Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα
Εξ αποστασεως

Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα

Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα
Εξ αποστασεως

Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα

ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Διάρκεια18 μήνες χωρίς πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση) ή
24 μήνες με πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση)

Δίδακτρα
€6,075 στο σύνολο της φοίτησης ή €7,425 για 110 ECTS

ΓλώσσαΕλληνική

ΠανεπιστημιούποληN/A

icon-downloadΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Μάθετε περισσότερα για αυτό το πρόγραμμα

required field
required field
Invalid Input
required field
Τίτλος Σπουδών Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα- Μάστερ (MSc)
Επίπεδο Πιστοποίησης Mεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Προσφέρεται από Τμήμα Ψυχολογίας και Κοινωνικών Επιστημών
Φοίτηση Εξ Αποστάσεως

Το πρόγραμμα έχει ως κύριο στόχο να προσφέρει στους/στις φοιτητές/τριες μια ολοκληρωμένη κατανόηση των ψυχολογικών και εκπαιδευτικών θεωριών που αποτελούν τη βάση της κατανόησης, του σχεδιασμού, της υλοποίησης καθώς και της αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι/ες αναμένεται να:

1. Μπορούν να χρησιμοποιούν ψυχολογικές αρχές για να προωθήσουν θετικά αποτελέσματα μαθητών/τριών, όπως βελτιωμένα ακαδημαϊκά επιτεύγματα, κίνητρα και κοινωνικο-συναισθηματική ανθεκτικότητα και ευεξία.

2. Είναι σε θέση να επικοινωνούν αποτελεσματικά για θέματα του τομέα της σχολικής ψυχολογίας σε διαφορετικά ακροατήρια, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, των γονέων, των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και του ευρύτερου κοινού.

3. Συνθέτουν γνώσεις και δεξιότητες σε πεδία της ψυχολογίας που άπτονται της εκπαίδευσης και αφορούν τόσο την εφαρμογή όσο και την προώθηση της γνώσης στον τομέα αυτό.

4. Κάνουν κριτική αναπτύσσοντας κριτική επίγνωση σε θέματα επιστημονικά, κοινωνικά και πολιτισμικά στο πλαίσιο της ψυχολογίας στον χώρο της εκπαίδευσης.

5. Επεξηγούν και να εφαρμόζουν θεωρίες, τεχνικές, και δεξιότητες της ψυχολογίας και ψυχοπαιδαγωγικές μεθόδους με στόχο τόσο την πρόληψη αλλά και την πρωτοβάθμια αντιμετώπιση συχνών και συνηθισμένων συναισθηματικών δυσκολιών και προβλημάτων και συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον.

6. Συνθέτουν και καλλιεργούν τις υψηλές νοητικές λειτουργίες και την ανάπτυξη δεξιοτήτων με αξιακές, συναισθηματικές και διαπροσωπικές διαστάσεις, προκειμένου οι φοιτητές/τριες να ανταποκρίνονται επιτυχώς στις απαιτήσεις του επαγγέλματός τους και στις εξελίξεις της εποχής.

7. Σχεδιάζουν, κατασκευάζουν, εφαρμόζουν και αξιολογούν ψυχοεκπαιδευτικά προγράμματα που μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια της λειτουργίας του Σχολείου, καθώς επίσης και προγράμματα παρέμβασης στο πλαίσιο της λειτουργίας του Σχολείου.

8. Γνωρίζουν ποιες μεθόδους θα επιλέξουν και ποιες τεχνικές θα πρέπει να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν για την κατάλληλη και αποτελεσματική αντιμετώπιση δυσκολιών των μαθητών/τριών.

Το πρόγραμμα εκπαιδεύει επαγγελματίες της εκπαίδευσης (ανάλογα και με το βασικό τους πτυχίο), οι οποίοι/ες θα στελεχώσουν, μεταξύ άλλων:

- Οργανισμούς ψυχικής υγείας

- Μονάδες Ειδικής Αγωγής

- Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης

- Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ)

- Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ)

- Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ)

- Ιδρύματα προστασίας παιδιών

- Κέντρα εκπαίδευσης/φροντίδας για παιδιά και εφήβους με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Τα κριτήρια εισδοχής καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς, αλλά και στον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick.

Ένα πτυχίο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν ή αποδεκτό επαγγελματικό προσόν θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση. Επιπλέον, η πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντική. Πλεονέκτημα θεωρείται η απόδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).

Γενικά κριτήρια για εξ αποστάσεως προγράμματα

Τα εξ αποστάσεως προγράμματα προσφέρονται διαδικτυακά με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως μάθησης. Οι φοιτητές που υποβάλλουν αίτηση σε εξ αποστάσεως πρόγραμμα αναμένεται να πληρούν τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις που απαιτούνται από το κάθε πρόγραμμα σπουδών καθώς επίσης και να προσκομίσουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Η εγγραφή σε ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα σπουδών δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις προϋποθέτει όμως τα πιο κάτω:

1. Πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή με ηχεία. Ιδανικά αλλά όχι απαραίτητα να υπαρχει συνδεδεμένη κάμερα στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή.

2. Γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο.

3. Ικανοποιητικό βαθμό ψηφιακού αλφαβητισμού. Δηλαδή να µπορούν να χρησιµοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή για διαχείριση αρχείων και χρήση βασικών εφαρµογών (π.χ. επεξεργασίας κειµένου), να µπορούν να αξιοποιούν τις δυνατότητες του παγκόσµιου ιστού (web) και το ∆ιαδίκτυο (Internet) για να πλοηγούνται σε ιστοσελίδες, και να χρησιµοποιούν ηλεκτρονικό ταχυδροµείο

Οι υποψήφιοι φοιτητές αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά έγγραφα, όπως αντίγραφα πτυχίων, αναλυτικές βαθμολογίες, μία συστατική επιστολή από καθηγητή/ρια ή και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας, και τουλάχιστον ακόμη ένα άτομο επικοινωνίας (καθηγητή/ρια ή/και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας – όνομα/επώνυμο και στοιχεία επικοινωνίας) που μπορεί να τους ζητηθεί να καταθέσουν συστατική επιστολή και τέλος έκθεση ερευνητικού ενδιαφέροντος. Όπου η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει απαραίτητο, μπορεί να ζητηθεί από τους υποψηφίους προσωπική συνέντευξη.

Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή του Προγράμματος αξιολογεί τους υποψήφιους φοιτητές-τριες βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως έγγραφα που τεκμηριώνουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, συστατικές επιστολές, ψηφιακό γραμματισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση ελληνικών ή/και αγγλικών κλπ. Οι αποφάσεις της επιτροπής ανακοινώνονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με άλλο τρόπο σε όλους τους υποψηφίους.

Ειδικά Κριτήρια

• Για την εισαγωγή στο πρόγραμμα «Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα», οι υποψήφιοι/ες πρέπει να είναι κάτοχοι πρώτου πτυχίου στην Ψυχολογία, στην Εκπαίδευση ή σε άλλο συναφές αντικείμενο από αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν, θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση.

• Πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).

Αναγνώριση προηγούμενης φοίτησης και μεταφορά μαθημάτων

Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για αναγνώριση σπουδών που ισχύουν στο Πανεπιστήμιο Frederick.

Υπάρχουν επίσης ειδικοί κανονισμοί και διαδικασίες για την εγγραφή των αποφοίτων σε επαγγελματικές ενώσεις και την αναγνώριση των τίτλων σπουδών και των τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορίζονται από το ΚΥΣΑΤΣ και το ΔΟΑΤΑΠ (Ελληνικό NARIC).

Οι φοιτητές/τριες ολοκληρώνουν τις σπουδές τους και τους απονέμεται ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών MSc στις Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα, όταν έχουν συμπληρώσει με επιτυχία 110 ECTS, συμπεριλαμβανομένης της πραγματοποίησης πρακτικής άσκησης, (ή 90 ECTS, χωρίς την πραγματοποίηση της πρακτικής άσκησης) σύμφωνα με τη δομή του προγράμματος.
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 60 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1DLSPS501Σχολική Ψυχολογία: Σύγχρονες Προσεγγίσεις και Εξελίξεις103
2DLSPS502Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες103
3DLSPS503Μεθοδολογία της Έρευνας103
4DLSPS504Ψυχοπαιδαγωγική Παρέμβαση 103
5DLSPS505Ψυχοδιαγνωστική Αξιολόγηση Παιδιού και Εφήβου103
6DLSPS506Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση103

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 30 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1DLSPS509Μεταπτυχιακή Εργασία Ι: Προετοιμασία Ερευνητικής Πρότασης103
2DLSPS510Μεταπτυχιακή Εργασία ΙI: Ετοιμασία, Υποβολή και Υποστήριξη203
3DLSPS511Ψυχοθεραπευτικές Διεργασίες103
4DLSPS512Ψυχοσυναισθηματικές Διαταραχές103
5DLSPS513Αναπτυξιακή Ψυχολογία103
6DLSPS514Διαχείριση ψυχοκοινωνικών κρίσεων στη σχολική κοινότητα103
7DLSPS515Διαφορετικότητα και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες103
8DLSPS516Γνωστική Νευροεπιστήμη103

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1DLSPS507Πρακτική Άσκηση Ι103
2DLSPS508Πρακτική Άσκηση ΙI103
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1DLSPS501Σχολική Ψυχολογία: Σύγχρονες Προσεγγίσεις και Εξελίξεις10
2DLSPS502Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες10
3DLSPS503Μεθοδολογία της Έρευνας10
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1DLSPS504Ψυχοπαιδαγωγική Παρέμβαση 10
2DLSPS505Ψυχοδιαγνωστική Αξιολόγηση Παιδιού και Εφήβου10
3Μαθήματα Επιλογής 10
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1DLSPS506Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση10
2Μαθήματα Επιλογής 10
3Μαθήματα Επιλογής 10
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1DLSPS507Πρακτική Άσκηση Ι10
2DLSPS508Πρακτική Άσκηση ΙI10
ΣΥΝΟΛΟ30
 
 
 
 

Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:

RankName
ProfessorDr. Loucia Demetriou
ProfessorProf. Areti Panaoura
Associate ProfessorDr. Stavros Parlalis
Assistant ProfessorDr. Stylianos Erodotou
Assistant Professor - Programme Coordinator Dr. Nataly Loizidou Ieridou
Assistant ProfessorDr. Chrysa Nitsiou
LecturerDr. Foteini Economidou Kranou
LecturerDr. Louiza Ioannidou
LecturerDr. Nansia Kyriacou
LecturerDr. Marios Theodorou
Visiting Professor/Collaborating Acad. StaffDr. Anastasia Alevriadou
Visiting LecturerDr. Marios Kittenis
Visiting LecturerDr. Stefani Pantelidou
Collaborating Acad. StaffDr. Maria N Zafiropoulou
contact-us-img

Επικοινωνήστε μαζί μας

Λευκωσία +357 22 394394 Λεμεσός +357 25 730975