ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ολοκληρώθηκε το έργο Critical ARts Education for Sustainable societies

Έπειτα από τέσσερις εκδηλώσεις στην Κύπρο, την Ελλάδα, τη Μάλτα και την Ισπανία και ένα διεθνές συνέδριο στο Πόζναν της Πολωνίας, το ερευνητικό έργο Critical ARts Education for Sustainable Societies (CARE/SS), έφτασε στο τέλος του. 

Κατά τη διάρκεια αυτών των εκδηλώσεων, οι εταίροι που συμμετείχαν στο έργο ενέπλεξαν το κοινό σε παρουσιάσεις και συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης, που είχαν ως αποτέλεσμα γόνιμες συζητήσεις σχετικά με το ρόλο της εικαστικής αγωγής στα Πανεπιστήμια και στα σχολεία, κυρίως όσον αφορά την τέχνη που καταπιάνεται με κοινωνικά θέματα και την εκπαίδευση μέσω των τεχνών, για την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων βιωσιμότητας.

Το έργο CARE/SS αφορά τη διεύρυνση της πρόσβασης στις τέχνες μέσω διαδικτυακής και μεικτής μάθησης, και την ενίσχυση της εικαστικής αγωγής με στοιχεία εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη που θα προωθήσουν σημαντικές ικανότητες αειφορίας, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργικής σκέψης, της κριτικής και συστημικής σκέψης, του αναστοχασμού και της δράσης, μαζί με την ανάπτυξη δεξιοτήτων, στάσεων και αξιών. Ειδικότερα, το έργο είχε ως στόχο να καταστήσει δυνατή την ψηφιακή μεταμόρφωση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και να υποστηρίξει την ανάπτυξη και την παροχή προγραμμάτων κατάρτισης εκπαιδευτικών.

Πραγματοποιήθηκαν δώδεκα εκπαιδευτικά εργαστήρια που ενδυνάμωσαν περισσότερους/ες από 400 εκπαιδευτικούς (εν ενεργεία, και άτομα που δεν έχουν ακόμη ενταχθεί στην εκπαίδευση) στη διδασκαλία των τεχνών και έτσι ενίσχυσαν το διδακτικό τους προφίλ. Παράλληλα, οι εκπαιδευόμενοι/ες ανέπτυξαν τις ψηφιακές και κοινωνικές δεξιότητές τους και απέκτησαν πολύτιμες εμπειρίες σε καταστάσεις μάθησης-διδασκαλίας σε ψηφιακό περιβάλλον, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν στην πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μέσω του περιεχομένου της κατάρτισης, το έργο CARE/SS ανταποκρίνεται στην ανάγκη υποστήριξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων που ενισχύουν τις κοινωνικές και διαπολιτισμικές ικανότητες, την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. Το έργο CARE/SS προσέγγισε περισσότερα από 4000 άτομα κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων του. Η εκπαίδευση μέσω των τεχνών, ιδίως με την ενσωμάτωση της εκπαίδευσης για τη βιώσιμη ανάπτυξη (πρώτιστα σε ότι αφορά τις κοινωνικές και πολιτιστικές πτυχές της), αντανακλά τη μετάβαση στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα, όπου δίνεται έμφαση στην ενσωμάτωση ικανοτήτων, γνώσεων, αξιών και στάσεων.

Το Πανεπιστήμιο Frederick συντόνισε το έργο, με επικεφαλής ερευνήτρια την Καθηγήτρια Βικτωρία Παύλου, μέλος του ακαδημαϊκού προσωπικού του Τμήματος Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου. 

Το έργο διήρκεσε 28 μήνες (από τον Μάρτιο 2022 έως τον Ιούνιο 2024) και υλοποιήθηκε από πέντε εταίρους στην Ευρώπη: Πανεπιστήμιο Frederick, Κύπρος, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ελλάδα, Πανεπιστήμιο της Μάλτας, Μάλτα, Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, Ισπανία, και Πανεπιστήμιο Adam Mickiewicz, Πολωνία.

Όλα τα αποτελέσματα του έργου είναι ελεύθερα προσβάσιμα σε μορφή e-book στην επίσημη ιστοσελίδα του έργου, με επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητες διάδοσης και τις δημοσιεύσεις που προέκυψαν από το έργο. Για να κατεβάσετε τα αποτελέσματα του έργου, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του έργου.

Previous article icon-grid View all articles Next article