STAFF
PROFILE
Assistant Professor
Dr. Nataly Loizidou Ieridou
Department
Psychology and Social SciencesPost
Head of Department of Psychology and Social SciencesShort CV
Η Δρ. Νάταλη Λοϊζίδου Ιερείδου είναι κάτοχος πτυχίου Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο του Nottingham (BA in Psychology) και μεταπτυχιακού πτυχίου στην Εξελικτική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (MSc in Child Development, IOE, UCL). Είναι επίσης, κάτοχος διδακτορικού στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστήμιου του Essex (PhD in Psychology). Από τον Φεβρουάριο ’24 διατελεί Πρόεδρος του Τμήματος Ψυχολογίας και Κοινωνικών Επιστημών. Αυτή την περίοδο είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας και Κοινωνικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Frederick διδάσκοντας σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και Κοινωνικών Επιστημών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αλφαβητισμού, τη διερεύνηση ψυχοσυναισθηματικών παραγόντων που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση και ζωή, καθώς και θέματα που αφορούν στην ενσωμάτωση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έχει δημοσιεύσει εργασίες της σε επιστημονικά περιοδικά και έχει παρουσιάσει εργασίες σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
Dr. Nataly Loizidou Ieridou is an Assistant Professor in the Department of Psychology and Social Sciences at Frederick University where she has been a faculty member since 2006, teaching undergraduate and postgraduate students of the School of Education and Social Sciences. As from February 2024 she is the head of the Department of Psychology and Social Sciences. She completed her Ph.D. in Psychology, at the University of Essex, her Master Degree at the Institute of Education, University of London (Master in Child Development) and her undergraduate studies at the University of Nottingham (BA in Psychology). Her research activity that is published in scientific journals and presented in scientific conferences covers several areas of her scientific domain. Her research interests lie in the areas of developmental and school psychology, specifically in the development of literacy skills and the psychological perspective of special education, as well as factors affecting school life (both academic and socioemotional and the interaction between them).