ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διάρκεια24 μήνες με πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση) ή
18 μήνες χωρίς πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση)
Δίδακτρα
€9,000 στο σύνολο της φοίτησης
ΓλώσσαΕλληνική
ΠανεπιστημιούποληΛευκωσία
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟΜε την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να γνωρίζουν και να βλέπουν με κριτικό πνεύμα το σύνολο των θεμάτων που αφορούν την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα αναμένεται:
• να γνωρίζουν θέματα που αφορούν: τον εννοιολογικό προσδιορισμό της ενιαίας και ενταξιακής εκπαίδευσης, διαφορετικά μοντέλα προσέγγισης της αναπηρίας, την ιστορική και θεσμική εξέλιξη της ειδικής αγωγής και του αιτήματος για ενταξιακή εκπαίδευση, καθώς και ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική πράξη, όπως οι δομές και λειτουργίες του ειδικού και ενταξιακού σχολείου και η διαφοροποιημένη προσέγγιση στη διδασκαλία.
• να κατανοούν και να ενσωματώνουν βασικές έννοιες της ΠΕ και εναλλακτικά μοντέλα στη διαχείριση δύσκολων περιπτώσεων/μαθητών με Ειδικές εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ).
• να κατανοούν θεωρητικά τα μοντέλα αλλά και να κάνουν κριτική ανάλυση των διαφόρων μεθόδων και ψυχοπαιδαγωγικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της τάξης για την προαγωγή της ένταξης των μαθητών με ιδιαίτερες δυσκολίες.
• να έχουν μία διαφορετική αντίληψη για το σχολικό πλαίσιο, και να μπορούν να συνεργάζονται με άλλους ειδικούς και γονείς σε μία πάντοτε ενταξιακή υποστηρικτική προοπτική των μαθητών με ΕΕΑ.
• να κατανοούν τις βασικές αρχές οι οποίες διέπουν την ανάπτυξη του ατόμου στους βασικούς τομείς κατά τη διάρκεια της βρεφικής, νηπιακής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας και να γνωρίσουν την τυπική πορεία της ανάπτυξης σε αυτούς τους τομείς. Επίσης, να κατανοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.
• να γνωρίζουν τις πιθανές αποκλίσεις από την τυπική πορεία της ανάπτυξης, με ειδικότερους στόχους την εξοικείωσή τους με βασικά θέματα της ψυχοπαθολογίας του παιδιού και του εφήβου, την ευαισθητοποίησή τους ως προς τους ειδικούς τρόπους προσέγγισης που απαιτούνται στις περιπτώσεις των παιδιών και των εφήβων με αναπτυξιακά προβλήματα και την επαφή τους με τις βασικές θεραπευτικές μεθόδους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών.
• να κατανοούν και να διενεργούν με ευαισθησία και επιτυχία μεθόδους αξιολόγησης, με σκοπό την αναγνώριση των ειδικών αναγκών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, μέσα σε ένα περιβάλλον ένταξης όλων των παιδιών.
• να γνωρίζουν ποικίλες μορφές ειδικών αναγκών, τους αιτιολογικούς παράγοντες, τα διαγνωστικά κριτήρια και τα χαρακτηριστικά των πιο συχνών διαταραχών/δυσκολιών/αναπηριών.
• να κατανοούν βασικές μεθόδους σχεδιασμού, διεξαγωγής και κριτικής ανάλυσης της έρευνας και ειδικότερα της εκπαιδευτικής έρευνας σε θέματα Ειδικής και Ενιαίας Εκπαίδευσης.
• να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν είτε ποιοτική είτε ποσοτική έρευνα.
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών έχει ως στόχο να προσφέρει στους/στις εκπαιδευτικούς το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο βασισμένο στα πιο πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα και τις πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες ώστε να καταστούν αποτελεσματικοί/ές επιστήμονες και να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες προκλήσεις του επαγγέλματος του/της εκπαιδευτικού καθώς και του/της ειδικού εκπαιδευτικού αλλά και των επαγγελματιών και θεραπευτών που ασχολούνται με την αποτελεσματική και ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.
Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος διαθέτουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για το σχεδιασμό και την παροχή αποτελεσματικής διδασκαλίας ενώπιον διαφορετικών μαθησιακών προφίλ μαθητών. Ως εκ τούτου, οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να εργάζονται ως εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης ή να απασχοληθούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, σε οργανισμούς / ιδρύματα που προσφέρουν εκπαιδευτικά προγράμματα, ημικρατικούς οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις. Καθώς επίσης και να εργοδοτηθούν ως ειδικοί/ές εκπαιδευτικοί στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
Επιπλέον, μπορούν να παρακολουθήσουν μεταπτυχιακές σπουδές σε διδακτορικό επίπεδο.
Ένα πτυχίο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν ή αποδεκτό επαγγελματικό προσόν θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση.
Επιπλέον, η πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντική. Πλεονέκτημα θεωρείται η απόδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).
Οι υποψήφιοι φοιτητές αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά έγγραφα, όπως αντίγραφα πτυχίων, αναλυτικές βαθμολογίες, δύο συστατικές επιστολές και έκθεση ερευνητικού ενδιαφέροντος. Όπου η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει απαραίτητο, μπορεί να ζητηθεί από τους υποψηφίους προσωπική συνέντευξη.
Αναγνώριση προηγούμενης φοίτησης και μεταφορά μαθημάτων
Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή του Προγράμματος αξιολογηθεί τους υποψήφιους φοιτητές βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως έγγραφα που τεκμηριώνουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, συστατικές επιστολές, ψηφιακό γραμματισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση ελληνικών / ή και αγγλικών κλπ. Οι αποφάσεις της επιτροπής ανακοινώνονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με άλλο τρόπο σε όλους τους υποψηφίους.
Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για αναγνώριση σπουδών που ισχύουν στο Πανεπιστήμιο Frederick.
Υπάρχουν επίσης ειδικοί κανονισμοί και διαδικασίες για την εγγραφή των αποφοίτων σε επαγγελματικές ενώσεις και την αναγνώριση των τίτλων σπουδών και των τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορίζονται από το ΚΥΣΑΤΣ και το ΔΟΑΤΑΠ (Ελληνικό NARIC).
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 70 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|---|---|---|---|
1 | DLSPE501 | Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα | 10 | 0 |
2 | DLSPE502 | Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση | 10 | 0 |
3 | DLSPE503 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 | 0 |
4 | DLSPE504 | Ετερότητα και Αντιρατσιστική Αγωγή | 10 | 0 |
5 | DLSPE505 | Εξελικτική Ψυχολογία : Τυπική ανάπτυξη και αποκλίσεις | 10 | 0 |
6 | DLSPE506 | Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Κλινική Εικόνα | 10 | 0 |
7 | DLSPE507 | Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 | 0 |
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / Εβδ. |
---|
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPE501 | Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα | 10 |
2 | DLSPE505 | Εξελικτική Ψυχολογία : Τυπική ανάπτυξη και αποκλίσεις | 10 |
3 | DLSPE506 | Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Κλινική Εικόνα | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPE502 | Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση | 10 |
2 | DLSPE503 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 |
3 | DLSPE504 | Ετερότητα και Αντιρατσιστική Αγωγή | 10 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPE507 | Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
2 | Μαθήματα Επιλογής | 10 | |
3 | Μαθήματα Επιλογής | 10 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 |
Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:
Rank | Name |
---|---|
Professor | Prof. Areti Panaoura |
Associate Professor | Dr. Stavros Parlalis |
Associate Professor | Dr. Maria Vasiliadou |
Assistant Professor | Dr. Nataly Loizidou Ieridou |
Assistant Professor - Programme Coordinator | Dr. Olga Lyra |
Assistant Professor | Dr. Chrysa Nitsiou |
Lecturer | Dr. Foteini Economidou Kranou |
Lecturer | Dr. Louiza Ioannidou |
Visiting Professor/Collaborating Acad. Staff | Dr. Anastasia Alevriadou |
Visiting Professor/Collaborating Acad. Staff | Dr. Chrysoula Maggafa |
Visiting Lecturer | Dr. Georgia Maki Panaoura |
Visiting Lecturer/Collaborating Acad. Staff | Dr. Giorgina Athanasiou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Sofia Anastasiadou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Agathi Argyriadi |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria Athanasekou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Pinelopi Alexia Avagianou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Evgenios Avgerinos |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Charalambos Avgousti |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Georgios Botsas |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Stella Danou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Ioanna Dimitriadou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria Dimitropoulou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria Efstratopoulou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria Georgiadi |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Sophia Giazitzidou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Georgia Iatraki |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Theodoros Kastanias |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Dimitra Katsarou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Stefanos Koutras |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Tryfon Mavropalias |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Andrianos Moutavelis |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Kallistheni Neocleous |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Sousanna-Maria Nikolaou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Ioannis Noulis |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Konstantinos Mi Ntinas |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Theodora Papazoglou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Apostolia Pastra |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Stefanos Plexousakis |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Vasiliki Pliogkou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Stavroula Polychronopoulou Zac |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Agoritsa Psyllou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Eleni Rachanioti |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Elli Samara |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Eleni Samsari |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Lambrini Seremeti |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Spyridon Soulis Georgios |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Aikaterini Sousamidou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Nayia Stylianidou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Stylianos Stylianou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Antigoni Stylianou Parpunas |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Dimitra Tombrou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Ilias Vasileiadis |
Collaborating Acad. Staff | Ms. Korina Vasileiou |
Collaborating Acad. Staff | Dr. Maria N (OLD) Zafiropoulou |