ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διάρκεια18 μήνες χωρίς πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση) ή
24 μήνες με πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση)
Δίδακτρα
€6,075 για 90 ECTS ή €7,425 για 110 ECTS
ΓλώσσαΕλληνική
ΠανεπιστημιούποληN/A
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟΜε την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος, οι φοιτήτριες/τες αναμένεται να έχουν εμβαθύνει σε μία πλειάδα διαστάσεων που άπτονται του επιστημονικού πεδίου της Ειδικής και Ενιαίας/Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε εμπειρικό επίπεδο.
Συγκεκριμένα, αναμένεται να είναι σε θέση να:
• Εμβαθύνουν τις γνώσεις τους σε θέματα που άπτονται, μεταξύ άλλων: στην κατανόηση της αναπηρίας στα διαφορετικά θεωρητικά ερμηνευτικά μοντέλα προσέγγισης της αναπηρίας, στις διαφορετικές εκπαιδευτικές φιλοσοφίες αναφορικά με την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στην ιστορική και θεσμική εξέλιξη του πεδίου της Ειδικής Αγωγής και τις σύγχρονες προσεγγίσεις γύρο από την Ενιαία/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένων των διεθνών τάσεων στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία, στο σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη γνώση των δομών και της λειτουργίας σχολικών περιβαλλόντων για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στη διαφοροποίηση στη διδασκαλία.
• Γνωρίζουν και να είναι σε θέση να εφαρμόζουν εναλλακτικά μοντέλα και αποκτηθείσες δεξιότητες κατά τη διαχείριση πολυσύνθετων προκλήσεων και καθημερινών προβλημάτων στην πράξη, π.χ. στην αξιολόγηση μαθητών, στην οργάνωση και διαχείριση της επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας κ.ά.
• Να προβαίνουν σε κριτική ανάλυση διαφόρων μεθόδων και ψυχοπαιδαγωγικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της τάξης για την ενίσχυση της μάθησης και της συμμετοχής μαθητών που αντιμετωπίζουν διαφόρων μορφών δυσκολίες.
• Διευρύνουν τις γνώσεις τους και να είναι σε θέση να τις εφαρμόζουν αναφορικά με τα διαφορετικά πλαίσια διδασκαλίας, τα διδακτικά μοντέλα συνεργατικής διδασκαλίας και, ακόμη, να κατακτήσουν δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας και συνεργασίας με άλλους ειδικούς και γονείς ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
• Είναι σε θέση να διενεργούν με αποτελεσματικότητα και ευαισθησία μεθόδους αξιολόγησης, με σκοπό την αναγνώριση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών μέσα σε ένα συμπεριληπτικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές.
• Έχουν άριστη γνώση των χαρακτηριστικών και του μαθησιακού προφίλ παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να έχουν γνώση των αιτιολογικών παράγοντων, των διαγνωστικών κριτηρίων και της επίδρασης των πιο συχνών διαταραχών/ αναπηριών και άλλων δυσκολιών στην εκπαίδευση των παιδιών αυτών.
• Κατακτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις σε βασικές μεθόδους σχεδιασμού, διεξαγωγής και κριτικής ανάλυσης ποιοτικής και ποσοτικής μεθοδολογίας της έρευνας και, ειδικότερα, της εκπαιδευτικής έρευνας σε θέματα Ειδικής και Ενιαίας/Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, όντας σε θέση να σχεδιάζουν, να αναπτύσσουν και να διεξάγουν είτε ποιοτική είτε ποσοτική έρευνα, εξάγοντας έγκυρα επιστημονικά πορίσματα.
• Αποκτήσουν δεξιότητες αποτελεσματικής διαχείρισης τάξεων μεικτών ικανοτήτων, εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και δεξιότητες αποτελεσματικής συνεργασίας με επαγγελματίες (εκπαιδευτικούς και άλλους) του πεδίου της Ειδικής και Ενιαίας/Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης.
Το εξ αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην Ειδική Εκπαίδευση έχει ως στόχο να εξοπλίσει τους/τις φοιτητές/τριες με το θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο σε θέματα του επιστημονικού πεδίου της Ειδικής και Ενιαίας/Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, ώστε οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος να μπορούν να εργαστούν ως παραγωγικά στελέχη στον τομέα αυτό, ως εκπαιδευτικοί – καθώς και εξειδικευμένοι επαγγελματίες που ασχολούνται με παροχή υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – με εξειδικευμένες γνώσεις και εφόδια, ώστε και να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πραγματικότητας.
Για το σκοπό αυτό, το πρόγραμμα προσφέρει ένα ισχυρό θεωρητικό, μεθοδολογικό και πρακτικό υπόβαθρο στο αντικείμενο της Ειδικής και Ενιαίας/ Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, με στόχο την άρτια κατάρτισή τους για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων προκλήσεων του επαγγέλματος του/ της ειδικού/κής εκπαιδευτικού, καθώς και άλλων συναφών επαγγελμάτων που περιστρέφονται γύρω από την υποστήριξη της ολόπλευρης ανάπτυξης παιδιών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (προσχολική, δημοτική και δευτεροβάθμια εκπαίδευση) εκπαίδευσης, καθώς και σε κάθε άτομο που ασχολείται με την εκπαίδευση και υποστήριξη ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των οικογενειών τους (π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγοι, νοσηλευτές κλπ.).
Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για το σχεδιασμό και την παροχή αποτελεσματικής διδασκαλίας για όλους τους μαθητές. Συνεπώς, οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος μπορούν να εργοδοτηθούν ως ειδικοί εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, να προσφέρουν υπηρεσίες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, να απασχοληθούν σε δημόσιες υπηρεσίες, σε οργανισμούς / ιδρύματα, ημικρατικούς οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις που προσφέρουν εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την υποστήριξη ατόμων με αναπηρία. Δεδομένης της επιστημονικής κατάρτισης που προσφέρεται στο επίπεδο των μεταπτυχιακών σπουδών, οι απόφοιτοι/τες μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε επίπεδο διδακτορικών σπουδών.
Τα κριτήρια και η διαδικασία εισδοχής στο πρόγραμμα καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς καθώς και στον Κανονισμό Σπουδών Εξ Αποστάσεως του Πανεπιστημίου Frederick.
Οι υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους, συνοδευόμενη από όλα τα απαιτούμενα σχετικά έγγραφα, όπως αντίγραφα πτυχίων, αναλυτικές βαθμολογίες, μία συστατική επιστολή από καθηγητή/ρια ή και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας, και τουλάχιστον ακόμη ένα άτομο επικοινωνίας (καθηγητή/ρια ή/και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας – όνομα/επώνυμο και στοιχεία επικοινωνίας), από το οποίο μπορεί να ζητηθεί η υποβολή μίας ακόμη συστατικής επιστολής, και τέλος, έκθεση ερευνητικού ενδιαφέροντος. Η επιτροπή του προγράμματος δύναται να ζητήσει προσωπική συνέντευξη, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο.
Αναγνώριση προηγούμενης φοίτησης και μεταφοράς μαθημάτων
Ειδικότερες προϋποθέσεις:
• Κατοχή πτυχιακού τίτλου σπουδών (προαπαιτούμενου για διορισμό στο εκπαιδευτικό σύστημα).
• Γνώση της Ελληνικής γλώσσας (Ευρωπαϊκό πιστοποιητικό ελληνομάθειας Επίπεδο Γ1).
• Καλή γνώση της Αγγλικής ή άλλης επίσημης διεθνούς γλώσσας (Ευρωπαϊκό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας Επίπεδο Γ1).
• Βασικός ψηφιακός εγγραμματισμός.
• Δυνατότητα πρόσβασης και αξιοποίησης δυνατοτήτων της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
• Η εκπαιδευτική πείρα θεωρείται πλεονέκτημα, αλλά όχι απαραίτητη.
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 50 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | DLSPEN501 | Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα | 10 | 3 |
2 | DLSPEN502 | Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Κλινική Εικόνα | 10 | 3 |
3 | DLSPEN503 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 | 3 |
4 | DLSPEN504 | Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση | 10 | 3 |
5 | DLSPEN505 | Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 | 3 |
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 40 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | DLSPEN506 | Αισθητηριακές Διαταραχές | 10 | 3 |
2 | DLSPEN507 | Δυσκολίες Μάθησης και Προβλήματα Συμπεριφοράς | 10 | 3 |
3 | DLSPEN508 | Σύγχρονα θέματα στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση | 10 | 3 |
4 | DLSPEN509 | Διαπολιτισμική και Ενιαία Εκπαίδευση | 10 | 3 |
5 | DLSPEN510 | Μουσική στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 | 3 |
6 | DLSPEN511 | Η Τέχνη ως θεραπευτικό μέσο στην ειδική εκπαίδευση | 10 | 3 |
7 | DLSPEN512 | Εξελικτική Ψυχολογία | 10 | 3 |
8 | DLSPEN513 | Παιδί με ειδικές ανάγκες, Ενήλικας με ειδικές ανάγκες: Από το σχολείο στην κοινωνία | 10 | 3 |
9 | DLSPEN514A | Μεταπτυχιακή Διατριβή A MΕΡΟΣ | 10 | 3 |
10 | DLSPEN514B | Μεταπτυχιακή Διατριβή Β MΕΡΟΣ | 20 | 3 |
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | DLSPEN515A | Πρακτική Άσκηση Α | 10 | 3 |
2 | DLSPEN515B | Πρακτική Άσκηση Β | 10 | 3 |
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPEN501 | Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα | 10 |
2 | DLSPEN502 | Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Κλινική Εικόνα | 10 |
3 | DLSPEN503 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPEN504 | Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση | 10 |
2 | DLSPEN505 | Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
3 | Μαθήματα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Μαθήματα Επιλογής | 10 | |
2 | Μαθήματα Επιλογής | 10 | |
3 | Μαθήματα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPEN515A | Πρακτική Άσκηση Α | 10 |
2 | DLSPEN515B | Πρακτική Άσκηση Β | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:
Rank | Name |
---|---|
Professor | Prof. Areti Panaoura |
Associate Professor | Dr. Stavros Parlalis |
Associate Professor | Dr. Maria Vasiliadou |
Assistant Professor | Dr. Nataly Loizidou Ieridou |
Assistant Professor - Programme Coordinator | Dr. Olga Lyra |
Assistant Professor | Dr. Chrysa Nitsiou |
Lecturer | Dr. Foteini Economidou Kranou |
Lecturer | Dr. Louiza Ioannidou |
Visiting Professor/Collaborating Acad. Staff | Dr. Anastasia Alevriadou |
Visiting Professor/Collaborating Acad. Staff | Dr. Chrysoula Maggafa |
Visiting Lecturer | Dr. Georgia Maki Panaoura |
Visiting Lecturer/Collaborating Acad. Staff | Dr. Giorgina Athanasiou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Sofia Anastasiadou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Agathi Argyriadi |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria Athanasekou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Pinelopi Alexia Avagianou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Evgenios Avgerinos |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Charalambos Avgousti |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Georgios Botsas |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Stella Danou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Ioanna Dimitriadou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria Dimitropoulou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria Efstratopoulou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria Georgiadi |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Sophia Giazitzidou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Georgia Iatraki |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Theodoros Kastanias |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Dimitra Katsarou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Stefanos Koutras |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Georgia Markea |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Tryfon Mavropalias |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Andrianos Moutavelis |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Kallistheni Neocleous |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Sousanna-Maria Nikolaou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Ioannis Noulis |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Konstantinos Mi Ntinas |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Theodora Papazoglou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Apostolia Pastra |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Stefanos Plexousakis |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Vasiliki Pliogkou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Stavroula Polychronopoulou Zac |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Agoritsa Psyllou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Eleni Rachanioti |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Elli Samara |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Eleni Samsari |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Lambrini Seremeti |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Spyridon Soulis Georgios |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Aikaterini Sousamidou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Nayia Stylianidou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Stylianos Stylianou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Antigoni Stylianou Parpunas |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Dimitra Tombrou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Ilias Vasileiadis |
Collaborating Acad. Staff | Ms. Korina Vasileiou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria N (OLD) Zafiropoulou |