ΣΥΧΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Εδώ θα βρεις απάντηση
σε πολλές ερωτήσεις

Σε αυτή τη σελίδα θα λύσεις πολλές απορίες σχετικά με τις σπουδές και τη φοίτησή σου στο Πανεπιστήμιο Frederick. 

Αν, παρόλα αυτά, δεν μπορείς να βρεις αυτό που θες, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας.

  1. Ποια είναι η διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών στο Πανεπιστήμιο Frederick;
    Τα περισσότερα προγράμματα σπουδών, πτυχιακού επιπέδου, στο Πανεπιστήμιο Frederick είναι τετραετή (240 ECTS), με εξαίρεση τα Προγράμματα Φαρμακευτικής και Αρχιτέκτονα Μηχανικού τα οποία είναι πενταετή (300 ECTS).
    Πληροφορίες για τη διάρκεια, δομή και μαθήματα κάθε προγράμματος πτυχιακού επιπέδου μπορείτε να βρείτε εδώ 

  2. Ποια είναι η διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών επιπέδου Μάστερ στο Πανεπιστήμιο Frederick;
    Το Πανεπιστήμιο Frederick προσφέρει συμβατικά και εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (ΜΠΣ) επιπέδου Μάστερ, καθώς και Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών Διδακτορικού Επιπέδου.
    Η ελάχιστη διάρκεια σπουδών ενός ΜΠΣ επιπέδου Μάστερ είναι 3 εξάμηνα που αντιστοιχούν σε 90 ECTS, ενώ ο μέγιστος αριθμός που πιστώνεται είναι 120 ECTS. Στις περιπτώσεις προγραμμάτων σπουδών στα οποία είναι υποχρεωτική η εκπόνηση πρακτικής άσκησης, αυτή θα είναι επιπλέον της φοίτησης και πέραν των 90 ή των 120 ECTS που αντιστοιχούν στα μαθήματα.
    Πληροφορίες για τη διάρκεια, δομή και μαθήματα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων που προσφέρονται στο Πανεπιστήμιο Frederick μπορείτε να βρείτε εδώ

  3. Ποια είναι η διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών Διδακτορικού επιπέδου στο Πανεπιστήμιο Frederick;
    Το Πανεπιστήμιο Frederick προσφέρει Μεταπτυχιακά Προγράμματα σπουδών σε Διδακτορικό επίπεδο.
    Η ελάχιστη διάρκεια σπουδών ενός ΜΠΣ Διδακτορικού επιπέδου είναι 6 εξάμηνα που αντιστοιχούν σε 180 ECTS με την προϋπόθεση ότι ο/η φοιτητής/τρια κατέχει τίτλο σπουδών επιπέδου Μάστερ συναφές με το γνωστικό αντικείμενο του Διδακτορικού. Ο μέγιστος αριθμός που πιστώνεται είναι 240 ECTS που αντιστοιχούν σε 8 εξάμηνα σπουδών.
    Πληροφορίες για τη διάρκεια, δομή και μαθήματα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων που προσφέρονται στο Πανεπιστήμιο Frederick μπορείτε να βρείτε εδώ
  1. Υπάρχουν προγράμματα σπουδών που προσφέρονται εξ αποστάσεως;
    Ναι, στο Πανεπιστήμιο Frederick προσφέρεται αριθμός εξ αποστάσεως προγραμμάτων σπουδών πτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

  2. Πόσα εξάμηνα έχει ένα ακαδημαϊκό έτος;
    Ένα ακαδημαϊκό έτος αποτελείται από δύο εξάμηνα, το Χειμερινό (Fall) και το Εαρινό (Spring). Κάθε εξάμηνο αποτελείται από 13 εβδομάδες διδασκαλίας. Δεν περιλαμβάνεται σε αυτό το χρονικό διάστημα η περίοδος διακοπών και η περίοδος τελικών εξετάσεων. *Η περίοδος εξαμήνου ενδέχεται να διαφέρει σε κάποια προγράμματα σπουδών, βάσει απαιτήσεων σχετικών επαγγελματικών πιστοποιήσεων. 

  3. Πού μπορώ να βρω τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης κάθε ακαδημαϊκού έτους και κάθε εξαμήνου;
    Η Υπηρεσία Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας αναρτά στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου το ακαδημαϊκό ημερολόγιο με όλες τις σημαντικές ημερομηνίες που χρειάζεται να γνωρίζετε.
    Για το ακαδημαϊκό ημερολόγιο πατήστε εδώ.

  4. Τι είναι το σύστημα Ευρωπαϊκών Πιστωτικών Μονάδων;
    Το σύστημα Ευρωπαϊκών Πιστωτικών Μονάδων είναι ένα σύστημα αναγνωρισμένο σε όλη την Ευρώπη και έχει σκοπό να διευκολύνει την αξιολόγηση και την αναγνώριση του τίτλου σπουδών. Το Πανεπιστήμιο ακολουθεί το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) όπου κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε έναν αριθμό ECTS. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί ποσοτικά στο συνολικό φόρτο που αναμένεται να έχουν οι φοιτητές/τριες στο συγκεκριμένο μάθημα. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος πιστώνονται οι αντίστοιχες μονάδες. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το σύστημα Ευρωπαϊκών Πιστωτικών Μονάδων θα βρείτε εδώ

  5. Είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση μαθημάτων;
    Οι φοιτητές/τριες αναμένεται να συμμετέχουν ανελλιπώς σε όλες τις δραστηριότητες των μαθημάτων που παρακολουθούν (π.χ. διαλέξεις, εργαστήρια, κ.λπ.), ενώ για τον μεγαλύτερο αριθμό μαθημάτων είναι υποχρεωτική η συνεχής αξιολόγηση (βλ. σημείο ΙΙΙ). Είναι πολύ σημαντική η παρακολούθηση όλων των διαλέξεων και η συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες των μαθημάτων καθώς αυτό διασφαλίζει την επιτυχία και την καλύτερη δυνατή επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων ενός μαθήματος.
    Το κάθε Τμήμα διατηρεί το δικαίωμα να απαγορεύσει τη συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις των φοιτητών/τριών εκείνων που συστηματικά απέχουν από τις δραστηριότητες των μαθημάτων που παρακολουθούν.
  1. Μπορώ να μεταφέρω πιστωτικές μονάδες / μαθήματα από προηγούμενες σπουδές;
    Φοιτητές/τριες που εγγράφονται στο Πανεπιστήμιο Frederick μπορεί να αιτηθούν, κατά την υποβολή της αίτησης εισδοχής, μεταφορά μαθημάτων από προηγούμενη φοίτηση, τα οποία ο/η υποψήφιος/α παρακολούθησε σε ίδρυμα ανώτατης ή ανώτερης εκπαίδευσης που είναι αναγνωρισμένο επίσημα στη χώρα στην οποία λειτουργεί ή/και σε κλάδο σπουδών που έχει τύχει αξιολόγησης/πιστοποίησης στη χώρα στην οποία λειτουργεί.
    Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι για την επαγγελματική ή ακαδημαϊκή αναγνώριση του τίτλου σπουδών που έχει αποκτηθεί ύστερα από μεταφορά μαθημάτων από προηγούμενη φοίτηση, ενδέχεται ορισμένα επαγγελματικά σώματα π.χ ΕΤΕΚ, Νομικό Συμβούλιο ή/και Φορείς Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών της Κύπρου και του εξωτερικού όπως ΚΥ.Σ.Α.Τ.Σ. και Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., να θέτουν επιπρόσθετους όρους και προϋποθέσεις, για τα οποία μπορείς να ενημερωθείς από το Γραφείο Εισδοχής

  2. Πόσα μαθήματα μπορώ να μεταφέρω από προηγούμενη φοίτηση στο Πανεπιστήμιο Frederick;
    Σύμφωνα με σχετικές οδηγίες του Κυπριακού Συμβουλίου Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών (ΚΥ.Σ.Α.Τ.Σ.), φοιτητές/τριες μπορεί να μεταφέρουν μαθήματα που αντιστοιχούν μέχρι το 50% των πιστωτικών μονάδων (ECTS) του προπτυχιακού προγράμματος για το οποίο θα απονεμηθεί τίτλος σπουδών (120 ECTS για τετραετή προγράμματα σπουδών & 150 ΕCTS για πενταετή προγράμματα σπουδών) και μέχρι το 1/3 των πιστωτικών μονάδων (ECTS) για μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών επιπέδου Μάστερ (30 ECTS για ένα ΜΠΣ 90 ECTS).

    Η αίτηση για μεταφορά αξιολογείται από το οικείο Τμήμα και ο/η υποψήφιος/α φοιτητής/τρια ενημερώνεται πριν από την επίσημη εγγραφή του στο Πανεπιστήμιο ποια μαθήματα μπορεί να αντιστοιχήσει και να μεταφέρει στο πρόγραμμα σπουδών της επιλογής του/της.

  3. Τι έγγραφα χρειάζεται να προσκομίσω για να εξεταστεί η αίτηση μου μεταφοράς μαθημάτων;
    Για να γίνει η αρχική αξιολόγηση των μαθημάτων χρειάζεται, εκτός από όλα τα έγγραφα που απαιτούνται για εισδοχή στο Πανεπιστήμιο Frederick, αντίγραφο του καταληκτικού τίτλου σπουδών (εάν ισχύει) και της αναλυτικής βαθμολογίας από το προηγούμενο ίδρυμα ανώτατης ή ανώτερης εκπαίδευσης.
    Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταφοράς μαθήματων, θα πρέπει επίσης να πραγματοποιηθεί η επικύρωση των ακαδημαϊκών σας προσόντων, δηλαδή η επιβεβαίωση της γνησιότητας των εγγράφων που καταθέτετε. Σε περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί έγκαιρα η επικύρωση των προσόντων, θα ακυρωθεί η μεταφορά μαθημάτων. Για πληροφορίες σχετικά με τους τρόπους επικύρωσης, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Γραφείο Εισδοχής

  4. Αναγνωρίζεται ο τίτλος σπουδών που θα αποκτήσω από το Πανεπιστήμιο Frederick, μετά από μεταφορά μαθημάτων;
    Σύμφωνα με σχετική απόφαση του Κυπριακού Συμβουλίου Αναγνώρισης Τίτλου Σπουδών (ΚΥ.Σ.Α.Τ.Σ.), απόφοιτοι ιδιωτικών Πανεπιστημίων της Κύπρου που αποκτούν τίτλο σπουδών ύστερα από μεταφορά μαθημάτων από προηγούμενη φοίτηση, χρειάζεται να υποβάλουν αίτηση στο ΚΥ.Σ.Α.Τ.Σ για αναγνώριση τίτλου σπουδών. Αυτή η διαδικασία χρειάζεται να γίνει μόνο εάν επιθυμείτε να έχετε την αναγνώριση τίτλου σπουδών στην Κύπρο. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία υποβολής αίτησης, μπορείτε να βρείτε εδώ.

  5. Είμαι φοιτητής/τρια από Ελλάδα. Αναγνωρίζεται ο τίτλος σπουδών μου αν έχει αποκτηθεί μετά από μεταφορά μαθημάτων;
    Για τους/τις φοιτητές/τριες από την Ελλάδα και σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ,την οποία μπορείς να διαβάσεις εδώ, όσοι/ες έχουν μεταφέρει μαθήματα / πιστωτικές μονάδες από προηγούμενη φοίτηση και επιθυμούν να λάβουν αναγνώριση από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., θα πρέπει επιπλέον να υποβάλουν αίτηση αναγνώρισης τίτλου σπουδών στο ΚΥ.Σ.Α.Τ.Σ. και το σχετικό πιστοποιητικό αναγνώρισης στον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
    Το Γραφείο Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick μπορεί να σε βοηθήσει για τη διαδικασία υποβολής αίτησης στο ΚΥ.Σ.Α.Τ.Σ. για αναγνώριση τίτλου σπουδών. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Λειτουργό της Σχολής σας.

Οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο Frederick υποστηρίζονται από σύγχρονες υπηρεσίες πληροφορικών συστημάτων. Η χρήση των υπηρεσιών αυτών είναι κεντρικό στοιχείο της φοίτησης στο Πανεπιστήμιό μας και είναι σημαντικό κάθε φοιτητής/τρια να έχει την καλύτερη δυνατή ενημέρωση για τις υπηρεσίες αυτές. Εδώ θα βρείτε όλους τους οδηγούς για το λογισμικό και τις σχετικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.

  1. Πώς μπορώ να έχω πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Frederick;
    Για κάθε φοιτητή/τρια, με την εγγραφή στο Πανεπιστήμιο Frederick και την έκδοση του Αριθμού Μητρώου Φοιτητή (Α.Μ.Φ), εκδίδονται οι προσωπικοί κωδικοί πρόσβασης (username & password),οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την πρόσβαση σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου. Χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς σου, θα έχεις πρόσβαση σε ασύρματο δίκτυο σε όλους του χώρους του Πανεπιστημίου.
  1. Ποιο είναι το ασύρματο δίκτυο του Πανεπιστημίου;  
    Υπάρχουν δύο ασύρματα δίκτυα στο Πανεπιστήμιο: το Eduroam και το Frederick. Θα χρειαστείς τον φοιτητικό σου λογαριασμό για να συνδεθείς και στα δύο. Το Eduroam είναι ένα ασφαλές, παγκόσμιο δίκτυο που αναπτύχθηκε για τη διεθνή ερευνητική και εκπαιδευτική κοινότητα. Επιτρέπει σε φοιτητές/τριες, ερευνητές/τριες, ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό Πανεπιστημίων να έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο τόσο στις δύο Πανεπιστημιουπόλεις σε Λευκωσία και Λεμεσό, όσο και σε άλλα πανεπιστημιακά κέντρα και ερευνητικά ιδρύματα που το διαθέτουν.
  1. Πώς θα δημιουργήσω τον φοιτητικό μου λογαριασμό (webmail); 
    Μόλις δημιουργηθεί ένας ηλεκτρονικός λογαριασμός, τότε αυτόματα θα έχεις το δικό σου ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο οποίο θα έχεις πρόσβαση τόσο εντός όσο και εκτός των χώρων του Πανεπιστημίου. Είναι σημαντικό να ελέγχεις τα μηνύματά σου καθώς οι ανακοινώσεις τόσο από το ακαδημαϊκό προσωπικό όσο και από την Υπηρεσία Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας στέλνονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μπορείς να έχεις πρόσβαση στο φοιτητικό σου ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (webmail) εδώ.
  1. Μπορώ να λαμβάνω τα email μου μέσω κινητού τηλεφώνου; 
    Ναι, μπορείς. Δες τους οδηγούς για i-phone και android εδώ.
  1. Τι είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης;
    Όλα τα μαθήματα υποστηρίζονται από την ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης  Ε-Learning, η οποία λειτουργεί από το 2008 και αποτελεί βασικό εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία για όλους/ες τους/τις φοιτητές/τριες. H πλατφόρμα συμπληρώνει τη διδασκαλία στην τάξη και μέσω αυτής θα βρεις το περίγραμμα του μαθήματος, σημειώσεις ή/και άλλο υλικό που αφορούν στα μαθήματά σου, θα μπορείς να καταθέσεις τις εργασίες σου και να έχεις πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες για τα μαθήματά σου. Η πλατφόρμα παρέχει επίσης δυνατότητες για ταυτόχρονη ή μη ταυτόχρονη επικοινωνία (forums, chat,messaging) με καθηγητές/τριες, αλλά και με συμφοιτητές/τριές σου. Έχεις πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης τόσο από το δίκτυο του Πανεπιστημίου όσο και εκτός, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς σου κωδικούς πρόσβασης (username & password)..
  1. Τι είναι η ηλεκτρονική πύλη φοίτησης (Extranet);
    Το Extranet είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα που παρέχει πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν σε σημαντικά ακαδημαϊκά στοιχεία, όπως αναλυτική βαθμολογία, στοιχεία επικοινωνίας καθηγητών/τριών και Ακαδημαϊκού/ής Συμβούλου, ωρολόγιο πρόγραμμα, βαθμολογίες μαθημάτων κ.ά. Μέσα από το Extranet, μπορείς, επίσης, να δηλώσεις τα μαθήματα του εξαμήνου και να καταθέσεις αίτηση για έκδοση βεβαιώσεων. Η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα φοίτησης τόσο από το δίκτυο του Πανεπιστημίου όσο και εκτός, γίνεται με τη χρήση των προσωπικών σου κωδικών πρόσβασης (username & password).
  1. Πώς μπορώ να επικοινωνήσω με τις υπηρεσίες IT του Πανεπιστημίου;
    Ο καλύτερος τρόπος για να ζητήσεις βοήθεια από τις υπηρεσίες IT είναι μέσω του Helpdesk. 
  1. Πώς αξιολογούμαι σε ένα μάθημα;

    SΤα περισσότερα μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Frederick περιλαμβάνουν τη συνεχή και την τελική αξιολόγηση. Και οι δύο μορφές αξιολόγησης προσμετρούν στην τελική βαθμολογία ενός μαθήματος. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει ενδιάμεση εξέταση, ατομική ή ομαδική εργασία, κουίζ, παρουσιάσεις, εργαστηριακές ασκήσεις κ.ά. Η τελική αξιολόγηση είναι υποχρεωτική και μπορεί να περιλαμβάνει τελική γραπτή εξέταση, final project κ.ά.
    Η μορφή αξιολόγησης και οι βαρύτητες καθορίζονται από τον διδάσκοντα/τη διδάσκουσα στο διάγραμμα του μαθήματος το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα μάθησης (e-learning) την πρώτη εβδομάδα έναρξης των μαθημάτων.
    Η ελάχιστη βαθμολογία που απαιτείται για να ολοκληρώσει ο φοιτητής επιτυχώς ένα μάθημα είναι το 5 (50%), ενώ ο τελικός βαθμός ενός μαθήματος στο τέλος κάθε εξαμήνου απεικονίζεται αριθμητικά, με ένα δεκαδικό ψηφίο. Για παράδειγμα, εάν η συνολική βαθμολογία ενός μαθήματος, μετά και από την τελική εξέταση, είναι 93%, τότε ο βαθμός μαθήματος θα είναι 9.3
    Οι βαθμοί των μαθημάτων κάθε εξαμήνου αναρτώνται στην πλατφόρμα Extranet στο πεδίο ‘Exams Results’.
  1. Ποιο είναι το σύστημα βαθμολογίας που εφαρμόζει το Πανεπιστήμιο Frederick;
    Η επίδοση του/της φοιτητή/τριας για ένα εξάμηνο ονομάζεται Σταθμικός Mέσος Όρος Βαθμολογίας (Σ.Μ.Ο.Β. - GPA), ενώ η συνολική επίδοση του/της φοιτητή/τριας για περισσότερα από ένα εξάμηνα ή σε οποιοδήποτε σημείο των σπουδών του/της, ονομάζεται Συγκεντρωτικός Σταθμικός Μέσος Όρος Βαθμολογίας (Σ.Σ.Μ.Ο.Β. - CGPA).
    Στο πιο κάτω παράδειγμα, παρουσιάζεται ο τρόπος υπολογισμού του Σ.Μ.Ο.Β και του Σ.Σ.Μ.Ο.Β. Παίρνουμε ως παράδειγμα τα αποτελέσματα του Χειμερινού Εξαμήνου 2023 (Πίνακας 1) και του Εαρινού Εξαμήνου 2024 (Πίνακας 2), ενός/μιας φοιτητή/τριας που ξεκίνησε σπουδές το Χειμερινό Εξάμηνο 2023.

Πίνακας 1: Μαθήματα και Βαθμολογία Χειμερινού Εξαμήνου 2023

ΜάθημαΒαθμός Μαθήματος %Βαθμός με ένα δεκαδικό ψηφίοΑρ. Π.Μ Μαθήματος (ECTS)Γινόμενο Βαθμού Μαθήματος * Πιστωτικές Μονάδες
ΑABC 101 86 8.6 6 (8.6*6) 51.6
ΑDEF 102 79 7.9 5 (7.9*5) 39.5
ΑGHI 103 93 9.3 5 (9.3*5) 46.5
ΑJKL 104 68 6.8 5 (6.8*5) 34
AMNO 105  72 7.2 5 (7.2*5) 36
APQR 106 91 9.1 4 (9.1*4) 36.4
ΣΥΝΟΛΟ     30 244

Υπολογισμός Σταθμικού Μέσου Όρου Βαθμολογίας Χειμερινού Εξαμήνου 2023:

Ο βαθμός κάθε μαθήματος πολλαπλασιάζεται με τον αριθμό των π.μ. (Πιστωτικές Μονάδες - ΕCTS) του μαθήματος και το άθροισμα των γινομένων όλων των μαθημάτων του εξαμήνου διαιρείται με τον συνολικό αριθμό των π.μ. (Πιστωτικές Μονάδες - ECTS) που παρακολούθησε ο/η φοιτητής/τρια σε κάθε εξάμηνο.

Στο πιο πάνω παράδειγμα το άθροισμα των γινομένων (τελευταία στήλη) είναι 244 και το σύνολο των Πιστωτικών Μονάδων που εγγράφηκε ο/η φοιτητής/τρια είναι 30.
Συνεπώς: 244/30 = 8.13 GPA / Σ.Μ.Ο.Β.

Πίνακας 2: Μαθήματα και Βαθμολογία Εαρινού Εξαμήνου 2024

ΜάθημαΒαθμός Μαθήματος %Βαθμός με ένα δεκαδικό ψηφίοΑρ. Π.Μ Μαθήματος (ECTS)Γινόμενο Βαθμού Μαθήματος * Πιστωτικές Μονάδες
ΑABC 121 93 9.3 6 (9.3*6) 55.8
ΑDEF 122 100 10 5 (10*5) 50
ΑGHI 123 69 6.9 5 (6.9*5) 34.5
ΑJKL 124 78 7.8 5 (7.8*5) 39
AMNO 125 45 4.5* 4 (4.5*4) 18
APQR 126 84 8.4 5

(8.4*5) 42

ΣΥΝΟΛΟ     30 239.3

* Βαθμολογία κάτω από 5.0 θεωρείται αποτυχία και θα πρέπει ο/η φοιτητής/τρια να επανεγγραφεί στο μάθημα και να το παρακολουθήσει ξανά. Σε τέτοια περίπτωση το μάθημα θα χρεωθεί ξανά – ανάλογα με τον αριθμό των πιστωτικών μονάδων του.

Υπολογισμός Σταθμικού Μέσου Όρου Εαρινού Εξαμήνου 2024:

Σύνολο Αθροίσματος Μονάδων / Σύνολο Πιστωτικών Μονάδων Εξαμήνου =
239.3/30 = 7.97 GPA / Σ.Μ.Ο.Β.

Υπολογισμός Συγκεντρωτικού Σταθμικού Μέσου Όρου Βαθμολογίας (Σ.Σ.Μ.Ο.Β. / CGPA)

Είναι ο μέσος όρος βαθμολογίας που λαμβάνει υπόψη το άθροισμα των γινομένων του πολλαπλασιασμού του βαθμού κάθε μαθήματος με τον αριθμό των πιστωτικών του μονάδων (ECTS), τα οποία παρακολούθησε σε όλα τα εξάμηνα σπουδών, διαιρούμενο με το άθροισμα των π.μ. (ECTS) που έχει εγγραφεί ο/η φοιτητής/τρια μέχρι στιγμής.

Στο πιο πάνω παράδειγμα βλέπουμε ότι ο/η φοιτητής/τρια παρακολούθησε συνολικά (Χειμερινό 23 και Εαρινό 24) 60 πιστωτικές μονάδες - ECTS. Επιπλέον, το άθροισμα των γινομένων του πολλαπλασιασμού κάθε μαθήματος με τις π.μ./ ECTS του (τελευταία στήλη και στους δύο πίνακες) είναι 483.3 (244+239.3)
Συνεπώς: (244+239.3) / (30+30) = 483.3 / 60 = 8.05 CGPA / Σ.Σ.Μ.Ο.Β

  1. Τι γίνεται εάν αποτύχω σε ένα μάθημα;
    Στο Πανεπιστήμιο Frederick, φοιτητής/φοιτήτρια που αποτυγχάνει σε μάθημα (τελικός βαθμός μαθήματος κάτω από 5) θα πρέπει να επανεγγραφεί σε αυτό και να επαναλάβει την παρακολούθηση και εξέταση του μαθήματος. Σε αυτήν την περίπτωση επιβάλλονται τα αντίστοιχα δίδακτρα. Σε κάποιες περιπτώσεις, ένα ή περισσότερα μαθήματα είναι επιλέξιμα για Β ’εξεταστική, δίνοντας το δικαίωμα επανάληψης της τελικής αξιολόγησης τον Σεπτέμβριο. Δες πιο κάτω τα κριτήρια Β εξεταστικής. 
  2. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για επανάληψη τελικής αξιολόγησης στη Β εξεταστική;
    Φοιτητές/τριες που αποτυγχάνουν σε μάθημα/τα και πληρούν τις προϋποθέσεις της Β' Εξεταστικής, δικαιούνται να παρακαθίσουν μόνο στην τελική εξέταση / αξιολόγηση του μαθήματος τον Σεπτέμβρη. Τα μαθήματα και ο αριθμός μαθημάτων τα οποία μπορεί να μεταφερθούν στη Β' εξεταστική εμφανίζονται στην Extranet μετά τις εξετάσεις του Ιουνίου και οι φοιτητές/τριες τα επιλέγουν σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες και τα χρονοδιαγράμματα που ανακοινώνονται.
    Συγκεκριμένα:
    1. Στο πλαίσιο της Β' Εξεταστικής, παρέχεται η δυνατότητα επαναληπτικών εξετάσεων σε μαθήματα στα οποία οι φοιτητές/τριες απέτυχαν κατά το Χειμερινό και Εαρινό Εξάμηνο.
    2. Οι εξετάσεις πραγματοποιούνται τις δύο (2) πρώτες εβδομάδες του Σεπτέμβρη.
    3. Οι φοιτητές/τριες μπορούν να εγγραφούν για επαναληπτικές εξετάσεις μόνο αν επιτύχουν βαθμό συνεχούς αξιολόγησης (coursework) πάνω από 40/100 ή συνολικό βαθμό 40-49%.
    4. Η επαναληπτική εξέταση για τα πρακτικά μαθήματα της Αρχιτεκτονικής και των Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών γίνεται, όπως και για τους/τις υπόλοιπους/ες φοιτητές/τριες, την περίοδο της Β’ Εξεταστικής περιόδου, δηλαδή τον μήνα Σεπτέμβριο. Νοείται ότι ισχύουν οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στην παράγραφο 3.
    5. Ο τελικός βαθμός του μαθήματος κατά τη Β’ Εξεταστική προσδιορίζεται από τον βαθμό συνεχούς αξιολόγησης και τον βαθμό της επαναληπτικής εξέτασης, με τις βαρύτητες που είχαν προκαθοριστεί στην αρχή του αντίστοιχου εξαμήνου.
    6. Το άθροισμα των πιστωτικών μονάδων των μαθημάτων της επαναληπτικής εξέτασης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 30% των πιστωτικών μονάδων που χρεώθηκε ο φοιτητής κατά τη διάρκεια του έτους. Εάν κριθεί αναγκαίο, είναι δυνατό το όριο αυτό να αυξηθεί κατά 2 ECTS για σκοπούς στρογγυλοποίησης.
    7. Μέχρι την επαναληπτική εξέταση, ο/η φοιτητής/τρια που έχει αποτυχία σε μάθημα δεν δικαιούται να κατοχυρώσει προαπαιτούμενο.
    8. Για τα μαθήματα που ο/η φοιτητής/τρια έχει το δικαίωμα να επιλέξει και να παρακαθίσει στις εξετάσεις της Β’ Εξεταστικής, εκδίδεται ανακοίνωση από την Υπηρεσία Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας.
    9. Τα μαθήματα επαναληπτικής εξέτασης προσμετρούνται στο συνολικό φόρτο του/της φοιτητή/τριας για το θερινό εξάμηνο κατά το ένα τρίτο (δηλαδή αν κάποιος/α φοιτητής/τρια εγγραφεί για επαναληπτική εξέταση σε μαθήματα με άθροισμα 9 ECTS, τότε θεωρείται ότι έχει αναλάβει φόρτο 3 ECTS για το θερινό εξάμηνο). Υπενθυμίζεται ότι ο μέγιστος φόρτος του θερινού εξαμήνου είναι 15 ECTS.
    10. Για να έχουν δικαίωμα να παρακαθίσουν οι φοιτητές/τριες στις επαναληπτικές εξετάσεις της Β’ Εξεταστικής, πρέπει να εγγραφούν στα μαθήματα που δικαιούνται και έχουν επιλέξει εντός του Αυγούστου.
    11. Για κάθε μάθημα που ο/η φοιτητής/τρια εγγράφεται για επαναληπτική εξέταση, χρεώνεται το ποσό των 80 ευρώ.
    12. Σε περίπτωση επιτυχίας κατά τη Β' Εξεταστική, το μάθημα βαθμολογείται κανονικά. Σε περίπτωση αποτυχίας, ο/η φοιτητής/τρια θα πρέπει να επανεγγραφεί στο μάθημα και να το παρακολουθήσει κανονικά εκπληρώνοντας όλες τις υποχρεώσεις του μαθήματος. 

 

  1. Ποιες οι προϋποθέσεις για επανάληψη τελικής αξιολόγησης στη Β εξεταστική;

  1. Πότε διεξάγονται οι τελικές εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο Frederick;
    Οι τελικές εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο διεξάγονται μετά το τέλος κάθε εξαμήνου σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται στο Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο. Η Β' Εξεταστική περίοδος πραγματοποιείται τις πρώτες δύο εβδομάδες του Σεπτέμβρη για όσα μαθήματα ο/η φοιτητής/τρια δικαιούται να παρακαθήσει στην επαναληπτική εξεταστική νοουμένου ότι τα επιλέξει. Το αναλυτικό πρόγραμμα των εξετάσεων για κάθε μάθημα ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου, ένα μήνα πριν από την έναρξη κάθε εξεταστικής περιόδου.
    Μπορείτε να δείτε το δικό σας πρόγραμμα εξετάσεων στην ηλεκτρονική πύλη φοίτησης Extranet (http://extranet.frederick.ac.cy)
  1. Από πού μπορώ να ενημερωθώ για τη διαδικασία εξετάσεων που εφαρμόζει το Πανεπιστήμιο Frederick;
    Οι Γενικές Οδηγίες Εξέτασης, οι οποίες εκδίδονται από την Υπηρεσία Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας, με τις οποίες αναμένεται όλοι/ες οι φοιτητές/τριες να συμμορφώνονται, αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου μαζί με το πρόγραμμα κάθε εξεταστικής περιόδου.
  1. Πώς μπορώ να ενημερωθώ για τις βαθμολογίες μου;
    Οι τελικές βαθμολογίες κάθε εξαμήνου δημοσιεύονται στην ηλεκτρονική πύλη φοίτησης (Extranet) και μπορείτε να τις δείτε χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς σας (student username & password).
  1. Αντιμετωπίζω μαθησιακές δυσκολίες, τι διευκολύνσεις μπορώ να έχω στις τελικές εξετάσεις;
    Το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ευεξίας του Πανεπιστημίου Frederick παρέχει στήριξη σε φοιτητές και φοιτήτριες με μαθησιακές δυσκολίες. Αφού εξεταστεί και εγκριθεί το αίτημά σας για παροχή σχετικών διευκολύνσεων από Λειτουργό του Κέντρου, μπορείτε να αξιοποιήσετε μια σειρά διευκολύνσεων μεταξύ των οποίων είναι: α) Παράταση στον χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων κατά 20% επί του εξεταστικού συνολικού χρόνου, β) Παραχώρηση εξαίρεσης από τη βαθμολογία σε περιπτώσεις όπου η ορθογραφία, η στίξη και η γραμματική δεν αποτελούν αντικείμενο εξέτασης, γ) Λαμβάνοντας υπόψη τη δομή της τελικής εξεταστικής διαδικασίας του Πανεπιστημίου, δίνεται η ευχέρεια στους δικαιούχους φοιτητές/τριες να παρακαθήσουν τις τελικές εξετάσεις σε ειδική αίθουσα όπου εκεί μπορούν να αξιοποιήσουν όλες τις διευκολύνσεις όπως είναι κυρίως η επεξήγηση ερωτήσεων, δ) Επεξήγηση ερωτήσεων στις τελικές εξετάσεις, νοουμένου ότι αυτό δεν προδιαγράφει την απάντηση, μόνο όταν ο φοιτητής επιλέξει να εξεταστεί σε ειδική αίθουσα, ε) Ανάγνωση των ερωτήσεων σε περίπτωση που η πρόσβαση στο εξεταστικό δοκίμιο είναι αδύνατη μόνο όταν ο φοιτητής επιλέξει να εξεταστεί σε ειδική αίθουσα.
  1. Πότε γίνεται η εγγραφή στα μαθήματα του εξαμήνου;
    Η εγγραφή σε μαθήματα γίνεται πριν από την έναρξη κάθε εξαμήνου σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται στο Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο και στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου (STUDENT HOME).

  2. Πώς γίνεται η επιλογή/εγγραφή σε μαθήματα;
    Η επιλογή των μαθημάτων που θα παρακολουθήσεις σε κάθε εξάμηνο, ακολουθεί τις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών σου και του ατομικού σου χρόνου σπουδών και είναι σημαντικό να πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον/την Ακαδημαϊκό/ή σου Σύμβουλο. Η τελική αποδοχή/δήλωση των μαθημάτων γίνεται μέσω του Extranet.

  3. Ποια είναι η περίοδος που μπορώ να κάνω αλλαγή σε μάθημα ή να διαγράψω ένα μάθημα;
    Σύμφωνα με τις διαδικασίες του Πανεπιστημίου, στο διάστημα των δύο πρώτων εβδομάδων μπορείς να προσθέσεις μάθημα (εφόσον δεν υπερβαίνεις τον επιτρεπόμενο αριθμό Π.Μ/φόρτο ανά εξάμηνο) ενώ στο διάστημα των τριών πρώτων εβδομάδων μπορείς να αφαιρέσεις μάθημα, πάντοτε σε συνεννόηση με τον/τη Συντονιστή του Προγράμματος ή/και τον/την Ακαδημαϊκό/ή Σύμβουλο. Μετά την 3η εβδομάδα και μέχρι και την 5η εβδομάδα, μπορείς να ζητήσεις να αποχωρήσεις από μάθημα αφού καταθέσεις το αίτημά σου μέσω ειδικού εντύπου το οποίο μπορείς να λάβεις από τη Γραμματεία της Σχολής σου ή/και από Λειτουργό της Υπηρεσίας Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας. Το αίτημα αποχώρησης εξετάζεται από την Υπηρεσία Διοίκησης για θέματα διδάκτρων. Μετά την πέμπτη εβδομάδα, φοιτητής/τρια που δεν έχει δηλώσει την αποχώρησή του/της από το μάθημα σύμφωνα με τη διαδικασία, ακόμα και αν δεν συμμετέχει στις εξετάσεις του μαθήματος, βαθμολογείται με μηδέν.
 
Γραφείο Σπουδών
  1. Χρειάζομαι βεβαίωση φοίτησης. Από πού μπορώ να τη ζητήσω;
    Μπορείς να ζητήσετε βεβαίωση φοίτησης ή άλλη βεβαίωση συμπληρώνοντας το ειδικό έντυπο που βρίσκεται στην Extranet (student services ->student certificate request). Το χρονικό διάστημα ετοιμασίας βεβαιώσεων κυμαίνεται περίπου από δύο (2) μέχρι και τέσσερις (4) εργάσιμες μέρες.
    Για συγκεκριμένες βεβαιώσεις, το Πανεπιστήμιο τηρεί το δικαίωμα να μην προχωρήσει με το αίτημα εάν υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες.

  2. Μπορώ να έχω πρωτότυπο ή πιστό αντίγραφο της αναλυτικής μου βαθμολογίας;
    Μπορείτε να ζητήσετε πρωτότυπο ή πιστό αντίγραφο της αναλυτικής σας βαθμολογίας από το Γραφείο Σπουδών αποστέλλοντας μήνυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση studies@frederick.ac.cy ή καταθέτοντας σχετικό αίτημα σε λειτουργό του Γραφείου Σπουδών στον Χώρο Εξυπηρέτησης Φοιτητών (Χώρος Υποδοχής) και καταβάλλοντας το ειδικό τέλος που ανέρχεται στα 5 Ευρώ.
    Για συγκεκριμένες βεβαιώσεις, το Πανεπιστήμιο τηρεί το δικαίωμα να μην προχωρήσει με το αίτημα εάν υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες. 
Γραφείο Σταδιοδρομίας
  1. Τι υπηρεσίες παρέχει το Γραφείο Σταδιοδρομίας;
    Το Γραφείο Σταδιοδρομίας και Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Frederick παρέχει υπηρεσίες επαγγελματικής συμβουλευτικής σε όλους/ες τους/τις φοιτητές/τριες και απόφοιτούς του. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι ακόμα και στο πρώτο έτος σπουδών σας, το Γραφείο Σταδιοδρομίας σάς παρέχει όλα τα εργαλεία για να σχεδιάσετε βήμα βήμα το 4ετές πλάνο σταδιοδρομίας και να αναπτύξετε τα εφόδια που αναζητούν οι εργοδότες σήμερα, προετοιμάζοντάς σας καλύτερα για την ένταξή σας στην αγορά εργασίας.
    Μπορείτε να διευθετήσετε συνάντηση με τη Λειτουργό του Γραφείου Σταδιοδρομίας αποστέλλοντας μήνυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση careersoffice@frederick.ac.cy

  2. Παρέχεται η δυνατότητα εργοδότησης φοιτητών/τριών εντός Πανεπιστημίου;
    Ναι, το Πανεπιστήμιο, με την έναρξη κάθε εξαμήνου και αναλόγως των εκάστοτε αναγκών, προκηρύσσει θέσεις εργασίας εντός του Πανεπιστημίου. Οι θέσεις εργασίας, τα καθήκοντα και τα κριτήρια επιλογής, καθώς και άλλες σχετικές λεπτομέρειες αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου. Για περισσότερες πληροφορίες, εδώ.

  3. Πού βρίσκεται το Γραφείο Σταδιοδρομίας;
    Το Γραφείο Σταδιοδρομίας βρίσκεται στην οδό Δημοκρίτου 25, στο ισόγειο. Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 22394394, εσωτ. 43160.
Κέντρο Συμβουλευτικής και Ευεξίας
  1. Τι είναι το Κέντρο Συμβoυλευτικής και Ευεξίας;
    Πρόκειται για υπηρεσία του Πανεπιστημίου Frederick που προσφέρει δωρεάν υποστηρικτικές υπηρεσίες προς όλους/ες τους/τις φοιτητές/τριες του Πανεπιστημίου και του Frederick Institute of Technology.

  2. Πότε μπορώ να επισκεφτώ το Κέντρο;
    Θα ήταν ιδιαίτερα σημαντικό να επισκεφτείς το Συμβουλευτικό Κέντρο, εάν αντιμετωπίζεις ειδικές δυσκολίες (όπως σοβαρή μαθησιακή ή ειδική μαθησιακή δυσκολία, σωματικές, αισθητηριακές, διανοητικές ή άλλες γνωστικές και ψυχικές δυσκολίες), θέματα υγείας, άγχος, έντονα συναισθήματα λύπης και μελαγχολίας, ανάγκη για προσωπική ανάπτυξη, ακαδημαϊκές ανησυχίες ή οποιαδήποτε άλλη δυσκολία - ανησυχία που επηρεάζει την ακαδημαϊκή και προσωπική σου ζωή.

  3. Πού βρίσκεται το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ευεξίας;
    Το Κέντρο βρίσκεται στην οδό Δημοκρίτου 25, στο ισόγειο (στον παράλληλο δρόμο πίσω από τα κεντρικά κτήρια του Πανεπιστημίου).

  4. Πώς μπορώ να διευθετήσω συνάντηση με Λειτουργό του Κέντρου;
    Μπορείς να επικοινωνήσεις απευθείας με την Υπεύθυνη Λειτουργό στο τηλέφωνο 22394394, εσωτ.43136 ή με email στο ad.ks@frederick.ac.cy. Επίσης, μπορείς να επισκεφτείς τα γραφεία του Συμβουλευτικού Κέντρου και να προγραμματίσεις απευθείας συνάντηση με Λειτουργό.

  5. Ποια είναι η διαδικασία υποβολής αιτήματος για παροχή διευκολύνσεων;
    Κάθε φοιτητής/τρια με ειδική δυσκολία, οφείλει να προσκομίσει στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ευεξίας όλα τα απαραίτητα διαγνωστικά έγγραφα από ειδικά εγκεκριμένα κέντρα και επαγγελματίες προκειμένου να εξεταστεί το αίτημά του/της. Αφού εξεταστεί το αίτημα, ο/η φοιτητής/τρια καλείται σε δεύτερη συνάντηση όπου ενημερώνεται για τις διευκολύνσεις που δικαιούται και σχεδιάζεται το εξατομικευμένο πλάνο στήριξης. Παράλληλα, υπογράφεται το Έντυπο Παροχής Διευκολύνσεων όπου περιγράφονται αναλυτικά οι εγκεκριμένες διευκολύνσεις που του/της παρέχονται και το Έντυπο Συναίνεσης και Παροχής Υπηρεσιών όπου ενημερώνεται για τις Υπηρεσίες του Συμβουλευτικού Κέντρου και την πλήρη διασφάλιση της εχεμύθειας. Κάθε αρχή του εξαμήνου και καθόλη τη διάρκεια φοίτησης του φοιτητή, το Κέντρο διαβιβάζει σχετική επιστολή με ακαδημαϊκές κατευθύνσεις προς τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθηγητές/τριες για τον/την κάθε δικαιούχο φοιτητή/τρια ξεχωριστά.

  6. Υποψιάζομαι πως αντιμετωπίζω κάποια μαθησιακή δυσκολία. Τι μπορώ να κάνω;
    Εάν υποψιάζεσαι πως έχεις κάποια μαθησιακή δυσκολία, όμως δεν έχεις κάνει κάποια σχετική αξιολόγηση, τότε μπορείς να αποταθείς στο Συμβουλευτικό Κέντρο και να προγραμματίσεις συνάντηση με την αρμόδια Λειτουργό Ψυχικής Υγείας. Το Κέντρο μπορεί: α) να σε παραπέμψει σε κάποια υπηρεσία ή β) να σου παράσχει γνωστική και μαθησιακή αξιολόγηση για την παροχή διευκολύνσεων. Υπογραμμίζεται πως σε περίπτωση που η αξιολόγηση γίνει εντός του Πανεπιστημίου, έχει ΜΟΝΟ εσωτερική χρήση.
Συνήγορος του Φοιτητή

Ο Θεσμός του/της Συνήγορου του Φοιτητή εφαρμόζεται με επιτυχία από το 2012. Ο/Η Συνήγορος του Φοιτητή, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ και ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΑ, μελετά παράπονα φοιτητών/τριών τα οποία δεν λύθηκαν από το Τμήμα ή τη Σχολή του Πανεπιστημίου. Αποσκοπεί στην εξασφάλιση ΔΙΚΑΙΗΣ και ΙΣΟΤΙΜΗΣ μεταχείρισης όλων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας.

  1. Πότε πρέπει να απευθυνθώ στον/στη Συνήγορο του Φοιτητή;

Θα πρέπει να επισκεφθείς τον/τη Συνήγορο του Φοιτητή όταν θες να μοιραστείς κάποιο παράπονο που μπορεί να έχεις με μία ακαδημαϊκή ή διοικητική διαδικασία.

Συγκεκριμένα, ο/η Συνήγορος του Φοιτητή:
- Ακούει τα θέματα που σε προβληματίζουν σχετικά με την ακαδημαϊκή σου πορεία.
- Σε καθοδηγεί στο να αντιληφθείς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σου, και να κατανοήσεις τους κανονισμούς και τις διαδικασίες του Πανεπιστημίου.
- Διερευνά παράπονα των φοιτητών/τριών, σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες διοικητικές ή/και
ακαδημαϊκές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.
- Απαντά στις ερωτήσεις ή απορίες που σχετίζονται με την εκπαίδευσή σου.
- Βοηθά στη βελτίωση και απλούστευση των διαδικασιών του Πανεπιστημίου.
- Συνεργάζεται με φοιτητές/τριες με συνεχιζόμενη χαμηλή ακαδημαϊκή επίδοση για προσδιορισμό
και αντιμετώπιση οποιωνδήποτε δυσκολιών που συναντούν κατά την ακαδημαϊκή τους
πορεία.
- Καθοδηγεί τους/τις φοιτητές/τριες στη διαδικασία Πειθαρχικού Ελέγχου εάν προκύψει κάποια παραπομπή.
- Σε κατευθύνει στις κατάλληλες υπηρεσίες του Πανεπιστημίου για ικανοποίηση των αιτημάτων σου.

Υποβολή παραπόνου ή/και εισήγησης
Πέρα από τον/τη Συνήγορο του Φοιτητή, μπορείς να καταθέσεις το παράπονο ή εισήγησή σου μέσω σχετικής φόρμας που βρίσκεται στην Extranet (Student Services->Complain Form). To παράπονο / εισήγηση θα προωθηθεί στο αρμόδιο γραφείο όπου Λειτουργός του Πανεπιστημίου θα επικοινωνήσει μαζί σου.
Μην ξεχάσεις ότι μπορείς να μεταφέρεις οποιεσδήποτε ανησυχίες σου και απευθείας στον/στην Κοσμήτορα της Σχολής, στον/στην Πρόεδρο του Τμήματος, στον/στη Συντονιστή/τρια του Προγράμματος, στον/στην Ακαδημαϊκό/ή Σύμβουλο και στον/στη λειτουργό υπηρεσίας.

Επικοινώνησε με το Γραφείο του Συνηγόρου του Φοιτητή στο studentwelfare@frederick.ac.cy.

Γραφείο Κινητικότητας
  1. Τι είναι το Πρόγραμμα Erasmus+;
    Το πρόγραμμα ERASMUS+ δίνει την δυνατότητα σε φοιτητές και φοιτήτριες να φοιτήσουν σε ένα από τα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του κλάδου τους, για χρονικό διάστημα 12 μηνών ανά κύκλο σπουδών. Για περισσότερες πληροφορίες, εδώ.

  2. Τι επιλογές έχω ως φοιτητής/τρια για συμμετοχή στο πρόγραμμα ERASMUS+;
    Κινητικότητα για σκοπούς φοίτησης:
    1 εξάμηνο – 1 χρόνο
    Σε ένα από τα συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια του κάθε τμήματος
    Πλήρης αναγνώριση μαθημάτων (Learning Agreement)

  3. Πώς μπορώ να συμμετάσχω στο πρόγραμμα ERASMUS+
    Εάν ενδιαφέρεσαι να συμμετάσχεις στο πρόγραμμα, μπορείς να δεις τη λίστα των Συνεργαζόμενων Πανεπιστημίων, να συμπληρώσεις τη σχετική αίτηση και να τη στείλεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον Συντονιστή του προγράμματος: Βαρνάβας Μυτηλιναίος, ad.mv@frederick.ac.cy

  4. Στοιχίζει η συμμετοχή μου στο πρόγραμμα ERASMUS+;
    Όλα τα προγράμματα ERASMUS+ είναι επιχορηγημένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό τα έξοδα διαβίωσης και ταξιδιού. Εάν εγκριθείς για συμμετοχή, πληρώνεις τα δίδακτρα του εξαμήνου στο Πανεπιστήμιο Frederick και δεν έχεις καμιά οικονομική υποχρέωση στο Ίδρυμα υποδοχής.

  5. Θα επηρεαστούν οι σπουδές μου μετά την κινητικότητα μέσω του ERASMUS+;
    Όχι. Οι ανταλλαγές φοιτητών/τριών βασίζονται στην αμοιβαία αναγνώριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και διασφαλίζονται μέσα από το συμβόλαιο μάθησης "Learning Agreement" το οποίο υπογράφεται πριν από την κινητικότητα του/της φοιτητή/τριας από όλα τα συμβαλλόμενα μέρη. Η βαθμολογία παραμένει η ίδια με τη γενική βαθμολογία του τελευταίου εξαμήνου καθώς για την περίοδο του ERASMUS+, εφαρμόζεται το σύστημα Pass (P) ή Fail (F).

  6. Τι θα κερδίσω με τη συμμετοχή μου στο Πρόγραμμα ERASMUS+;
    Θα έχεις τη μοναδική ευκαιρία να αναπτύξεις τις γνώσεις στο αντικείμενο σπουδών σου, να διευρύνεις το κοινωνικό σου δίκτυο, να έρθεις σε επαφή με άλλες κουλτούρες, να εμπλουτίσεις το βιογραφικό σου και να ζήσεις αξέχαστες εμπειρίες. 

  7. Πού βρίσκεται το Γραφείο Κινητικότητας;
    Το Γραφείο Κινητικότητας βρίσκεται στην οδό Δημοκρίτου 25, στον 1ο όροφο Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 22394394, εσωτ. 43134tel. 22-394394 ext. 43134
Ακαδημαϊκή Υποστήριξη
  1. Τι είναι ο θεσμός του/της Ακαδημαϊκού/ής Συμβούλου και ποιος ο ρόλος του; 
    Το Τμήμα ορίζει για κάθε φοιτητή/τρια Ακαδημαϊκό/ή Σύμβουλο για καθοδήγηση σε θέματα σπουδών. Ο/Η Ακαδημαϊκός/ή Σύμβουλος - ακαδημαϊκό μέλος του Προγράμματος σπουδών σου, είναι υπεύθυνος/η να σε στηρίζει στη διάρκεια των σπουδών σου, σε θέματα που αφορούν κυρίως την ακαδημαϊκή σου επίδοση. Το όνομα του/της Ακαδημαϊκού/ής Συμβούλου, καθώς και οι ώρες γραφείου, είναι διαθέσιμες στο Extranet (status).

  2. Πόσο συχνά μπορώ να συναντώ τον/την Ακαδημαϊκό/ή μου Σύμβουλο;
    Κρίνεται αναγκαίο οι φοιτητές/τριες να συναντούν τον/την Ακαδημαϊκό/ή τους Σύμβουλο τουλάχιστον δύο φορές κάθε εξάμηνο. Για το λόγο αυτό, το Πανεπιστήμιο έχει εφαρμόσει τις Εβδομάδες Ακαδημαϊκής Καθοδήγησης (Consultation Weeks), που γίνονται δύο φορές κάθε εξάμηνο. Κατά τη διάρκεια των εβδομάδων αυτών, μπορείς να επισκεφθείς τον/την Ακαδημαϊκό/ή σου Σύμβουλο για να συζητήσετε την πρόοδό σου.
    Φυσικά, μπορείς να συναντήσεις τον/την Ακαδημαϊκό/ή σου Σύμβουλο και άλλες φορές, εκτός του πλαισίου των Εβδομάδων Ακαδημαϊκής Καθοδήγησης.

  3. Αντιμετωπίζω δυσκολίες με τα μαθήματά μου. Πού μπορώ να απευθυνθώ για βοήθεια;
    Εάν αντιμετωπίζεις οποιαδήποτε δυσκολία, είναι σημαντικό να δράσεις άμεσα. Είναι σημαντικό να συζητήσεις αυτές τις δυσκολίες με τους/τις διδάσκοντες/ουσες των μαθημάτων σου ή/και με τον/την Ακαδημαϊκό/ή σου Σύμβουλο για να συμφωνήσετε ένα σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση των δυσκολιών και τη βελτίωση της ακαδημαϊκής σου επίδοσης.
    Είναι επίσης σημαντικό να επιδιώξεις συνάντηση με τους/τις διδάσκοντες/ουσες των μαθημάτων σου και στις ώρες γραφείου που κάθε καθηγητής/τρια αφιερώνει αποκλειστικά για τη στήριξη των φοιτητών/τριών. Οι ώρες γραφείου των καθηγητών/τριών είναι διαθέσιμες στο Extranet (lecturer TT).
    Μπορείς επίσης να αποταθείς στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ευεξίας του Πανεπιστημίου ή/και στον/στη Συνήγορο του Φοιτητή για να συζητήσεις τα προβλήματα που σε απασχολούν έτσι ώστε να βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις για την αντιμετώπιση των δυσκολιών σου.

  4. Τι είναι η Φροντιστηριακή Στήριξη από Φοιτητές σε Φοιτητές (Peer Tutoring Centre);
    Στο Πανεπιστήμιο λειτουργεί το Κέντρο Φροντιστηριακής Στήριξης από Φοιτητές (Peer Tutoring Center), στο οποίο µπορείς να αποταθείς δωρεάν όταν χρειάζεσαι επιπρόσθετη βοήθεια και στήριξη σε µαθήµατα όπως τα Μαθηµατικά, η Φυσική, η Χημεία, αλλά και σε κάποια µαθήµατα του Προγράμματος Σπουδών σου όπως π.χ. Στατική, Οικονομικά, Προγραμματισμό κ.ά. Την επιπλέον φροντιστηριακή υποστήριξη παρέχουν συµφοιτητές/τριες σου, πτυχιακοί και µεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες (peer tutors), µε άριστη ακαδηµαϊκή επίδοση, οι οποίοι/ες εργοδοτούνται από το Πανεπιστήµιο, γι' αυτό το σκοπό. Το Κέντρο µπορεί να σου προσφέρει στήριξη είτε ατοµικά είτε µέσω οµαδικών εργαστηρίων. Μπορείς να προσέλθεις στο Κέντρο ελεύθερα (walk-in), κατά τις ώρες λειτουργίας του, ή έπειτα από ραντεβού. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Peer Tutoring Centre, εδώ.
  1. Δικαιούμαι κάποια υποτροφία;
    Το Πανεπιστήμιο Frederick παρέχει υποτροφίες σε νέους/ες φοιτητές/τριες πλήρους φοίτησης με βάση την επίδοσή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. H υποτροφία αυτή ισχύει για το 1ο έτος σπουδών. Από το 2ο έτος σπουδών, οι φοιτητές/τριες συμμετέχουν στο πρόγραμμα υποτροφιών «Υποτροφίες στη διάρκεια της φοίτησης» του Πανεπιστημίου Frederick. Οι υποτροφίες αυτές προσφέρονται βάσει της ακαδημαϊκής επίδοσης των φοιτητών/τριών κάθε εξάμηνο και κυμαίνονται από 5% μέχρι και 50%.

  2. Είμαι αθλητής/τρια. Μπορώ να συμμετέχω σε αθλητικές ομάδες του Πανεπιστημίου;
    Το Πανεπιστήμιο Frederick συμμετέχει με αθλητικές ομάδες στα πρωταθλήματα της Κυπριακής Ομοσπονδίας Πανεπιστημιακού Αθλητισμού (Κ.Ο.Π.Α.) και μπορείς να συμμετάσχεις κι εσύ αφού επιλεγείς κατά την περίοδο δοκιμαστικών που ανακοινώνονται πριν από την έναρξη κάθε εξαμήνου. Πληροφορίες για τη διαδικασία επιλογής, για τα πρωταθλήματα του κάθε εξάμηνου και για αθλητικές υποτροφίες, μπορείς να αποταθείς στο Αθλητικό Γραφείο στη Λευκωσία (Γιώργο Γεωργίου) και στη Λεμεσό (Στέλλα Δημητρίου).

  3. Τι είναι οι Φοιτητικοί Όμιλοι Αθλητισμού (ΦΟΑ);
    Οι Φοιτητικοί Όμιλοι Αθλητισμού (ΦΟΑ) σού δίνουν την ευκαιρία να ασχοληθείς με αθλήματα που σε ενδιαφέρουν γεμίζοντας παραγωγικά τον ελεύθερο σου χρόνο και προσφέροντάς σου μοναδικές εμπειρίες εντελώς δωρεάν. Το πρόγραμμα και οι δραστηριότητες των ΦΟΑ ανακοινώνεται κάθε εξάμηνο και είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής.

  4. Λειτουργούν Φοιτητικοί Όμιλοι στο Πανεπιστήμιο;
    Ναι, και η εμπλοκή σου σε φοιτητικούς ομίλους είναι πολύ σημαντική. Κάθε χρόνο διοργανώνεται η Μέρα Ομίλων στην οποία οι φοιτητές/τριες έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις δραστηριότητες των διάφορων ομίλων, να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συγκεκριμένους ομίλους ή και να εισηγηθούν τη σύσταση νέων ομίλων. Η συμμετοχή σε Ομίλους βοηθά στο να ενισχύσεις και να μοιραστείς τα ταλέντα σου, να κοινωνικοποιηθείς και να ψυχαγωγηθείς, να αναπτύξεις δεξιότητες όπως επικοινωνίας, οργανωτικές και ηγετικές. Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι αναπόσπαστο στοιχείο της πανεπιστημιακής εμπειρίας είναι και η φοιτητική ζωή! Η Υπηρεσία Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας ετοιμάζει Πιστοποιητικά Συμμετοχής σε ομίλους για φοιτητές/τριες που στη διάρκεια των σπουδών τους είχαν ενεργό συμμετοχή σε φοιτητικούς ομίλους. Τα πιστοποιητικά μπορούν να περιληφθούν στο βιογραφικό και να ενισχύσουν την εικόνα σου στην αγορά εργασίας ή και σε αίτηση για μεταπτυχιακές σπουδές!

  5. Πώς μπορώ να ενημερώνομαι για τις ευκαιρίες συμμετοχής μου σε εκπαιδευτικές, ψυχαγωγικές και άλλες δράσεις και δραστηριότητες που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο;
    Το Πανεπιστήμιο διοργανώνει κάθε εξάμηνο διάφορες εκπαιδευτικές, ψυχαγωγικές και αθλητικές δραστηριότητες και δράσεις. Η συμμετοχή σου σ' αυτές τις δραστηριότητες και δράσεις θα σε βοηθήσει όχι μόνο να απολαύσεις μια πιο πλούσια φοιτητική ζωή, αλλά και να αναπτύξεις προσωπικές, ακαδημαϊκές και επαγγελματικές δεξιότητες.
    Μπορείς να ενημερώνεσαι για ευκαιρίες συμμετοχής σε δράσεις και δραστηριότητες του Πανεπιστημίου μέσα από την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου, τη σελίδα του Πανεπιστημίου στο Facebook και τον λογαριασμό μας στο Instagram.
 
  1. Πότε ένας/μια φοιτητής/τρια κρίνεται πτυχιούχος/α;
    Φοιτητής/τρια αποφοιτά εφόσον έχει ολοκληρώσει όλες τις ακαδημαϊκές απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών του και συγκεντρώσει τις απαιτούμενες Πιστωτικές Μονάδες (ECTS). Φοιτητές/τριες μπορεί να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και να λάβουν καταληκτικό τίτλο σπουδών τρεις φορές τον χρόνο: με τη λήξη του Χειμερινού Εξαμήνου, με τη λήξη του Εαρινού Εξαμήνου και με τη λήξη του Θερινού Εξαμήνου. Όλοι οι απόφοιτοι πρέπει να καταβάλουν το τέλος αποφοίτησης – έκδοσης πτυχίου το οποίο ανέρχεται στα 55 Ευρώ.

  2. Πώς υπολογίζεται ο τελικός βαθμός πτυχίου;
  3. Ο τελικός βαθμός πτυχίου αποτυπώνεται αριθμητικά, με δύο δεκαδικά ψηφία και χαρακτηρίζεται ως εξής:
      Άριστα με Διάκριση 9.50 – 10.00
      Άριστα 8.50 – 9.49
      Λίαν Καλώς 6.55 – 8.49
      Καλώς 5.00 – 6.54

  4. Πότε πραγματοποιείται η τελετή αποφοίτησης;
    Στο Πανεπιστήμιο Frederick πραγματοποιείται μόνο μία τελετή αποφοίτησης, την τελευταία εβδομάδα Ιουνίου, και σε αυτήν μπορεί να λάβουν μέρος όσοι/ες έχουν αποφοιτήσει κατά το εκάστοτε ακαδημαϊκό έτος.
    Πληροφορίες και οδηγίες για τη συμμετοχή στην τελετή αποφοίτησης αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου κατά το Εαρινό Εξάμηνο