Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής από το Εργαστήριο LSC του Πανεπιστημίου μας
Το Πανεπιστήμιό μας υλοποιεί πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής με θέμα «Ασφάλεια στην κοινότητα», στο πλαίσιο του μαθήματος της Αγωγής Υγείας, που παρακολουθούν μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου.
Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε η έναρξη του προγράμματος, το οποίο υλοποιείται από το Laboratory of Safety in the Community (LSC) του Πανεπιστημίου Frederick σε συνεργασία με το Τμήμα Τροχαίας Αρχηγείου και με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας. Η αρχή έγινε με την επίσκεψη του Γυμνασίου Σολέας στους χώρους του Πανεπιστημίου Frederick και την εκπαίδευσή τους με διαδραστικές ασκήσεις σε προσομοιωτή αυτοκινήτου, που διαθέτει το Πανεπιστήμιο.
Μέχρι το τέλος της χρονιάς αναμένεται να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα ακόμα 19 Γυμνάσια της επαρχίας Λευκωσίας.
Το πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής για μαθητές/τριες Γυμνασίου περιλαμβάνει εκπαίδευση στον προσομοιωτή. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος οι μαθητές/μαθήτριες θα αποκτήσουν δεξιότητες και θα αναγνωρίσουν συναισθήματα που μπορεί να επηρεάσουν τη θετική συμπεριφορά των ατόμων με οποιαδήποτε ιδιότητα (οδηγός, πεζός, ποδηλάτης, μοτοσικλετιστής, συνεπιβάτης) στη χρήση του οδικού δικτύου. Το πρόγραμμα στοχεύει στα ακόλουθα:
• Αναγνώριση συναισθημάτων που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτύου.
• Αναγνώριση και απόκτηση δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην ασφαλή διακίνηση στο οδικό δίκτυο.
• Αναγνώριση λαθών σε σχέση με τη συναισθηματική κατάσταση των ατόμων στο οδικό δίκτυο και συσχέτιση της συναισθηματικής κατάστασης με τη χρήση του οδικού δικτύου.
• Καλλιέργεια ορθής και ασφαλούς συμπεριφοράς κατά τη διακίνηση στο οδικό δίκτυο.
Η επίσκεψη στους χώρους του Πανεπιστημίου και πιο συγκεκριμένα στο Εργαστήριο LSC διαρκεί περίπου 2 ώρες και χωρίζεται σε δύο δραστηριότητες. Στο πρώτο μισό της επίσκεψης, οι μαθητές/μαθήτριες έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν στον προσομοιωτή και να ακολουθήσουν συγκεκριμένες οδηγίες οδικής συμπεριφοράς από τον/την υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια, ενώ παράλληλα αναπτύσσεται συζήτηση σχετικά με την ασφαλή μετακίνηση στον δρόμο. Στο δεύτερο μισό της επίσκεψης, πραγματοποιείται εργαστηριακή άσκηση με λειτουργό της ομάδας του Εργαστηρίου και αρμόδιο αστυνομικό της Οδικής Ασφάλειας, με κύριο θέμα τους σωστούς τρόπους συμπεριφοράς, δίνοντας έμφαση τόσο στο πλαίσιο της τάξης/του σχολείου, όσο και ως χρήστες του οδικού δικτύου.