Ειδική Εκπαίδευση (MEd)
Σχολη Επιστημων Αγωγης και Κοινωνικων Επιστημων

Ειδική Εκπαίδευση (MEd)

Ειδική Εκπαίδευση (MEd)
Σχολη Επιστημων Αγωγης και Κοινωνικων Επιστημων

Ειδική Εκπαίδευση (MEd)

ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Διάρκεια24 μήνες με πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση) ή
18 μήνες χωρίς πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση)

Δίδακτρα
€9,000 στο σύνολο της φοίτησης

ΓλώσσαΕλληνική

ΠανεπιστημιούποληΛευκωσία

icon-downloadΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Μάθετε περισσότερα για αυτό το πρόγραμμα

required field
required field
Invalid Input
required field
Τίτλος Σπουδών Μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση (MEd)
Επίπεδο Πιστοποίησης Mεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Προσφέρεται από Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
ΦοίτησηΠλήρης ή Μερική

Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να γνωρίζουν και να βλέπουν με κριτικό πνεύμα το σύνολο των θεμάτων που αφορούν την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα αναμένεται:
• να γνωρίζουν θέματα που αφορούν: τον εννοιολογικό προσδιορισμό της ενιαίας και ενταξιακής εκπαίδευσης, διαφορετικά μοντέλα προσέγγισης της αναπηρίας, την ιστορική και θεσμική εξέλιξη της ειδικής αγωγής και του αιτήματος για ενταξιακή εκπαίδευση, καθώς και ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική πράξη, όπως οι δομές και λειτουργίες του ειδικού και ενταξιακού σχολείου και η διαφοροποιημένη προσέγγιση στη διδασκαλία.
• να κατανοούν και να ενσωματώνουν βασικές έννοιες της ΠΕ και εναλλακτικά μοντέλα στη διαχείριση δύσκολων περιπτώσεων/μαθητών με Ειδικές εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ).
• να κατανοούν θεωρητικά τα μοντέλα αλλά και να κάνουν κριτική ανάλυση των διαφόρων μεθόδων και ψυχοπαιδαγωγικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της τάξης για την προαγωγή της ένταξης των μαθητών με ιδιαίτερες δυσκολίες.
• να έχουν μία διαφορετική αντίληψη για το σχολικό πλαίσιο, και να μπορούν να συνεργάζονται με άλλους ειδικούς και γονείς σε μία πάντοτε ενταξιακή υποστηρικτική προοπτική των μαθητών με ΕΕΑ.
• να κατανοούν τις βασικές αρχές οι οποίες διέπουν την ανάπτυξη του ατόμου στους βασικούς τομείς κατά τη διάρκεια της βρεφικής, νηπιακής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας και να γνωρίσουν την τυπική πορεία της ανάπτυξης σε αυτούς τους τομείς. Επίσης, να κατανοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.
• να γνωρίζουν τις πιθανές αποκλίσεις από την τυπική πορεία της ανάπτυξης, με ειδικότερους στόχους την εξοικείωσή τους με βασικά θέματα της ψυχοπαθολογίας του παιδιού και του εφήβου, την ευαισθητοποίησή τους ως προς τους ειδικούς τρόπους προσέγγισης που απαιτούνται στις περιπτώσεις των παιδιών και των εφήβων με αναπτυξιακά προβλήματα και την επαφή τους με τις βασικές θεραπευτικές μεθόδους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών.
• να κατανοούν και να διενεργούν με ευαισθησία και επιτυχία μεθόδους αξιολόγησης, με σκοπό την αναγνώριση των ειδικών αναγκών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, μέσα σε ένα περιβάλλον ένταξης όλων των παιδιών.
• να γνωρίζουν ποικίλες μορφές ειδικών αναγκών, τους αιτιολογικούς παράγοντες, τα διαγνωστικά κριτήρια και τα χαρακτηριστικά των πιο συχνών διαταραχών/δυσκολιών/αναπηριών.
• να κατανοούν βασικές μεθόδους σχεδιασμού, διεξαγωγής και κριτικής ανάλυσης της έρευνας και ειδικότερα της εκπαιδευτικής έρευνας σε θέματα Ειδικής και Ενιαίας Εκπαίδευσης.
• να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν είτε ποιοτική είτε ποσοτική έρευνα.

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών έχει ως στόχο να προσφέρει στους/στις εκπαιδευτικούς το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο βασισμένο στα πιο πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα και τις πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες ώστε να καταστούν αποτελεσματικοί/ές επιστήμονες και να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες προκλήσεις του επαγγέλματος του/της εκπαιδευτικού καθώς και του/της ειδικού εκπαιδευτικού αλλά και των επαγγελματιών και θεραπευτών που ασχολούνται με την αποτελεσματική και ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.

Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος διαθέτουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για το σχεδιασμό και την παροχή αποτελεσματικής διδασκαλίας ενώπιον διαφορετικών μαθησιακών προφίλ μαθητών. Ως εκ τούτου, οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να εργάζονται ως εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης ή να απασχοληθούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, σε οργανισμούς / ιδρύματα που προσφέρουν εκπαιδευτικά προγράμματα, ημικρατικούς οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις. Καθώς επίσης και να εργοδοτηθούν ως ειδικοί/ές εκπαιδευτικοί στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Επιπλέον, μπορούν να παρακολουθήσουν μεταπτυχιακές σπουδές σε διδακτορικό επίπεδο.

Τα κριτήρια εισδοχής καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς, αλλά και στον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick.

Ένα πτυχίο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν ή αποδεκτό επαγγελματικό προσόν θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση.

Επιπλέον, η πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντική. Πλεονέκτημα θεωρείται η απόδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).

Οι υποψήφιοι φοιτητές αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά έγγραφα, όπως αντίγραφα πτυχίων, αναλυτικές βαθμολογίες, δύο συστατικές επιστολές και έκθεση ερευνητικού ενδιαφέροντος. Όπου η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει απαραίτητο, μπορεί να ζητηθεί από τους υποψηφίους προσωπική συνέντευξη.

Αναγνώριση προηγούμενης φοίτησης και μεταφορά μαθημάτων

Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή του Προγράμματος αξιολογηθεί τους υποψήφιους φοιτητές βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως έγγραφα που τεκμηριώνουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, συστατικές επιστολές, ψηφιακό γραμματισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση ελληνικών / ή και αγγλικών κλπ. Οι αποφάσεις της επιτροπής ανακοινώνονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με άλλο τρόπο σε όλους τους υποψηφίους.

Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για αναγνώριση σπουδών που ισχύουν στο Πανεπιστήμιο Frederick.

Υπάρχουν επίσης ειδικοί κανονισμοί και διαδικασίες για την εγγραφή των αποφοίτων σε επαγγελματικές ενώσεις και την αναγνώριση των τίτλων σπουδών και των τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορίζονται από το ΚΥΣΑΤΣ και το ΔΟΑΤΑΠ (Ελληνικό NARIC).
Οι φοιτητές/τριες ολοκληρώνουν τις σπουδές τους και τους απονέμεται ο τίτλος: ΜEd στην Ειδική Εκπαίδευση όταν έχουν συμπληρώσει με επιτυχία 90 ECTS (ή 110 ECTS με πρακτική άσκηση) σύμφωνα με τη δομή του προγράμματος.
 
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 70 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1DLSPE501Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα100
2DLSPE502Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση 100
3DLSPE503Μεθοδολογία της Έρευνας 100
4DLSPE504Ετερότητα και Αντιρατσιστική Αγωγή100
5DLSPE505Εξελικτική Ψυχολογία : Τυπική ανάπτυξη και αποκλίσεις 100
6DLSPE506Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Κλινική Εικόνα 100
7DLSPE507Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση100

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1DLSPE508Μουσική στην Ειδική Εκπαίδευση 100
2DLSPE509Η Τέχνη ως θεραπευτικό μέσο στην ειδική εκπαίδευση100
3DLSPE510Παιδί με ειδικές ανάγκες, Ενήλικας με ειδικές ανάγκες: Από το σχολείο στην κοινωνία100

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1DLSPE501Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα10
2DLSPE505Εξελικτική Ψυχολογία : Τυπική ανάπτυξη και αποκλίσεις 10
3DLSPE506Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Κλινική Εικόνα 10
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1DLSPE502Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση 10
2DLSPE503Μεθοδολογία της Έρευνας 10
3DLSPE504Ετερότητα και Αντιρατσιστική Αγωγή10
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1DLSPE507Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση10
2Μαθήματα Επιλογής 10
3Μαθήματα Επιλογής 10
ΣΥΝΟΛΟ30
 
 
 
 

Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:

RankName
ProfessorProf. Areti Panaoura
Associate ProfessorDr. Stavros Parlalis
Associate ProfessorDr. Maria Vasiliadou
Assistant ProfessorDr. Nataly Loizidou Ieridou
Assistant Professor - Programme Coordinator Dr. Olga Lyra
Assistant ProfessorDr. Chrysa Nitsiou
LecturerDr. Foteini Economidou Kranou
LecturerDr. Louiza Ioannidou
Visiting Professor/Collaborating Acad. StaffDr. Anastasia Alevriadou
Visiting Professor/Collaborating Acad. StaffDr. Chrysoula Maggafa
Visiting LecturerDr. Georgia Maki Panaoura
Visiting Lecturer/Collaborating Acad. StaffDr. Giorgina Athanasiou
Collaborating Acad. StaffDr. Sofia Anastasiadou
Collaborating Acad. StaffDr. Agathi Argyriadi
Collaborating Acad. StaffDr. Maria Athanasekou
Collaborating Acad. StaffDr. Pinelopi Alexia Avagianou
Collaborating Acad. StaffDr. Evgenios Avgerinos
Collaborating Acad. StaffDr. Charalambos Avgousti
Collaborating Acad. StaffDr. Georgios Botsas
Collaborating Acad. StaffDr. Stella Danou
Collaborating Acad. StaffDr. Ioanna Dimitriadou
Collaborating Acad. StaffDr. Maria Dimitropoulou
Collaborating Acad. StaffDr. Maria Efstratopoulou
Collaborating Acad. StaffDr. Maria Georgiadi
Collaborating Acad. StaffDr. Sophia Giazitzidou
Collaborating Acad. StaffDr. Georgia Iatraki
Collaborating Acad. StaffDr. Theodoros Kastanias
Collaborating Acad. StaffDr. Dimitra Katsarou
Collaborating Acad. StaffDr. Stefanos Koutras
Collaborating Acad. StaffDr. Tryfon Mavropalias
Collaborating Acad. StaffDr. Andrianos Moutavelis
Collaborating Acad. StaffDr. Kallistheni Neocleous
Collaborating Acad. StaffDr. Sousanna-Maria Nikolaou
Collaborating Acad. StaffDr. Ioannis Noulis
Collaborating Acad. StaffDr. Konstantinos Mi Ntinas
Collaborating Acad. StaffDr. Theodora Papazoglou
Collaborating Acad. StaffDr. Apostolia Pastra
Collaborating Acad. StaffDr. Stefanos Plexousakis
Collaborating Acad. StaffDr. Vasiliki Pliogkou
Collaborating Acad. StaffDr. Stavroula Polychronopoulou Zac
Collaborating Acad. StaffDr. Agoritsa Psyllou
Collaborating Acad. StaffDr. Eleni Rachanioti
Collaborating Acad. StaffDr. Elli Samara
Collaborating Acad. StaffDr. Eleni Samsari
Collaborating Acad. StaffDr. Lambrini Seremeti
Collaborating Acad. StaffDr. Spyridon Soulis Georgios
Collaborating Acad. StaffDr. Aikaterini Sousamidou
Collaborating Acad. StaffDr. Nayia Stylianidou
Collaborating Acad. StaffDr. Stylianos Stylianou
Collaborating Acad. StaffDr. Antigoni Stylianou Parpunas
Collaborating Acad. StaffDr. Dimitra Tombrou
Collaborating Acad. StaffDr. Ilias Vasileiadis
Collaborating Acad. StaffMs. Korina Vasileiou
Collaborating Acad. StaffDr. Maria N (OLD) Zafiropoulou
contact-us-img

Επικοινωνήστε μαζί μας

Λευκωσία +357 22 394394 Λεμεσός +357 25 730975