Ισότητα στην εκπαίδευση των τομέων STEM για όλα τα παιδιά
Πρόσκληση σε Σχολεία, ΜΚΟ, Δήμους, εκπαιδευτικές δομές και Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για συμμετοχή στο έργο Fairness in Teaching, του Προγράμματος Erasmus+, με σκοπό την προώθηση της διαφορετικότητας και την προσφορά ίσων ευκαιριών στα παιδιά.
Η δίκαιη πρόσβαση όλων των παιδιών στους τομείς STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά) βρίσκεται στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού έργου Fairness In Teaching (FIT), στο οποίο συμμετέχει το Πανεπιστήμιο Frederick με άλλους τέσσερις φορείς σε Λουξεμβούργο, Ιταλία και Γαλλία. Οι εταίροι του έργου πραγματοποίησαν την 5η τους συνάντηση στις 16 και 17 Ιανουαρίου στο Πανεπιστήμιο Frederick, όπου ολοκλήρωσαν ένα ακόμη στάδιο, προς την επίτευξη του τελικού στόχου του έργου, που δεν είναι άλλος από το να προσφέρει το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό σε εκπαιδευτικούς Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να προωθούν τη διαφορετικότητα στις τάξεις τους και να προσφέρουν ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως φύλου και υπόβαθρου, σε παιδιά που έχουν λιγότερες ευκαιρίες, σε παιδιά πρόσφυγες, μετανάστες/τριες κ.ά.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Πανεπιστήμιο Frederick απευθύνει πρόσκληση σε Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΜΚΟ, οργανώσεις Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης - ΕΕΚ, Δήμους και συναφείς φορείς να συμμετάσχουν στο έργο και να εφαρμόσουν τις καλές πρακτικές που αφορούν τους στόχους του. Ως μέλη της Κοινότητας Πρακτικής του έργου, θα έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν, να εισηγηθούν και να βελτιώσουν το εκπαιδευτικό υλικό που ανέπτυξε η κοινοπραξία.
«Οι τομείς των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών είναι αυτοί που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις και εκτιμάται πως θα αποτελέσουν τη βάση για τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Η συμμετοχή της Ερευνητικής Μονάδας μας στο έργο Fairness In Teaching (FIT) στοχεύει ακριβώς στο να παρέχουμε τα εργαλεία εκείνα που είναι απαραίτητα για να διασφαλίσουμε ότι οι τομείς STEM διδάσκονται σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά, αφού ο ρόλος της παιδείας στην προώθησή τους είναι καίριος προς αυτό το σκοπό», αναφέρει η Δρ Πετρούλα Μαυρικίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Frederick και επικεφαλής της Ερευνητικής Μονάδας RIGE – Gender Equality and Inclusion Unit που συντονίζει το έργο εκ μέρους του Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Κινητών Συσκευών MDL – Mobile Devices Laboratory.
Η Ερευνητική Μονάδα RIGE έχει την ευθύνη δημιουργίας, συντονισμού και λειτουργίας της Κοινότητας Πρακτικής του Έργου. Συμμετέχει στην κατάρτιση του Πλαισίου Ικανοτήτων για τη δίκαιη διδασκαλία κυρίως στους τομείς STEM και στην ανάπτυξη του υλικού κατάρτισης για τους/τις εκπαιδευτικούς. Το MDL υποστηρίζει τους/τις Συντονιστές/τριες για την ανάπτυξη της ψηφιακής Πλατφόρμας και των αλγορίθμων που θα δίνουν τη δυνατότητα στους/ις χρήστες/ριες να παρέχουν εισηγήσεις και ανατροφοδότηση για το διδακτικό υλικό που θα είναι αναρτημένο στην Πλατφόρμα. Σημειώνεται ότι σε αυτή την Πλατφόρμα έχουν εύκολη πρόσβαση όλα τα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.
Το Έργο χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+. Στην κοινοπραξία FIT συμμετέχουν το List Institute of Science and Technology – LIST (Λουξεμβούργο) ως συντονιστής, και οι εταίροι Smart Venice (Ιταλία), Women In Digital Initiatives Luxembourg – WIDE&Co (Λουξεμβούργο), GIP Formation tout au long de la vie (Γαλλία) και Πανεπιστήμιο Frederick (Κύπρος).
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Έργο Fairness in Teaching μπορείτε να απευθυνθείτε στη Δρ Πετρούλα Μαυρικίου, email: p.mavrikiou@frederick.ac.cy.