ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διάρκεια18 μήνες χωρίς πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση) ή
24 μήνες με πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση)
Δίδακτρα
€6,075 στο σύνολο της φοίτησης ή €7,425 για 110 ECTS
ΓλώσσαΕλληνική
ΠανεπιστημιούποληN/A
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟΤο πρόγραμμα έχει ως κύριο στόχο να προσφέρει στους/στις φοιτητές/τριες μια ολοκληρωμένη κατανόηση των ψυχολογικών και εκπαιδευτικών θεωριών που αποτελούν τη βάση της κατανόησης, του σχεδιασμού, της υλοποίησης καθώς και της αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι/ες αναμένεται να:
1. Μπορούν να χρησιμοποιούν ψυχολογικές αρχές για να προωθήσουν θετικά αποτελέσματα μαθητών/τριών, όπως βελτιωμένα ακαδημαϊκά επιτεύγματα, κίνητρα και κοινωνικο-συναισθηματική ανθεκτικότητα και ευεξία.
2. Είναι σε θέση να επικοινωνούν αποτελεσματικά για θέματα του τομέα της σχολικής ψυχολογίας σε διαφορετικά ακροατήρια, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, των γονέων, των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και του ευρύτερου κοινού.
3. Συνθέτουν γνώσεις και δεξιότητες σε πεδία της ψυχολογίας που άπτονται της εκπαίδευσης και αφορούν τόσο την εφαρμογή όσο και την προώθηση της γνώσης στον τομέα αυτό.
4. Κάνουν κριτική αναπτύσσοντας κριτική επίγνωση σε θέματα επιστημονικά, κοινωνικά και πολιτισμικά στο πλαίσιο της ψυχολογίας στον χώρο της εκπαίδευσης.
5. Επεξηγούν και να εφαρμόζουν θεωρίες, τεχνικές, και δεξιότητες της ψυχολογίας και ψυχοπαιδαγωγικές μεθόδους με στόχο τόσο την πρόληψη αλλά και την πρωτοβάθμια αντιμετώπιση συχνών και συνηθισμένων συναισθηματικών δυσκολιών και προβλημάτων και συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον.
6. Συνθέτουν και καλλιεργούν τις υψηλές νοητικές λειτουργίες και την ανάπτυξη δεξιοτήτων με αξιακές, συναισθηματικές και διαπροσωπικές διαστάσεις, προκειμένου οι φοιτητές/τριες να ανταποκρίνονται επιτυχώς στις απαιτήσεις του επαγγέλματός τους και στις εξελίξεις της εποχής.
7. Σχεδιάζουν, κατασκευάζουν, εφαρμόζουν και αξιολογούν ψυχοεκπαιδευτικά προγράμματα που μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια της λειτουργίας του Σχολείου, καθώς επίσης και προγράμματα παρέμβασης στο πλαίσιο της λειτουργίας του Σχολείου.
8. Γνωρίζουν ποιες μεθόδους θα επιλέξουν και ποιες τεχνικές θα πρέπει να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν για την κατάλληλη και αποτελεσματική αντιμετώπιση δυσκολιών των μαθητών/τριών.
Το πρόγραμμα εκπαιδεύει επαγγελματίες της εκπαίδευσης (ανάλογα και με το βασικό τους πτυχίο), οι οποίοι/ες θα στελεχώσουν, μεταξύ άλλων:
- Οργανισμούς ψυχικής υγείας
- Μονάδες Ειδικής Αγωγής
- Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης
- Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ)
- Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ)
- Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ)
- Ιδρύματα προστασίας παιδιών
- Κέντρα εκπαίδευσης/φροντίδας για παιδιά και εφήβους με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Τα κριτήρια εισδοχής καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς, αλλά και στον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick.
Ένα πτυχίο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν ή αποδεκτό επαγγελματικό προσόν θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση. Επιπλέον, η πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντική. Πλεονέκτημα θεωρείται η απόδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).
Γενικά κριτήρια για εξ αποστάσεως προγράμματα
Τα εξ αποστάσεως προγράμματα προσφέρονται διαδικτυακά με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως μάθησης. Οι φοιτητές που υποβάλλουν αίτηση σε εξ αποστάσεως πρόγραμμα αναμένεται να πληρούν τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις που απαιτούνται από το κάθε πρόγραμμα σπουδών καθώς επίσης και να προσκομίσουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Η εγγραφή σε ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα σπουδών δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις προϋποθέτει όμως τα πιο κάτω:
1. Πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή με ηχεία. Ιδανικά αλλά όχι απαραίτητα να υπαρχει συνδεδεμένη κάμερα στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή.
2. Γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο.
3. Ικανοποιητικό βαθμό ψηφιακού αλφαβητισμού. Δηλαδή να µπορούν να χρησιµοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή για διαχείριση αρχείων και χρήση βασικών εφαρµογών (π.χ. επεξεργασίας κειµένου), να µπορούν να αξιοποιούν τις δυνατότητες του παγκόσµιου ιστού (web) και το ∆ιαδίκτυο (Internet) για να πλοηγούνται σε ιστοσελίδες, και να χρησιµοποιούν ηλεκτρονικό ταχυδροµείο
Οι υποψήφιοι φοιτητές αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά έγγραφα, όπως αντίγραφα πτυχίων, αναλυτικές βαθμολογίες, μία συστατική επιστολή από καθηγητή/ρια ή και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας, και τουλάχιστον ακόμη ένα άτομο επικοινωνίας (καθηγητή/ρια ή/και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας – όνομα/επώνυμο και στοιχεία επικοινωνίας) που μπορεί να τους ζητηθεί να καταθέσουν συστατική επιστολή και τέλος έκθεση ερευνητικού ενδιαφέροντος. Όπου η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει απαραίτητο, μπορεί να ζητηθεί από τους υποψηφίους προσωπική συνέντευξη.
Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή του Προγράμματος αξιολογεί τους υποψήφιους φοιτητές-τριες βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως έγγραφα που τεκμηριώνουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, συστατικές επιστολές, ψηφιακό γραμματισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση ελληνικών ή/και αγγλικών κλπ. Οι αποφάσεις της επιτροπής ανακοινώνονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με άλλο τρόπο σε όλους τους υποψηφίους.
Ειδικά Κριτήρια
• Για την εισαγωγή στο πρόγραμμα «Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα», οι υποψήφιοι/ες πρέπει να είναι κάτοχοι πρώτου πτυχίου στην Ψυχολογία, στην Εκπαίδευση ή σε άλλο συναφές αντικείμενο από αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν, θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση.
• Πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).
Αναγνώριση προηγούμενης φοίτησης και μεταφορά μαθημάτων
Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για αναγνώριση σπουδών που ισχύουν στο Πανεπιστήμιο Frederick.
Υπάρχουν επίσης ειδικοί κανονισμοί και διαδικασίες για την εγγραφή των αποφοίτων σε επαγγελματικές ενώσεις και την αναγνώριση των τίτλων σπουδών και των τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορίζονται από το ΚΥΣΑΤΣ και το ΔΟΑΤΑΠ (Ελληνικό NARIC).
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 60 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | DLSPS501 | Σχολική Ψυχολογία: Σύγχρονες Προσεγγίσεις και Εξελίξεις | 10 | 3 |
2 | DLSPS502 | Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες | 10 | 3 |
3 | DLSPS503 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 | 3 |
4 | DLSPS504 | Ψυχοπαιδαγωγική Παρέμβαση | 10 | 3 |
5 | DLSPS505 | Ψυχοδιαγνωστική Αξιολόγηση Παιδιού και Εφήβου | 10 | 3 |
6 | DLSPS506 | Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση | 10 | 3 |
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 30 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | DLSPS509 | Μεταπτυχιακή Εργασία Ι: Προετοιμασία Ερευνητικής Πρότασης | 10 | 3 |
2 | DLSPS510 | Μεταπτυχιακή Εργασία ΙI: Ετοιμασία, Υποβολή και Υποστήριξη | 20 | 3 |
3 | DLSPS511 | Ψυχοθεραπευτικές Διεργασίες | 10 | 3 |
4 | DLSPS512 | Ψυχοσυναισθηματικές Διαταραχές | 10 | 3 |
5 | DLSPS513 | Αναπτυξιακή Ψυχολογία | 10 | 3 |
6 | DLSPS514 | Διαχείριση ψυχοκοινωνικών κρίσεων στη σχολική κοινότητα | 10 | 3 |
7 | DLSPS515 | Διαφορετικότητα και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες | 10 | 3 |
8 | DLSPS516 | Γνωστική Νευροεπιστήμη | 10 | 3 |
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPS501 | Σχολική Ψυχολογία: Σύγχρονες Προσεγγίσεις και Εξελίξεις | 10 |
2 | DLSPS502 | Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες | 10 |
3 | DLSPS503 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPS504 | Ψυχοπαιδαγωγική Παρέμβαση | 10 |
2 | DLSPS505 | Ψυχοδιαγνωστική Αξιολόγηση Παιδιού και Εφήβου | 10 |
3 | Μαθήματα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPS506 | Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση | 10 |
2 | Μαθήματα Επιλογής | 10 | |
3 | Μαθήματα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPS507 | Πρακτική Άσκηση Ι | 10 |
2 | DLSPS508 | Πρακτική Άσκηση ΙI | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:
Rank | Name |
---|---|
Professor | Dr. Loucia Demetriou |
Professor | Prof. Areti Panaoura |
Associate Professor | Dr. Stavros Parlalis |
Assistant Professor | Dr. Stylianos Erodotou |
Assistant Professor - Programme Coordinator | Dr. Nataly Loizidou Ieridou |
Assistant Professor | Dr. Chrysa Nitsiou |
Lecturer | Dr. Foteini Economidou Kranou |
Lecturer | Dr. Nansia Kyriacou |
Lecturer | Dr. Marios Theodorou |
Visiting Professor/Collaborating Acad. Staff | Dr. Anastasia Alevriadou |
Visiting Lecturer | Dr. Marios Kittenis |
Visiting Lecturer | Dr. Stefani Pantelidou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria N (OLD) Zafiropoulou |