Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλλαγή (MSc)
Σχολη Επιστημων Αγωγης και Κοινωνικων Επιστημων

Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλλαγή (MSc)

Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλλαγή (MSc)
Σχολη Επιστημων Αγωγης και Κοινωνικων Επιστημων

Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλλαγή (MSc)

ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Διάρκεια18 μήνες (Πλήρης Φοίτηση)

Δίδακτρα
€9,000 στο σύνολο της φοίτησης

ΓλώσσαΕλληνική

ΠανεπιστημιούποληΛευκωσία, Λεμεσός

icon-downloadΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Μάθετε περισσότερα για αυτό το πρόγραμμα

required field
required field
Invalid Input
required field
Τίτλος Σπουδών  Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλλαγή (MSc)
Επίπεδο Πιστοποίησης Mεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Προσφέρεται από Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
Φοίτηση Πλήρης ή Μερική

Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλλαγή" επικεντρώνεται σε θεωρίες και πρακτικές της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη με σκοπό την αξιοποίησή τους ως μέσο μετασχηματισμού της σκέψης, και της συμπεριφοράς και ανάπτυξης ικανοτήτων (competences).

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα από διάφορες επαγγελματικές ομάδες και υπόβαθρο, και επιδιώκει να τα ενδυναμώσει, και να τα καταστήσει ικανά μέσα από το δικό τους προσωπικό και επαγγελματικό ρόλο να συμβάλουν στην επίτευξη της Αειφόρου Ανάπτυξης (ΑΑ).

Ενσωματώνει ολιστικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις οι οποίες διευκολύνουν τον εμβολιασμό διαφόρων κλάδων και γνωστικών αντικειμένων με τη διάσταση της Αειφορίας. Οι φοιτητές γίνονται αναστοχαστικοί επαγγελματίες και φορείς αλλαγής τοπικά αλλά ευρύτερα, μέσα από την προσωπική τους επαγγελματική δράση.

Πιο συγκεκριμένοι στόχοι του προγράμματος εστιάζουν στην μετασχηματιστική παιδαγωγική βασισμένη στη δράση, την ανάπτυξη ικανοτήτων όπως ο κριτικός στοχασμός και η συστημική σκέψη, και τέλος, στην ανάπτυξη ενεργούς και υπεύθυνης πολιτότητας για την αντιμετώπιση των ζητημάτων ΑΑ. Η δια-βίου αυθεντική μάθηση και κοινωνική συμμετοχή ενθαρρύνεται μέσα από μαθήματα όπως: η εκπαίδευση για ανάπτυξη αξιών για την ΑΑ, η χρήση των νέων τεχνολογιών ως πηγές και ως μετασχηματιστικό εργαλείο στην εκπαίδευση και μαθήματα που αφορούν σε εναλλακτικούς τρόπους μάθησης για την αειφορία μέσα από τις τέχνες.
Η δομή του προγράμματος διασφαλίζει την ισορροπία μεταξύ της ακαδημαϊκής διάστασης, της έρευνας και της πρακτικής που βασίζεται σε παιδαγωγικές δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμοστούν σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια.

Η έρευνα στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη προωθείται μέσα από το μάθημα της μεθοδολογίας της έρευνας, τη μεταπτυχιακή διατριβή και την αξιοποίηση μικρών ερευνητικών εργασιών – projects για την αξιολόγηση των διαφόρων μαθημάτων. Προωθείται επίσης και μέσα από την ανάπτυξη δικτύου συνεργασίας του προγράμματος με τοπικούς, εθνικούς και διεθνείς εταίρους που μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες, επιδιώξεις και ερευνητικά ενδιαφέροντα. Τέτοιες συνεργασίες οικοδομούν πολύτιμες εμπειρίες και προωθούν την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και κοινωνική αλλαγή ως ζήτημα εθνικής, περιφερειακής και παγκόσμιας εκπαιδευτικής προτεραιότητας.

Μέχρι το τέλος των σπουδών τους, οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν ένα συγκροτημένο σύνολο γνώσεων, σημαντικών δεξιοτήτων και νοοτροπίας (αξιών και στάσεων) που είναι απαραίτητες για την παροχή ΕΑΑ μέσω τυπικών, μη τυπικών και άτυπων εκπαιδευτικών πλαισίων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να:

1. Αναγνωρίζουν την έννοια της Αειφόρου Ανάπτυξης ως μια πολιτική, ιδεολογική, σύνθετη και συγκρουσιακή έννοια.
2. Αναλύουν κριτικά σύγχρονα, παγκόσμια, περιφερειακά και τοπικά ζητήματα ΑΑ, να κατανούν την οικουμενικότητα και τον ενιαίο τους χαρακτήρα και να αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για μέγιστες προκλήσεις για την πρόοδο της ανθρωπότητας.
3. Διερευνούν τους Στόχους της ΑΑ (SDGs) ως οικουμενικούς, μετασχηματιστικούς και ενιαίους στόχους που μπορούν να επιτευχθούν μέσω της κοινωνικής δέσμευσης και της ευθύνης.
4. Αναστοχάζονται κριτικά γύρω από τις δικές τους θεωρίες, αξίες, πεποιθήσεις και πρακτικές που αφορούν σε ζητήματα ΑΑ.
5. Αναγνωρίζουν και προσφέρουν την ΕΑΑ ως μια μορφή μετασχηματιστικής, κριτικής παιδαγωγικής η οποία ανταποκρίνεται στο συστημικό, ολιστικό, προσανατολισμένο σε αξίες χαρακτήρα της ΑΑ.
6. Αντιλαμβάνονται την ΕΑΑ ως μια διαδικασία δια βίου μάθησης και συνειδητοποιούν ότι πέρα από την τυπική εκπαίδευση αυτή αντλεί εμπειρίες, δεξιότητες και ευκαιρίες δράσης και μέσα από μη τυπικά και άτυπα εκπαιδευτικά πλαίσια.
7. Διαθέτουν ικανότητες για την ΕΑΑ και θα είναι σε θέση να μεταφέρουν αυτές τις ικανότητες στους εκπαιδευόμενους στο επαγγελματικό τους περιβάλλον λειτουργώντας ως πολλαπλασιαστικοί παράγοντες για την ΑΑ.
8. Εφαρμόζουν βασικές αρχές και στρατηγικές της ΕΑΑ και αντιλαμβάνονται το πώς αυτές μπορούν να αναπτύξουν αξίες και ικανότητες που θα οδηγήσουν σε μια αειφόρο, ενιαία δίκαιη ανάπτυξη και ειρηνική συμβίωση.
9. Αναλύουν κριτικά και να συζητούν την κοινωνική – μετασχηματιστική δυναμική των τεχνών (εικαστικές τέχνες, δράμα, λογοτεχνία).
10. Αναπτύσσουν εκπαιδευτικό υλικό και προγράμματα με τη χρήση των νέων τεχνολογιών τα οποία θα προωθήσουν την «αειφορική δικαιοσύνη» σε όλα τα επίπεδα ΑΑ (sustainability justice), την ανάπτυξη θετικών αξιών, στάσεων και δεοντολογικής συμπεριφοράς προς την αειφόρο ανάπτυξη του ανθρώπου.
11. Επιδεικνύουν ηγετικές ικανότητες για την εφαρμογή προσεγγίσεων στην ΕΑΑ στο σύνολο των λειτουργιών ενός φορέα/ιδρύματος (whole institution).
12. Αποδομούν και αναδομούν τη συμβατική διαλεκτική γύρω από τα αναλυτικά προγράμματα, τη διδασκαλία και μάθηση μάθηση και την ερευνητική μεθοδολογία για την ΕΑΑ, υιοθετώντας αρχές ενδυνάμωσης, αλλαγής, επαναπροσανατολισμού, προβληματισμού και ενεργούς συμμετοχής στην ερευνητική διαδικασία.

Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα προσφέρει στους/στις φοιτητές/τριες το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο βασισμένο στα πιο πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα και τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες που θα τους καταστήσουν αποτελεσματικούς επιστήμονες, ικανούς να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες προκλήσεις και ανάγκες σε θέματα αειφορίας και εκπαίδευσης στον δικό τους επαγγελματικό χώρο. Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος οικοδομούν όλες τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για το σχεδιασμό και την παροχή εκπαίδευσης που να απευθύνεται σε διαφορετικές ομάδες ατόμων.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε επαγγελματίες από διάφορους χώρους που επιθυμούν να αποκτήσουν τα εφόδια για να γίνουν πολλαπλασιαστικοί παράγοντες αλλαγής και εκπαίδευσης για την αειφορία στον οργανισμό στον οποίο εργάζονται ή γενικότερα στην κοινωνία. Απευθύνεται επίσης σε εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας και ειδικότητας.

Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών από το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί προσόν, και μπορεί να συμβάλει στην εργοδότηση των αποφοίτων του σε πλαίσια και οργανισμούς μη τυπικής επαίδευσης (όπως Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή ΜΚΟ) και σε δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμούς, ιδρύματα, ημικρατικούς οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις με ειδικά ενδιαφέροντα και εκπαιδευτική δράση σε τομείς του περιβάλλοντος και της Αειφόρου Ανάπτυξης.

Επιπλέον, οι απόφοιτοι/ες μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε διδακτορικό επίπεδο.

Τα κριτήρια εισδοχής καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς, αλλά και στον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick. Για την εισαγωγή ενός υποψηφίου στο Προγραμμα απαιτείται πτυχίο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν ή αποδεκτό επαγγελματικό προσόν. Επιπλέον, η πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντική. Πλεονέκτημα θεωρείται η απόδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).

Οι υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά, όπως αντίγραφα πτυχίων, αναλυτική βαθμολογία, δύο συστατικές επιστολές από καθηγητές ή προϊσταμένους στο χώρο εργασίας τους και έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων. Όποτε η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει αναγκαίο, οι υποψήφιοι μπορούν να κληθούν για συνέντευξη.

Αναγνώριση προηγούμενης φοίτησης και μεταφοράς μαθημάτων

Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή του Προγράμματος αξιολογεί τους υποψήφιους βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως έγγραφα που τεκμηριώνουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, συστατικές επιστολές, το ψηφιακό τους γραμματισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, επαγγελματική εμπειρία, γνώση ελληνικών / ή και αγγλικών κλπ. Οι αποφάσεις της επιτροπής ανακοινώνονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με άλλο τρόπο σε όλους τους υποψηφίους.

Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα γίνεται με βάση τους κανονισμούς για αναγνώριση σπουδών που ισχύουν στο Πανεπιστήμιο Frederick.

Οι φοιτητές/τριες ολοκληρώνουν τις σπουδές τους και τους απονέμεται ο τίτλος: ΜSc στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλλαγή, όταν έχουν συμπληρώσει με επιτυχία 90 ECTS σύμφωνα με τη δομή του προγράμματος.

Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 54 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1ESD501Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη: Έννοιες και Ζητήματα93
2ESD502Το Θεωρητικό Πλαίσιο της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΠΑΑ)93
3ESD503Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη στο Σχολείο93
4ESD504AΈρευνα στο χώρο της ΕΠΑΑ - 1ο Μέρος31
5ESD504CΈρευνα στο χώρο της ΕΠΑΑ - 3ο Μέρος31
6ESD505Διδακτικές Μέθοδοι - Τεχνικές και Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις στην ΕΠΑΑ93
7ESD506Η ΕΠΑΑ στη μη-τυπική Εκπαίδευση93
8ESD504BΈρευνα στο χώρο της ΕΠΑΑ - 2ο Μέρος31

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 36 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1ESD507Βιοποικιλότητα και Εκπαίδευση93
2ESD508Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας93
3ESD510Περιβαλλοντική Ηθική93
4ESD511Η Χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην ΕΠΑΑ 93
5ESD512Το Αειφόρο Σχολείο: Αρχές και Διαδικασίες Οργάνωσής του93
6ESD513Περιβαλλοντική Πολιτική93
7ESD514Περιβαλλοντική Επικοινωνία και ΜΜΕ 93
8ESD516Κατάρτιση και Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη 93
9ESD551Μεταπτυχιακή Διατριβή (1)90
10ESD552Μεταπτυχιακή Διατριβή (2)90
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1ESD501Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη: Έννοιες και Ζητήματα9
2ESD502Το Θεωρητικό Πλαίσιο της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΠΑΑ)9
3ESD504AΈρευνα στο χώρο της ΕΠΑΑ - 1ο Μέρος3
49
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1ESD504BΈρευνα στο χώρο της ΕΠΑΑ - 2ο Μέρος3
2ESD505Διδακτικές Μέθοδοι - Τεχνικές και Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις στην ΕΠΑΑ9
3ESD506Η ΕΠΑΑ στη μη-τυπική Εκπαίδευση9
49
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1ESD503Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη στο Σχολείο9
2ESD504CΈρευνα στο χώρο της ΕΠΑΑ - 3ο Μέρος3
39
49
ΣΥΝΟΛΟ30
 
 
 
 

Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:

RankName
contact-us-img

Επικοινωνήστε μαζί μας

Λευκωσία +357 22 394394 Λεμεσός +357 25 730975