STAFF
PROFILE
Collaborating Acad. Staff
Dr. Aikaterini Sousamidou
Department
DL - EducationPost
Short CV
Είναι απόφοιτη Φιλοσοφικής Σχολής, Παιδαγωγικής Ακαδημίας και Σχολής Νηπιαγωγών. Ειδικευμένη στη Γνωστική Ψυχολογία (μεταπτυχιακές σπουδές) και διδάκτορας Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ με μεταδιδακτορική έρευνα στην Ψυχολογία ως υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Εργάζεται στο Πανεπιστήμιο Frederick στο μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών «Ειδική Εκπαίδευση» και ως Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπεύτρια, ειδικευμένη στη Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία παιδιών και ενηλίκων. Έχει συγγράψει ερευνητικά άρθρα και βιβλία σχετικά με την Γνωστική και Αναπτυξιακή Ψυχολογία καθώς και με την Παιδαγωγική και έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και σε συνέδρια. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη μελέτη της ψυχοκοινωνικής και γνωστικής ανάπτυξης παιδιών και εφήβων και των αποκλίσεων από την ομαλή πορεία ανάπτυξης, στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας.
She has graduated of the Faculty of Philosophy, the Pedagogical Academy and the School of Kindergarten. She is specialized in Cognitive Psychology (postgraduate studies) and has a PhDegree in Psychology from the Faculty of Philosophy of the Aristotle University of Thessaloniki with postdoctoral research in Psychology as a scholarship holder of the State Scholarship Foundation and she is certified as educator of adult education. She is working at Frederick University in the master course "Special Education" and as a Psychologist - Psychotherapist, specialized in Cognitive-Behavioral Therapy for children and adults. She has written a lot of research articles and books on Cognitive and Developmental Psychology and also on Pedagogy and she has participated as a presenter in teacher training courses and conferences. Her research interests focus on psychosocial and cognitive development of children and adolescents, both of typical and abnormal development, school bullying and psychological resilience.