ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διάρκεια18 μήνες (Πλήρης Φοίτηση)
Δίδακτρα
€9,000 στο σύνολο της φοίτησης
ΓλώσσαΕλληνική
ΠανεπιστημιούποληΛευκωσία
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟΗ σημασία της αποτελεσματικής οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών οργανισμών εν γένει έχει πολλαπλασιαστεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών. Σε μια εποχή όπου οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές είναι συνεχείς και ραγδαίες και ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης μεγαλύτερες από ποτέ, η ανάγκη για προετοιμασία κατάλληλων διοικητικών στελεχών έχει φτάσει στο υψηλότερο της σημείο.
Το εξ αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων έχει ως στόχο να εξοπλίσει τους/τις φοιτητές/τριες με ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων όσον αφορά τη θεωρία και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και της εκπαιδευτικής ηγεσίας και παράλληλα να βοηθήσει τους/τις τωρινούς/ές αλλά και μελλοντικούς/ές εκπαιδευτικούς ηγέτες/ιδες στην προσπάθειά τους για αποτελεσματική διοίκηση και ηγεσία του περιβάλλοντος εργασίας τους, είτε πρόκειται για σχολική μονάδα, είτε για εκπαιδευτικό οργανισμό.
Λαμβάνοντας υπόψη το σημερινό εκπαιδευτικό συγκείμενο μέσα στο οποίο καλείται ο/η ηγέτης/ιδα να εκπληρώσει τον ρόλο του/της, αλλά και τις σύγχρονες προσεγγίσεις και τάσεις στην εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία, το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τόσο των πιο έμπειρων διοικητικών στελεχών όσο και των νέων ή εν δυνάμει διευθυντικών στελεχών, που επιθυμούν να διευρύνουν ή/και να επικαιροποιήσουν το γνωστικό τους υπόβαθρο, αλλά και να έρθουν σε επαφή με σύγχρονες πρακτικές στην εκπαιδευτική ηγεσία.
Τα παραπάνω επιτυγχάνονται μέσα από την παρουσίαση επίκαιρων και σημαντικών ζητημάτων όπως είναι η ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, η αποτελεσματική ηγεσία, η αποτελεσματική ομαδική εργασία στην εκπαίδευση, οι σχέσεις τεχνολογίας με την ηγεσία, η λήψη αποφάσεων κ.ά. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του προγράμματος βασίζεται στους πιο κάτω τρεις άξονες:
(α) Παρουσίαση σύγχρονων θεωριών και ερευνητικών αποτελεσμάτων όσον αφορά την αποτελεσματική εκπαιδευτική ηγεσία
(β) Ανάπτυξη των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των διοικητικών στελεχών ώστε να διαθέτουν μια πληθώρα επιλογών και αντιδράσεων (μέσα και από μοντέλα και στυλ ηγεσίας) σε καταστάσεις που αντιμετωπίζουν
(γ) Ανάπτυξη κριτικής σκέψης για τη θεωρία και πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας.
Ο σχεδιασμός του προγράμματος στηρίχθηκε επίσης στη δομή και το περιεχόμενο πετυχημένων παρόμοιων προγραμμάτων από πανεπιστήμια στο εξωτερικό, αλλά διατηρεί το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα μέσα από τις εφαρμογές της επιστημονικής γνώσης στο εκπαιδευτικό συγκείμενο του κυπριακού και ευρύτερου ελλαδικού χώρου.
Με το πέρας των σπουδών τους, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
• Έχουν αποκτήσει ένα στέρεο υπόβαθρο στη θεωρία, αλλά και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας
• Αναλύουν τις αρχές της κουλτούρας εκπαιδευτικών μονάδων και οργανισμών και λαμβάνουν σωστές αποφάσεις, ειδικά σε καταστάσεις κρίσης
• Κατανοούν τις διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών εργασίας για το διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό
• Επιλέγουν και εφαρμόζουν ηγετικά και διοικητικά στυλ και πρακτικές αποτελεσματικής ηγεσίας ανάλογα με την κατάσταση
• Αναλύουν και αξιολογούν εκπαιδευτικές πολιτικές όσον αφορά τη σημασία και τις προεκτάσεις που έχουν για το προσωπικό και την εκπαίδευση
• Υποστηρίζουν τις δυνατότητες και τις χρήσεις της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και τις αξιοποιούν για την άσκηση του ηγετικού τους έργου
• Αλληλεπιδρούν και συνεργάζονται αποτελεσματικά με όλους τους δυνητικά εμπλεκόμενους / ενδιαφερόμενους, όπως εκπαιδευτικούς / εκπαιδευτές, γονείς, μαθητές / εκπαιδευόμενους κτλ. για την επίτευξη όσο το δυνατόν καλύτερων αποτελεσμάτων
• Προωθούν και ενθαρρύνουν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών / εκπαιδευτών και λοιπού προσωπικού στις σχολικές μονάδες και στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς
• Συγγράφουν επιστημονικές εργασίες που να είναι σε θέση να δημοσιευθούν σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και να παρουσιαστούν σε τοπικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
Βασικός σκοπός του μεταπτυχιακού προγράμματος στη Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων είναι να προσφερθεί στους φοιτητές και τις φοιτήτριες η δυνατότητα να εξοικειωθούν με το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο βασισμένο στις πιο πρόσφατες έρευνες και επιστημονικά δεδομένα. Παράλληλα, οι απόφοιτοι/ες του μεταπτυχιακού έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες, απαραίτητες για την άσκηση του έργου τους, ως διευθυντές/τριες / ηγέτες/ιδες, σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος υποστηρίζονται από ένα στιβαρό επιστημονικό πλαίσιο και μια εργαλειοθήκη για πρακτική εφαρμογή, ώστε να επιτελούν με επιτυχία τον ρόλο τους σε δομές, φορείς και οργανισμούς, όπως:
• Σχολικές μονάδες, δημόσιες και ιδιωτικές, σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης
• Οργανισμούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων, όπως Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας κ.ά.
• Δημόσιους οργανισμούς, ιδρύματα, ημικρατικούς οργανισμούς, μη κυβερνητικές οργανώσεις κ.ά. που προσφέρουν εκπαιδευτικά προγράμματα
• Ιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν οργανωμένα Τμήματα Εκπαίδευσης ή Τμήματα/Διευθύνσεις Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού
Επιπλέον, απόφοιτοι/ες του προγράμματος μπορούν να συνεχίσουν σπουδές σε διδακτορικό επίπεδο.
Τα κριτήρια εισδοχής καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς, αλλά και στον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick.
Ένα πτυχίο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν ή αποδεκτό επαγγελματικό προσόν θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση.
Η πολύ καλή γνώση της ελληνικής είναι εξαιρετικά σημαντική. Επιπλέον, πλεονέκτημα θεωρείται η απόδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).
Οι υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά, όπως αντίγραφα των διπλωμάτων τους, αναλυτική βαθμολογία, δύο συστατικές επιστολές από καθηγητές ή επιβλέποντες στο χώρο εργασίας και έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων.
Όποτε η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει αναγκαίο, οι υποψήφιοι ενδέχεται να κληθούν για συνέντευξη.
Αναγνώριση προηγούμενης εκμάθησης και εισαγωγή εισόδου
Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή του Προγράμματος αξιολογεί τους/τις υποψήφιους/ες φοιτητές/τριες βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως έγγραφα που τεκμηριώνουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, συστατικές επιστολές, ψηφιακό γραμματισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση ελληνικών ή/και αγγλικών κλπ. Οι αποφάσεις της Επιτροπής ανακοινώνονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή με άλλο τρόπο σε όλους τους υποψηφίους.
Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για αναγνώριση σπουδών που ισχύουν στο Πανεπιστήμιο Frederick.
Υπάρχουν επίσης ειδικοί κανονισμοί και διαδικασίες για την εγγραφή των αποφοίτων σε επαγγελματικές ενώσεις και την αναγνώριση των τίτλων σπουδών και των τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορίζονται από το ΚΥΣΑΤΣ και το ΔΟΑΤΑΠ (Ελληνικό NARIC).
Επιπλέον, οι φοιτητές/τριες μπορούν να αποφοιτήσουν μόνο εάν ο γενικός τους βαθμός (CGPA) είναι μεγαλύτερο ή ίσος από τα 5.00 στα 10.00.
Υποψήφιοι/ες απόφοιτοι/ες με γενικό χαμηλότερο από 5.00, πιθανόν να χρειαστεί να επαναλάβουν μαθήματα προς βελτίωση της βαθμολογίας τους.
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 30 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | EDA056 | Εκπαίδευτική Ηγεσία και Τεχνολογία | 10 | 3 |
2 | EDA057 | Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαιδευτική Αλλαγή | 10 | 3 |
3 | EDA058 | Διοίκηση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση | 10 | 3 |
4 | EDA059 | Διοίκηση και Λήψη Αποφάσεων | 10 | 3 |
5 | EDA060 | Διαχείριση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού | 10 | 3 |
6 | EDA061 | Ηγεσία Ομάδων στην Εκπαίδευση | 10 | 3 |
7 | EDA062 | 10 | 3 | |
8 | EDA063 | 10 | 3 | |
9 | EDA064 | 10 | 3 | |
10 | EDA065 | 10 | 3 | |
11 | EDA054 | Μεταπτυχιακή Διατριβή Ι | 20 | 3 |
12 | EDA055 | Μεταπτυχιακή Διατριβή ΙΙ | 10 | 3 |
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | EDA051 | Θεωρίες και Αρχές Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας | 10 |
2 | EDA052 | Αποτελεσματική Ηγεσία | 10 |
3 | EDA053 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | EDA054 | Μεταπτυχιακή Διατριβή Ι | 20 |
2 | ΜάΘημα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | EDA055 | Μεταπτυχιακή Διατριβή ΙΙ | 10 |
2 | ΜάΘημα Επιλογής | 10 | |
3 | ΜάΘημα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:
Rank | Name |
---|---|
Professor | Prof. Areti Panaoura |
Associate Professor | Dr. Nicoletta Christodoulou |
Associate Professor - Programme Coordinator | Dr. Nikleia Eteokleous |
Associate Professor | Dr. Chrysanthi Kadji Beltran |
Assistant Professor | Dr. Alexandros Argyriadis |
Assistant Professor | Dr. Chrysa Nitsiou |
Assistant Professor | Dr. Manos Pavlakis |
Lecturer | Dr. Nansia Kyriacou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Margarita Christoforidou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Mariantri Kazi |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Nikos Keravnos |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Andreas Marinos |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Anastasia Panayiotou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Marios Panteli |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Konstantina Spyriadou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Theodoros Theodorou |