STAFF
PROFILE
Collaborating Acad. Staff
Dr. Theodora Christodoulou
Department
DL - EducationPost
Short CV
Theodora Christodoulou is a primary school teacher. She was member of the Special Teaching Staff of the Department of Education at the University of Cyprus, where she was a teaching assistant in courses on the didactics of mathematics in the kindergarten and supervised the undergraduate students in kindergarten education during their school practicum (2017-2020). She completed her undergraduate studies at the University of Cyprus (Department of Education, 2011) and her graduate studies at the University of Cyprus (Μ.A. – 2013 and PhD – 2018) in Mathematics Education. She has about 20 publications regarding research in mathematics education, including papers in refereed journals, in conference proceedings, chapters in books and books, in three languages (English, French and Greek). Her main research interest is the formative assessment in mathematics. She participated in the COMENIUS-CMP project “FAMT&L - Formative Assessment of Mathematics Teaching and Learning” (2013-2017) and the National Project by the Erasmus+ Programme of the European Union ‘‘LEBPASS - Lebanese Diploma’’(2019-2020) as a researcher. Since the spring semester 2021 she works as a Collaborative Academic Staff teaching in the Distance Learning Program of Special Education at the School of Education and Social Sciences at Frederick University.Η Θεοδώρα Χριστοδούλου είναι εκπαιδευτικός Δημοτικής Εκπαίδευσης. Υπήρξε μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου από το 2017-2020. Ως Ειδικός Επιστήμονας, είχε την εποπτεία των προπτυχιακών φοιτητών στη νηπιοσχολική εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της σχολικής τους εμπειρίας και ήταν βοηθός διδασκαλίας σε μαθήματα διδακτικής των μαθηματικών στο νηπιαγωγείο (διδάσκουσα των φροντιστηρίων). Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές της σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, 2011) και τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (Μ.Α. - 2013 και Διδακτορικό - 2018) στη Μαθηματική Παιδεία. Έχει περίπου 20 δημοσιεύσεις σχετικά με την έρευνα στην εκπαίδευση των μαθηματικών, συμπεριλαμβανομένων άρθρων σε διεθνή περιοδικά, σε πρακτικά συνεδρίων, κεφάλαια σε βιβλία και βιβλία, σε τρεις γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά και Ελληνικά). Το κύριο ερευνητικό της ενδιαφέρον είναι η Διαμορφωτική Αξιολόγηση στα μαθηματικά. Συμμετείχε ως ερευνητής στο πρότζεκτ COMENIUS-CMP «FAMT & L - Formative Assessment of Mathematics Teaching and Learning» (2013-2017) και στο Ερευνητικό Πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, «LEBPASS - Lebanese Diploma» (2019- 2020). Από το εαρινό εξάμηνο 2021 εργάζεται ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, διδάσκοντας στο εξ αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ειδικής εκπαίδευσης, της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και Κοινωνικών Επιστημών του πανεπιστημίου Frederick.