Ο σχολικός εκφοβισμός χωρίς υπεκφυγές: σεμινάρια για το bullying στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
Σεμινάρια-εργαστήρια με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό (bullying) πραγματοποίησε μέσα στον Νοέμβριο το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές των προγραμμάτων του, σε Λευκωσία και Λεμεσό.
Τα εργαστήρια πρόσφεραν μέλη του προσωπικού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου που εξειδικεύονται σε θέματα πρόληψης της βίας: ο Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου και η Μαργαρίτα Μωυσή. Τα σεμινάρια παρακολούθησαν φοιτητές και φοιτήτριες των προπτυχιακών προγραμμάτων Προδημοτικής Εκπαίδευσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής αλλά και μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού του Τμήματος.
Οι δίωρης διάρκειας συναντήσεις είχαν διαδραστικό χαρακτήρα. Οι φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος παρακολούθησαν την επιμόρφωση με ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά στις δραστηριότητες.
Το βιωματικό σεμινάριο του Κωνσταντίνου Παπαγεωργίου (δάσκαλος, ειδικός δάσκαλος και ψυχοθεραπευτής) στη Λευκωσία είχε τίτλο «Ο σχολικός εκφοβισμός χωρίς υπεκφυγές» και στόχο οι φοιτητές/φοιτήτριες να εκπαιδευτούν να αναγνωρίζουν τον σχολικό εκφοβισμό, να ευαισθητοποιηθούν όσον αφορά την ανάγκη λήψης μέτρων για τη διαχείρισή του και να γνωρίσουν την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Το αντίστοιχο βιωματικό σεμινάριο της Μαργαρίτας Μωυσή (λειτουργού του Παρατηρητήριου για τη Βία στο Σχολείο) στη Λεμεσό, είχε τίτλο «Σχολικός εκφοβισμός» και στόχος του ήταν η συζήτηση με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες αναφορικά με το φαινόμενο αυτό, τις μορφές, τα χαρακτηριστικά και τις συνέπειές του και, ακόμη, την εφαρμογή τεχνικών στο σχολείο για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης μεταξύ των μαθητών και μαθητριών.
Το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού είναι ένα επίκαιρο και καυτό ζήτημα που απασχολεί τη σύγχρονη εκπαίδευση στην Κύπρο. Η προετοιμασία εκπαιδευτικών που θα είναι σε θέση να το αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά, κρίνεται πολύ σημαντική από το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick το οποίο επιδιώκει ως μέρος του οράματός του, την ενίσχυση εκπαιδευτικών με αξίες και ενσυναίσθηση, ώστε να συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας πιο ανθρωπιστικής και υγειούς κοινωνίας.