αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων σχετικών με την ανοιχτή και εξ αποστάσεως μάθηση.
- Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και κατάρτισης σε θέματα ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το CIET, ακολουθήστε τον σύνδεσμο εδώ: https://www.frederick.ac.cy/en/innovation-excellence-in-teaching