ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διάρκεια18 μήνες (Πλήρης Φοίτηση)
Δίδακτρα
€6,075 στο σύνολο της φοίτησης
ΓλώσσαΕλληνική, Αγγλική
ΠανεπιστημιούποληN/A
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟΤο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλλαγή" επικεντρώνεται σε θεωρίες και πρακτικές της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη με σκοπό την αξιοποίησή τους ως μέσο μετασχηματισμού της σκέψης, και της συμπεριφοράς και ανάπτυξης ικανοτήτων (competences).
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα από διάφορες επαγγελματικές ομάδες και υπόβαθρο, και επιδιώκει να τα ενδυναμώσει, και να τα καταστήσει ικανά μέσα από το δικό τους προσωπικό και επαγγελματικό ρόλο να συμβάλουν στην επίτευξη της Αειφόρου Ανάπτυξης (ΑΑ).
Ενσωματώνει ολιστικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις οι οποίες διευκολύνουν τον εμβολιασμό διαφόρων κλάδων και γνωστικών αντικειμένων με τη διάσταση της Αειφορίας. Οι φοιτητές γίνονται αναστοχαστικοί επαγγελματίες και φορείς αλλαγής τοπικά αλλά ευρύτερα, μέσα από την προσωπική τους επαγγελματική δράση.
Πιο συγκεκριμένοι στόχοι του προγράμματος εστιάζουν στην μετασχηματιστική παιδαγωγική βασισμένη στη δράση, την ανάπτυξη ικανοτήτων όπως ο κριτικός στοχασμός και η συστημική σκέψη, και τέλος, στην ανάπτυξη ενεργούς και υπεύθυνης πολιτότητας για την αντιμετώπιση των ζητημάτων ΑΑ. Η δια-βίου αυθεντική μάθηση και κοινωνική συμμετοχή ενθαρρύνεται μέσα από μαθήματα όπως: η εκπαίδευση για ανάπτυξη αξιών για την ΑΑ, η χρήση των νέων τεχνολογιών ως πηγές και ως μετασχηματιστικό εργαλείο στην εκπαίδευση και μαθήματα που αφορούν σε εναλλακτικούς τρόπους μάθησης για την αειφορία μέσα από τις τέχνες.
Η δομή του προγράμματος διασφαλίζει την ισορροπία μεταξύ της ακαδημαϊκής διάστασης, της έρευνας και της πρακτικής που βασίζεται σε παιδαγωγικές δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμοστούν σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια.
Η έρευνα στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη προωθείται μέσα από το μάθημα της μεθοδολογίας της έρευνας, τη μεταπτυχιακή διατριβή, και την αξιοποίηση μικρών ερευνητικών εργασιών – projects για την αξιολόγηση των διαφόρων μαθημάτων. Προωθείται επίσης και μέσα από την ανάπτυξη δικτύου συνεργασίας του προγράμματος με τοπικούς, εθνικούς και διεθνείς εταίρους που μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες, επιδιώξεις και ερευνητικά ενδιαφέροντα. Τέτοιες συνεργασίες οικοδομούν πολύτιμες εμπειρίες και προωθούν την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και κοινωνική αλλαγή ως ζήτημα εθνικής, περιφερειακής και παγκόσμιας εκπαιδευτικής προτεραιότητας.
Μέχρι το τέλος των σπουδών τους, οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν ένα συγκροτημένο σύνολο γνώσεων, σημαντικών δεξιοτήτων και νοοτροπίας (αξιών και στάσεων) που είναι απαραίτητες για την παροχή ΕΑΑ μέσω τυπικών, μη τυπικών και άτυπων εκπαιδευτικών πλαισίων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να:
1. Αναγνωρίζουν την έννοια της Αειφόρου Ανάπτυξης (ΑΑ) ως μια πολιτική, ιδεολογική, σύνθετη και συγκρουσιακή έννοια.
2. Αναλύουν κριτικά σύγχρονα, παγκόσμια, περιφερειακά και τοπικά ζητήματα ΑΑ, να κατανούν την οικουμενικότητα και τον ενιαίο τους χαρακτήρα και να αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για μέγιστες προκλήσεις για την πρόοδο της ανθρωπότητας.
3. Διερευνούν τους Στόχους της ΑΑ (SDGs) ως οικουμενικούς, μετασχηματιστικούς και ενιαίους στόχους που μπορούν να επιτευχθούν μέσω της κοινωνικής δέσμευσης και της ευθύνης.
4. Αναστοχάζονται κριτικά γύρω από τις δικές τους θεωρίες, αξίες, πεποιθήσεις και πρακτικές που αφορούν σε ζητήματα ΑΑ.
5. Αναγνωρίζουν και προσφέρουν την ΕΑΑ ως μια μορφή μετασχηματιστικής, κριτικής παιδαγωγικής η οποία ανταποκρίνεται στο συστημικό, ολιστικό, προσανατολισμένο σε αξίες χαρακτήρα της ΑΑ.
6. Αντιλαμβάνονται την ΕΑΑ ως μια διαδικασία δια βίου μάθησης και συνειδητοποιούν ότι πέρα από την τυπική εκπαίδευση αυτή αντλεί εμπειρίες, δεξιότητες και ευκαιρίες δράσης και μέσα από μη τυπικά και άτυπα εκπαιδευτικά πλαίσια.
7. Διαθέτουν ικανότητες για την ΕΑΑ και θα είναι σε θέση να μεταφέρουν αυτές τις ικανότητες στους εκπαιδευόμενους στο επαγγελματικό τους περιβάλλον λειτουργώντας ως πολλαπλασιαστικοί παράγοντες για την ΑΑ.
8. Εφαρμόζουν βασικές αρχές και στρατηγικές της ΕΑΑ και αντιλαμβάνονται το πώς αυτές μπορούν να αναπτύξουν αξίες και ικανότητες που θα οδηγήσουν σε μια αειφόρο, ενιαία δίκαιη ανάπτυξη και ειρηνική συμβίωση.
9. Αναλύουν κριτικά και να συζητούν την κοινωνική – μετασχηματιστική δυναμική των τεχνών (εικαστικές τέχνες, δράμα, λογοτεχνία).
10. Αναπτύσσουν εκπαιδευτικό υλικό και προγράμματα με τη χρήση των νέων τεχνολογιών τα οποία θα προωθήσουν την «αειφορική δικαιοσύνη» σε όλα τα επίπεδα ΑΑ (sustainability justice), την ανάπτυξη θετικών αξιών, στάσεων και δεοντολογικής συμπεριφοράς προς την αειφόρο ανάπτυξη του ανθρώπου.
11. Επιδεικνύουν ηγετικές ικανότητες για την εφαρμογή προσεγγίσεων στην ΕΑΑ στο σύνολο των λειτουργιών ενός φορέα/ιδρύματος (whole institution).
12. Αποδομούν και αναδομούν τη συμβατική διαλεκτική γύρω από τα αναλυτικά προγράμματα, τη διδασκαλία και μάθηση μάθηση και την ερευνητική μεθοδολογία για την ΕΑΑ, υιοθετώντας αρχές ενδυνάμωσης, αλλαγής, επαναπροσανατολισμού, προβληματισμού και ενεργούς συμμετοχής στην ερευνητική διαδικασία.
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα προσφέρει στους/στις φοιτητές/τριες το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο βασισμένο στα πιο πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα και τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες που θα τους καταστήσουν αποτελεσματικούς/ες επιστήμονες, ικανούς/ες να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες προκλήσεις και ανάγκες σε θέματα αειφορίας και εκπαίδευσης στον δικό τους επαγγελματικό χώρο. Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος οικοδομούν όλες τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για το σχεδιασμό και την παροχή εκπαίδευσης που να απευθύνεται σε διαφορετικές ομάδες ατόμων.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε επαγγελματίες από διάφορους χώρους που επιθυμούν να αποκτήσουν τα εφόδια για να γίνουν πολλαπλασιαστικοί παράγοντες αλλαγής και εκπαίδευσης για την αειφορία στον οργανισμό στον οποίο εργάζονται ή γενικότερα στην κοινωνία. Απευθύνεται επίσης σε εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας και ειδικότητας.
Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών από το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί προσόν, και μπορεί να συμβάλει στην εργοδότηση των αποφοίτων του σε πλαίσια και οργανισμούς μη τυπικής επαίδευσης (όπως Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή ΜΚΟ) και σε δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμούς, ιδρύματα, ημικρατικούς οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις με ειδικά ενδιαφέροντα και εκπαιδευτική δράση σε τομείς του περιβάλλοντος και της Αειφόρου Ανάπτυξης.
Επιπλέον, οι απόφοιτοι/ες μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε διδακτορικό επίπεδο.
Τα άτομα που ενδιαφέρονται να υποβάλουν αίτηση καλούνται να επικοινωνήσουν με το Γραφείο Εισδοχής, το οποίο μπορεί να παράσχει βοήθεια και καθοδήγηση για τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων.
Τα έντυπα αιτήσεων μπορούν να συμπληρωθούν διαδικτυακά ή κατεβάζοντας το έντυπο αίτησης. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία υποβολής αίτησης, ακολουθήστε τον σύνδεσμο εδώ.
Ως μέρος της αίτησης σας θα πρέπει να υποβάλετε τα ακόλουθα δικαιολογητικά στο διαδίκτυο ή/και ταχυδρομικά:
• Επικυρωμένο αντίγραφο/αντίγραφα αναλυτικής βαθμολογίας και πτυχίου/ων.
• Επικυρωμένο αντίγραφο/αντίγραφα της ικανότητας της αγγλικής γλώσσας.
• Απόδειξη αποδεκτού επιπέδου γνώσης Η/ Υ που έχουν επιτευχθεί μέσω σχετικών μαθημάτων/ εμπειρίας ΤΠΕ και κατά προτίμηση αναγνωρισμένων από διεθνείς φορείς όπως το ECDL/ MOUS κ.λπ. (υποχρεωτικό για το αγγλόφωνο πρόγραμμα – πλεονέκτημα για το ελληνόφωνο)
• Επικυρωμένο αντίγραφο/αντίγραφα νόμιμου εγγράφου ταυτότητας (π.χ. πολιτική ταυτότητα ή διαβατήριο)
• Μια προσωπική δήλωση 600 λέξεων που δικαιολογεί τους λόγους για τους οποίους επιθυμείτε να παρακολουθήσετε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα.
• Βιογραφικό σημείωμα που περιλαμβάνει ακαδημαϊκό και εργασιακό ιστορικό και τυχόν πρόσθετα σχετικά προσόντα.
• Δύο συστατικές επιστολές από πρώην καθηγητές ή/και άμεσους προϊσταμένους εργασίας που πιστοποιούν την ικανότητα του αιτούντος να αναλάβει προηγμένες σπουδές.
• Πληρωμή τελών αίτησης (μη επιστρέψιμη).
• Υπογεγραμμένο και χρονολογημένο έντυπο δήλωσης που δηλώνει ότι όλες οι πληροφορίες που παρέχονται είναι ακριβείς, ενημερωμένες και αφορούν αποκλειστικά τον αιτούντα.
Γενικά Κριτήρια
Οι υποψήφιοι που υποβάλλουν αίτηση για μεταπτυχιακές σπουδές πρέπει να υποβάλουν διαπιστευμένο πτυχίο ή ισοδύναμο προσόν, μαζί με επίσημα έγγραφα με λεπτομερή προπτυχιακά μαθήματα - βαθμούς.
Γενικά κριτήρια για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Όλα τα Προγράμματα Εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης προσφέρονται μέσω μεθόδων Ηλεκτρονικής Μάθησης. Ως εκ τούτου, οι φοιτητές που υποβάλλουν αίτηση για εισαγωγή σε εξ-αποστάσεως προγράμματα, επιπλέον των ακαδημαϊκών απαιτήσεων κάθε προγράμματος, πρέπει να έχουν ένα καλό επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού.
Ο κατάλογος των απαραίτητων ψηφιακών γνώσεων και εξοπλισμού που πρέπει να έχει ο μαθητής για να συμμετάσχει και να είναι ενεργό μέλος του προγράμματος περιλαμβάνει:
• Πρόσβαση σε αξιόπιστο ευρυζωνικό δίκτυο
• Υπολογιστή με κάμερα και μικροφώνου
• Δυνατότητα αποστολής και λήψης email και αρχείων
• Δυνατότητα λειτουργίας εντός ενός διαδικτυακού ψηφιακού περιβάλλοντος, όπως η πλατφόρμα εκμάθησης
• Δυνατότητα διαχείρισης επεξεργασίας κειμένου, παρουσίασης και άλλων βασικών λειτουργιών εφαρμογών γραφείου.
Ειδικά Κριτήρια
Οι απαιτήσεις εισαγωγής καθορίζονται στους Γενικούς Κανονισμούς Φοιτητών καθώς και στον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick.
Ένα πτυχίο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν ή αποδεκτό επαγγελματικό προσόν θεωρείται βασική ακαδημαϊκή απαίτηση.
Επιπλέον, η πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντική. Η επίδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (κατάλληλα προσόντα μπορεί να περιλαμβάνουν TOEFL, IELTS, GCSE, IGCSE και Cambridge Certificate of Proficiency in English ή ισοδύναμο) αποτελεί πλεονέκτημα.
Οι υποψήφιοι φοιτητές αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά έγγραφα, όπως αντίγραφα πτυχίων, αναλυτικές βαθμολογίες, μία συστατική επιστολή από καθηγητή/ρια ή και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας, και τουλάχιστον ακόμη ένα άτομο επικοινωνίας (καθηγητή/ρια ή/και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας – όνομα/επώνυμο και στοιχεία επικοινωνίας) που μπορεί να τους ζητηθεί να καταθέσουν συστατική επιστολή και τέλος έκθεση ερευνητικού ενδιαφέροντος. Όπου η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει απαραίτητο, μπορεί να ζητηθεί από τους υποψηφίους προσωπική συνέντευξη.
Μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για την εισαγωγή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή του Προγράμματος Αξιολόγησης θα αξιολογήσει τους υποψήφιους φοιτητές με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, όπως ακαδημαϊκά αρχεία, συστάσεις, ψηφιακό αλφαβητισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση της ελληνικής και / ή Αγγλικά κλπ. Οι αποφάσεις της επιτροπής ανακοινώνονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με άλλο τρόπο σε όλους τους υποψηφίους.
Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα γίνεται σύμφωνα με τους κανονισμούς του Πανεπιστημίου για μεταφορά και αναγνώριση μονάδων από προηγούμενες σπουδές.
Αναγνώριση προηγούμενης φοίτησης και μεταφοράς μαθημάτων
• Οι επιδόσεις των φοιτητών κρίνονται μέσα από ένα ευρύ φάσμα τρόπων αξιολόγησης, όπως εξετάσεις, γραπτές εργασίες, μικροέρευνα, παρουσιάσεις κ.λπ. Η βαθμολόγηση των μαθημάτων βασίζεται στην επίσημη κλίμακα (0-100). Οι φοιτητές που αποτυγχάνουν σε ένα μάθημα (<50) θα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία για εξέταση χωρίς να επαναλάβουν το μάθημα. Εάν αποτύχουν για δεύτερη φορά, θα κληθούν να επαναλάβουν το μάθημα ή σε περίπτωση επιλογών, μπορούν να επιλέξουν άλλο μάθημα.
• Η μεταπτυχιακή διατριβή μπορεί να ξεκινήσει με την κατοχύρωση των 30 πιστωτικών μονάδων από υποχρεωτικά μαθήματα συμπεριλαμβανομένου του μαθήματος της έρευνας.
• Οι φοιτητές μπορούν να αποφοιτήσουν με την κατοχύρωση 90 πιστωτικών μονάδων ECTS στα μαθήματα και την μεταπτυχιακή διατριβή που περιλαμβάνονται στη Δομή του Προγράμματος με γενικό βαθμό CGPA μεγαλύτερο ή ίσο με 5,00 από 10,00.
Δυνατότητες συνέχισης σπουδών
Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε διδακτορικά προγράμματα σε σχετικά γνωστικά αντικείμενα.
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 40 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | DLSESC501 | Ζητήματα Αειφόρου Ανάπτυξης, Αρχές και Στόχοι (SDGs) | 10 | 3 |
2 | DLSESC502 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 | 3 |
3 | DLSESC503 | Ενδυνάμωση των Πολιτών και ικανότητες στην Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη | 10 | 3 |
4 | DLSESC504 | Ενδυνάμωση των Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη μέσα από μορφές Μη-τυπικής και Άτυπης εκπαίδευσης | 10 | 3 |
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | DLSESC507 | Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη μέσω της λογοτεχνίας και του θεάτρου | 10 | 3 |
2 | DLSESC508 | Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη μέσα από ICT | 10 | 3 |
3 | DLSESC509 | Αειφόρος Ανάπτυξη μέσω της Εικαστικής Παιδείας | 10 | 3 |
4 | DLSESC510 | Αντιμετώπιση ανισοτήτων και Αειφόρος Ανάπτυξη. | 10 | 3 |
5 | DLSESC511 | Αξίες και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη | 10 | 3 |
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSESC501 | Ζητήματα Αειφόρου Ανάπτυξης, Αρχές και Στόχοι (SDGs) | 10 |
2 | DLSESC502 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 |
3 | DLSESC503 | Ενδυνάμωση των Πολιτών και ικανότητες στην Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSESC504 | Ενδυνάμωση των Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη μέσα από μορφές Μη-τυπικής και Άτυπης εκπαίδευσης | 10 |
2 | DLSESC505 | Μεταπτυχιακή Διατριβή Ι | 10 |
3 | ΜάΘημα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSESC506 | Μεταπτυχιακή Διατριβή ΙΙ | 20 |
2 | ΜάΘημα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:
Rank | Name |
---|---|
Associate Professor - Programme Coordinator | Dr. Chrysanthi Kadji Beltran |