ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διάρκεια18 μήνες (Πλήρης Φοίτηση)
Δίδακτρα
€9,000 στο σύνολο της φοίτησης
ΓλώσσαΕλληνική
ΠανεπιστημιούποληΛευκωσία
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟΤο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Εκπαίδευση Ενηλίκων έχει σχεδιαστεί µε σκοπό να δεχτεί εκπαιδευτές/τριες ενηλίκων και άλλους/ες επαγγελματίες με ενδιαφέρον στην εκπαίδευση ενηλίκων.
Το πρόγραμμα έχει αναπτυχθεί και δομηθεί µε γνώμονα α) τη συνεχή και αυξανόμενη πολυπλοκότητα και απαιτήσεις του λειτουργήματος των εκπαιδευτών ενηλίκων, ανεξαρτήτως κλάδου και αντικειμένου, β) τα διαφορετικά και ποικίλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα στα οποία μαθαίνουν οι ενήλικες (τυπικής, µη-τυπικής και άτυπης μάθησης) και (γ) την κριτική και συνολική θεώρηση των βασικών εννοιών/αρχών, των πολιτικών και των συστημάτων των πεδίων της εκπαίδευσης ενηλίκων και της δια βίου και συνεχιζόμενης μάθησης. Επιπλέον, το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αποτελεσματική ενσωμάτωση νέων και καινοτόμων διδακτικών μεθόδων, τεχνικών, πρακτικών και πολιτικών όπως επίσης και την αξιοποίηση της τεχνολογίας στα σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης. Επίσης, το πρόγραμμα στοχεύει να δώσει το θεωρητικό, παιδαγωγικό και πρακτικό υπόβαθρο ώστε οι φοιτήτριες και οι φοιτητές να είναι ικανές/οι να εξετάζουν έννοιες της εκπαίδευσης ενηλίκων, των θεωριών μάθησης, του αναλυτικού προγράμματος, και της διδασκαλίας και της αξιολόγησης. Το πρόγραμμα στοχεύει να παρέχει στις φοιτήτριες και τους φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να μπορούν να αναλάβουν ηγετικές θέσεις και να ικανοποιούν τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της κοινωνίας σχετικά με την εκπαίδευση ενηλίκων και τις προκλήσεις της δια βίου και συνεχιζόμενης μάθησης.
Τέλος, το πρόγραμμα αναπτύσσει τις ερευνητικές ικανότητες και δεξιότητες των φοιτητών και φοιτητριών κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
Τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην Εκπαίδευση Ενηλίκων είναι:
1. Η συζήτηση των βασικών εννοιών και αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων, της διδασκαλίας και της αξιολόγησης και οι κύριες αλληλεπιδράσεις τους.
2. Η στοχευμένη ενσωμάτωση διδακτικών στρατηγικών και ενεργών εκπαιδευτικών τεχνικών στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, χρησιμοποιώντας παιδαγωγικές προσεγγίσεις που μεγιστοποιούν την προστιθέμενη αξία της μάθησης.
3. Η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, χρησιμοποιώντας παιδαγωγικές προσεγγίσεις που μεγιστοποιούν την προστιθέμενη αξία της μάθησης.
4. Η διαφοροποίηση των αναγκών και προσεγγίσεων διδασκαλίας και μάθησης ενηλίκων και η αποτελεσματική εφαρμογή τους μέσω της μελέτης των θεωριών μάθησης ενηλίκων.
5. Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση ενός προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων με χρήση νέων μεθόδων και καινοτόμων προσεγγίσεων καθώς και ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών και ψηφιακών περιβαλλόντων μάθησης.
6. Η εξέταση της δυναμικής και των λόγων ανάπτυξης, και οι σημερινές και μελλοντικές ανάγκες και απαιτήσεις του χώρου της εκπαίδευσης ενηλίκων, όπως αυτός εξελίσσεται σε Κύπρο, Ελλάδα και Ευρώπη.
7. Η ανάπτυξη νέας γνώσης με συστηματική ερευνητική δραστηριότητα με επίκεντρο τα κύρια θέματα που χαρακτηρίζουν το τρέχον πρόγραμμα σπουδών και την ανάπτυξη ερευνητικών προσανατολισμών και ενδιαφερόντων μεταξύ των εκπαιδευτών ενηλίκων.
8. Η ανάδειξη της έρευνας δράσης ως σημαντικό εργαλείο για τους εκπαιδευτές ενηλίκων στις καθημερινές επαγγελματικές τους δραστηριότητες, προκειμένου να εφαρμόσουν αποτελεσματικά σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την επίτευξη των στόχων της εκπαίδευσης ενηλίκων.
9. Η ανάπτυξη αναλυτικής και κριτικής σκέψης και γόνιμου διαλόγου και συνεργασίας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και των προκλήσεων που σχετίζονται με τις μαθησιακές ανάγκες των ενηλίκων.
Οι απόφοιτοι/ες θα αναπτύξουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό, θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο σε θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση ενηλίκων, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα του επαγγέλματός τους, ακόμη και αν προέρχονται από διαφορετικούς κλάδους, τομείς και ειδικότητες.
Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος θα είναι σε θέση να εργαστούν σε διάφορους τομείς, οργανισμούς και επιχειρήσεις που σχετίζονται με την εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση ενηλίκων διαφορετικών κλάδων, τομέων και ειδικοτήτων.
- Σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια)
- Σε εκπαιδευτικά κέντρα άτυπης και μη τυπικής μάθησης (π.χ. Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης, Εκπαιδευτικά Κέντρα, Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης)
- Σε επιχειρήσεις και οργανισμούς που αφορούν Διευθυντές/Στελέχη/Εκπαιδευτές/τριες που ασχολούνται με το Ανθρώπινο Δυναμικό και συγκεκριμένα με την Εκπαίδευση/Κατάρτιση των εργαζομένων της επιχείρησης/οργανισμού. - Σε εκπαιδευτικούς, ερευνητικούς, μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που προσφέρουν ευκαιρίες εκπαίδευσης ενηλίκων.
- Σε ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς που προσφέρουν προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων (π.χ. Κέντρο Παραγωγικότητας, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού)
- Σε άλλους πιστοποιημένους οργανισμούς που προσφέρουν προγράμματα εκπαίδευσης/κατάρτισης ενηλίκων.
Οι υποψήφιοι φοιτητές αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά έγγραφα, όπως αντίγραφα των πτυχίων τους, αναλυτική βαθμολογία, δύο συστατικές επιστολές από καθηγητές ή επόπτες στο χώρο εργασίας και μια έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων. Όπου η Επιτροπή Αξιολόγησης του Προγράμματος το κρίνει απαραίτητο, μπορεί να ζητηθεί από τους υποψηφίους συνάντηση για συνέντευξη.
Μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για εισαγωγή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή Αξιολόγησης του Προγράμματος θα αξιολογήσει τους υποψήφιους φοιτητές με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, όπως ακαδημαϊκή επίδοση, συστατικές επιστολές, ψηφιακό αλφαβητισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση της ελληνικής και/ ή Αγγλικά κλπ. Οι αποφάσεις της επιτροπής ανακοινώνονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ή με άλλο τρόπο, σε όλους τους υποψηφίους.
Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς του Πανεπιστημίου για μετεγγραφές φοιτητών και αναγνώριση προηγούμενων σπουδών. Επίσης, υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις και διαδικασίες για την εγγραφή αποφοίτων σε επαγγελματικούς συλλόγους και την αναγνώριση πτυχίων και τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως ορίζονται από το ΚΥΣΑΤΣ και τον ΔΟΑΤΑΠ (Ελληνικό NARIC).
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 40 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | ADE101 | Μεθοδολογία Έρευνας | 10 | 3 |
2 | ADE102 | Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων : Θεωρητικές και Πρακτικές Προσεγγίσεις | 10 | 3 |
3 | ADE103 | Θεωρίες για Μάθηση Ενηλίκων και Συμβουλευτική Ενηλίκων | 10 | 3 |
4 | ADE104 | Στρατηγικές Διδασκαλίας και Ενεργητικές Εκπαιδευτικές Τεχνικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 | 3 |
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 30 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | ADE201 | Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 | 3 |
2 | ADE202 | Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: Δυνατότητες στη Διδασκαλία και Μάθηση | 10 | 3 |
3 | ADE203 | Ανάπτυξη Περιβαλλόντων Μάθησης και Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 | 3 |
4 | ADE204 | Ηγεσία Ομάδων στην Εκπαίδευση | 10 | 3 |
5 | ADE205 | Αξιολόγηση και ∆ιασφάλιση Ποιότητας στην Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 | 3 |
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | ADE101 | Μεθοδολογία Έρευνας | 10 |
2 | ADE102 | Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων : Θεωρητικές και Πρακτικές Προσεγγίσεις | 10 |
3 | ADE103 | Θεωρίες για Μάθηση Ενηλίκων και Συμβουλευτική Ενηλίκων | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | ADE104 | Στρατηγικές Διδασκαλίας και Ενεργητικές Εκπαιδευτικές Τεχνικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 |
2 | ADE105 | Μεταπτυχιακή Διπλωματική Διατριβή Ι | 10 |
3 | Μάθημα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | ADE106 | Μεταπτυχιακή Διπλωματική Διατριβή ΙΙ | 10 |
2 | Μάθημα Επιλογής | 10 | |
3 | Μάθημα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:
Rank | Name |
---|---|
Professor | Prof. Areti Panaoura |
Associate Professor - Programme Coordinator | Dr. Nicoletta Christodoulou |
Associate Professor | Dr. Nikleia Eteokleous |
Associate Professor | Dr. Stavros Parlalis |
Assistant Professor | Dr. Manos Pavlakis |
Lecturer | Dr. Antonios Kafa |
Lecturer | Dr. Nansia Kyriacou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Nikoletta Ioannou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Spyridon Kioulanis |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Effrosyni Kostara |