ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διάρκεια18 μήνες (Πλήρης Φοίτηση)
Δίδακτρα
€6,075 στο σύνολο της φοίτησης
ΓλώσσαΕλληνική
ΠανεπιστημιούποληN/A
- Σκοπός Προγράμματος
- Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Προοπτικές Απασχόλησης
- Κριτήρια Εισδοχής
- Κριτήρια Ολοκλήρωσης Σπουδών
Προσφέρει στους/στις συμμετέχοντες/ουσες ένα σταθερό υπόβαθρο γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε με επιτυχία και αυτοπεποίθηση να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των ενηλίκων για συνεχιζόμενη και δια βίου μάθηση.
Οι συμμετέχοντες/ουσες στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων διευρύνουν και εμβαθύνουν τις παιδαγωγικές και διδακτικές τους ικανότητες και καλλιεργούν τη δική τους παιδαγωγική φιλοσοφία, στηριζόμενοι/ες σε μια κριτική προσέγγιση της μάθησης και της σημασίας της για ατομική και κοινωνική αλλαγή και πρόοδο.
Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος πληρούν τις προϋποθέσεις για να εργαστούν σε περιβάλλοντα τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης ενηλίκων είτε ως υπεύθυνοι/ες προγραμμάτων δια βίου μάθησης είτε ως σύμβουλοι διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Επιπλέον, το πρόγραμμα αναπτύσσει τις ερευνητικές τους δεξιότητες καθιστώντας τους/τις ικανούς/ές να διεξάγουν έρευνες με αυτονομία ή/και προετοιμάζοντάς τους/τις για περαιτέρω ακαδημαϊκές σπουδές σε διδακτορικό επίπεδο.
Γενικά Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτήτριες/τες αναμένεται να έχουν πετύχει τα ακόλουθα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
1. Να γνωρίζουν και να συζητούν βασικές έννοιες και αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, της διδασκαλίας και της αξιολόγησης, και να κατανοούν τις μεταξύ τους σχέσεις.
2. Να ενσωματώνουν διδακτικές στρατηγικές και ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης, χρησιμοποιώντας παιδαγωγικές προσεγγίσεις που μεγιστοποιούν την προστιθέμενη αξία της μάθησης.
3. Να ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης.
4. Να προσαρμόζουν τη διδασκαλία τους στις ανάγκες των συμμετεχόντων σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, βασιζόμενοι/ες σε έγκυρες θεωρίες για τη μάθηση ενηλίκων.
5. Να σχεδιάζουν, εφαρμόζουν και να αξιολογούν προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων με καινοτόμες προσεγγίσεις, χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες και μεθόδους.
6. Να εξετάζουν κριτικά τις κοινωνικές αλλαγές και τις προκλήσεις που αυτές συνεπάγονται, καθώς και τον ρόλο της εκπαίδευσης ενηλίκων για την αντιμετώπισή τους στην Κύπρο, την Ελλάδα και την Ευρώπη.
7. Να παράγουν νέα γνώση μέσω συστηματικής ερευνητικής δραστηριότητας στο γνωστικό πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και να αναπτύξουν τα ερευνητικά τους ενδιαφέροντα, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας δράσης ως σημαντικού επαγγελματικού εργαλείου για τη συνεχή βελτίωση της διδασκαλίας και μάθησης.
8. Να αναστοχάζονται και να αναλύουν, στη βάση εποικοδομητικού διαλόγου και συνεργασίας με τους/τις συναδέλφους και άλλους/ες ενδιαφερόμενους/ες, τρόπους αντιμετώπισης των όποιων προβλημάτων και των προκλήσεων σχετίζονται µε τις ανάγκες μάθησης των ενηλίκων.
Ειδικά μαθησιακά αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι απόφοιτοι αναμένεται να:
- Γνώση
– Γνωρίζουν βασικά ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται με την εκπαίδευση ενηλίκων και τη δια βίου μάθηση.
– Περιγράφουν τις βασικές αρχές της πολιτικής και θεωρίας της δια βίου μάθησης.
– Χρησιμοποιούν βασικές ορολογίες και ορισμούς του πεδίου της εκπαίδευσης ενηλίκων.
– Είναι ενήμεροι/ες γύρω από σημαντικές θεωρίες και θεωρητικούς και αξιολογούν τη συμβολή τους στην εκπαίδευση ενηλίκων.
- Κατανόηση
– Εξηγούν τη σημασία της δια βίου μάθησης στη σύγχρονη εποχή.
– Περιγράφουν τα διάφορα μοντέλα εκπαίδευσης ενηλίκων και τις επιπτώσεις τους.
– Κατανοούν τις θεμελιώδεις αρχές βασικών θεωριών για τη μάθηση ενηλίκων.
– Συγκρίνουν και αντιπαραβάλλουν τα χαρακτηριστικά των ενηλίκων μαθητών/τριών με αυτά των νεότερων ηλικιών.
- Εφαρμογή
– Χρησιμοποιούν θεωρίες μάθησης ενηλίκων για να σχεδιάζουν αποτελεσματικά προγράμματα κατάρτισης για διαφορετικές κατηγορίες ενήλικων εκπαιδευόμενων.
– Χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες και τις εφαρμογές τους στο διδακτικό τους σχεδιασμό με σκοπό τη βελτίωση των μαθησιακών εμπειριών των ενηλίκων εκπαιδευόμενων.
– Αναπτύσσουν στρατηγικές για την προώθηση μιας κουλτούρας διά βίου μάθησης εντός των οργανισμών.
– Προσαρμόζουν το διδακτικό υλικό και τις μεθόδους διδασκαλίας στις ανάγκες των εκπαιδευόμενων ενηλίκων.
- Ανάλυση
– Αναλύουν τον αντίκτυπο της παγκοσμιοποίησης στις πολιτικές και πρακτικές εκπαίδευσης ενηλίκων.
– Συγκρίνουν και αναλύουν την αποτελεσματικότητα διαφορετικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων για ενήλικες φοιτητές.
– Μελετούν επιτυχημένα μοντέλα και πρωτοβουλίες μάθησης στο χώρο εργασίας και εντοπίζουν βασικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχία τους.
– Αξιολογούν κριτικά τη συνάφεια και τη δυνατότητα εφαρμογής διαφόρων εκπαιδευτικών μεθόδων σε συγκεκριμένα πλαίσια μάθησης ενηλίκων.
- Αξιολόγηση
– Αξιολογούν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των διαφορετικών μεθόδων αξιολόγησης για ενήλικες φοιτητές/τριες.
– Αναστοχάζονται γύρω από ηθικά ζητήματα που σχετίζονται με την έρευνα και τη διδασκαλία στην εκπαίδευση ενηλίκων.
– Αναλύουν κριτικά την αποτελεσματικότητα των πολιτικών δια βίου μάθησης σε εθνικό επίπεδο και σε επίπεδο διεθνών οργανισμών (π.χ. ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΟΥΝΕΣΚΟ)
– Εξετάζουν κριτικά τον ρόλο της εκπαίδευσης ενηλίκων στην προώθηση της κοινωνικής συνοχής, της ισότιμης πρόσβασης στο αγαθό της μάθησης και στη μείωση των ανισοτήτων.
- Δημιουργία
– Αναπτύσσουν καινοτόμες προσεγγίσεις για την προώθηση της ενεργού συμμετοχής του πολίτη μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
– Σχεδιάζουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών δια βίου μάθησης προσαρμοσμένο στις ανάγκες μιας συγκεκριμένης ομάδας ενήλικων μαθητών/τριών.
– Δημιουργούν πολυμεσικές πηγές που ενισχύουν τη μαθησιακή εμπειρία για διαφορετικά κοινά ενηλίκων.
– Διατυπώνουν ερευνητικό έργο που αντιμετωπίζει ένα κενό στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων και συμβάλλει στην προώθησή του.
Ο σχεδιασμός του μεταπτυχιακού προγράμματος έχει ως στόχο να προσφέρει στους/στις εκπαιδευτικούς το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο, βασισμένο στα πιο πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα, και τις πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες ώστε να καταστούν αποτελεσματικοί/ες επιστήμονες και να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες προκλήσεις του επαγγέλματος του/της εκπαιδευτικού.
Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος διαθέτουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για τον σχεδιασμό και την παροχή αποτελεσματικής διδασκαλίας ενώπιον διαφορετικών προφίλ μαθητών/τριών.
Ως εκ τούτου, μπορούν να εργάζονται ως εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης ή να απασχοληθούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, σε οργανισμούς / ιδρύματα που προσφέρουν εκπαιδευτικά προγράμματα, ημικρατικούς οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις.
- Σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια)
- Σε εκπαιδευτικά κέντρα άτυπης και μη τυπικής μάθησης (π.χ. Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης, Εκπαιδευτικά Κέντρα, Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης)
- Σε επιχειρήσεις και οργανισμούς που αφορούν Διευθυντές/Στελέχη/Εκπαιδευτές/τριες που ασχολούνται με το Ανθρώπινο Δυναμικό και συγκεκριμένα με την Εκπαίδευση/Κατάρτιση των εργαζομένων της επιχείρησης/οργανισμού. - Σε εκπαιδευτικούς, ερευνητικούς, μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που προσφέρουν ευκαιρίες εκπαίδευσης ενηλίκων.
- Σε ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς που προσφέρουν προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων (π.χ. Κέντρο Παραγωγικότητας, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού)
- Σε άλλους πιστοποιημένους οργανισμούς που προσφέρουν προγράμματα εκπαίδευσης/κατάρτισης ενηλίκων.
Επιπλέον, μπορούν να παρακολουθήσουν μεταπτυχιακές σπουδές σε διδακτορικό επίπεδο.
Οι προϋποθέσεις εισαγωγής καθορίζονται στον Γενικό Κανονισμό Φοιτητών καθώς και στον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick. Ένας προπτυχιακός τίτλος (πτυχίο) από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή το ισοδύναμο διεθνές προσόν ή ένα αποδεκτό επαγγελματικό προσόν θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση. Επιπλέον, η πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντική. Πλεονέκτημα θεωρείται η επίδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (κατάλληλα προσόντα μπορεί να περιλαμβάνουν TOEFL, IELTS, GCSE, IGCSE, Cambridge Certificate of Proficiency in English ή ισοδύναμο). Τέλος, η εργασιακή εμπειρία στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων θα πρέπει επίσης να θεωρείται πλεονέκτημα.
Οι υποψήφιοι φοιτητές αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά έγγραφα, όπως αντίγραφα πτυχίων, αναλυτικές βαθμολογίες, μία συστατική επιστολή από καθηγητή/ρια ή και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας, και τουλάχιστον ακόμη ένα άτομο επικοινωνίας (καθηγητή/ρια ή/και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας – όνομα/επώνυμο και στοιχεία επικοινωνίας) που μπορεί να τους ζητηθεί να καταθέσουν συστατική επιστολή και τέλος έκθεση ερευνητικού ενδιαφέροντος. Όπου η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει απαραίτητο, μπορεί να ζητηθεί από τους υποψηφίους προσωπική συνέντευξη.
Μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για εισαγωγή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή Αξιολόγησης του Προγράμματος θα αξιολογήσει τους υποψήφιους φοιτητές με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, όπως ακαδημαϊκή επίδοση, συστατικές επιστολές, ψηφιακό αλφαβητισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση της ελληνικής και/ ή Αγγλικά κλπ. Οι αποφάσεις της επιτροπής ανακοινώνονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ή με άλλο τρόπο, σε όλους τους υποψηφίους.
Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς του Πανεπιστημίου για μετεγγραφές φοιτητών και αναγνώριση προηγούμενων σπουδών. Επίσης, υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις και διαδικασίες για την εγγραφή αποφοίτων σε επαγγελματικούς συλλόγους και την αναγνώριση πτυχίων και τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως ορίζονται από το ΚΥΣΑΤΣ και τον ΔΟΑΤΑΠ (Ελληνικό NARIC).
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 40 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | DLADE101 | Μεθοδολογία Έρευνας | 10 | 3 |
2 | DLADE102 | Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων : Θεωρητικές και Πρακτικές Προσεγγίσεις | 10 | 3 |
3 | DLADE103 | Θεωρίες για τη Μάθηση Ενηλίκων και Συμβουλευτική Ενηλίκων | 10 | 3 |
4 | DLADE104 | Στρατηγικές Διδασκαλίας και Ενεργητικές Εκπαιδευτικές Τεχνικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 | 3 |
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 30 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | DLADE201 | Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 | 3 |
2 | DLADE202 | Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: Δυνατότητες στη Διδασκαλία και Μάθηση | 10 | 3 |
3 | DLADE203 | Ανάπτυξη Περιβαλλόντων Μάθησης και Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 | 3 |
4 | DLADE204 | Εκπαιδευτική Ηγεσία και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού | 10 | 3 |
5 | DLADE205 | Αξιολόγηση και Διασφάλιση Ποιότητας στην Εκπαίδευση | 10 | 3 |
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLADE101 | Μεθοδολογία Έρευνας | 10 |
2 | DLADE102 | Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων : Θεωρητικές και Πρακτικές Προσεγγίσεις | 10 |
3 | DLADE103 | Θεωρίες για τη Μάθηση Ενηλίκων και Συμβουλευτική Ενηλίκων | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLADE104 | Στρατηγικές Διδασκαλίας και Ενεργητικές Εκπαιδευτικές Τεχνικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 |
2 | DLADE105 | Πτυχιακή Ι | 10 |
3 | Μάθημα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLADE106 | Πτυχιακή ΙΙ | 10 |
2 | Μάθημα Επιλογής | 10 | |
3 | Μάθημα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:
Rank | Name |
---|---|
Professor | Prof. Petros Gougoulakis |
Associate Professor - Programme Coordinator | Dr. Nicoletta Christodoulou |
Associate Professor | Dr. Nikleia Eteokleous |
Assistant Professor | Dr. Manos Pavlakis |
Lecturer | Dr. Panagiota Christodoulou |
Lecturer | Dr. Nansia Kyriacou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Nikoletta Ioannou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria Kagiavi |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Spyridon Kioulanis |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Effrosyni Kostara |
![contact-us-img](/images/contact-us-img.jpg)